English Version
English

قضاوت و جهالت

قضاوت و جهالت

امروز سه شنبه ١٢/٠۴/١۴٠٣ جلسه سیزدهم از دوره دوم سری کارگاههای خصوصی مسافران کنگره ۶٠ زاهدان با استادی راهنمای محترم پهلوان آقای جواد و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر عید محمد آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم به جهت حضور و توفیق خدمت و حضور در بین بهترین بندگان خداوند در لژیون زاهدان
استاد دژاکام در یکی از پیام‌هایش می‌فرماید که میرسند آنانی که تشنه و مشتاق سیراب شدن بودند آنانی که از سکون به حرکت  در نمی‌آیند هرگز نخواهند رسید. آنانی که طالب دریافت فیض هستند راه خودشان را پیدا خواهند کرد و حتماً به هر طریقی که شده به سرمنزل مقصود خواهند رسید دستور جلسه قضاوت و جهالت است، انجام بعضی از کارها برای بعضی از انسان‌ها که همه ما آن را درک کرده‌ایم و شنیدیم که گناه است و فلان کار ثواب این کار را اگر انجام دهیم گناه کردیم و این کار کار دیگر را اگر انجام دهیم ثواب کرده‌ایم درک من از گفته‌های جناب مهندس و استاد امین در این دوره از حضورم در کنگره این بود که اگر هر کاری را انجام دادی و به خودت لطمه زدی و حال خوب را از شما گرفت می‌شود گفت که گناه کرده‌ای اگر کاری را انجام داده‌ای که باعث حال خوب برای تو شد کار را می‌شود گفت که تو ثواب کرده‌ای در تمام جلسات کنگره نگهبان بیان می‌کند که ما به خودت پناه می‌بریم از شر جهل و نادانی خودمان و مثلث جهالت را همه ما در بدو ورودمان در کنگره یاد می‌گیریم که چه چیزهایی است که شامل آن می‌شود و اگر رعایت نکنیم مشخص می‌شود که من فرد جاهلی هستم.
قبل از ورود بنده به کنگره اینگونه برایم تعریف کرده بودم که اگر من فلان کار ضد ارزش را انجام دهم گناه کردم و از دایره دید خداوند خارج شدم مورد لطف خداوند قرار نمی‌گیرم، وقتی می‌آییم در کنگره و می‌بینیم بر اساس آن جهالتی که داشتیم بر اساس عدم رعایت یک سری قوانین الهی، قوانین زندگی، یک کارهایی را نکردیم مثال در کنگره از ضد ارزش‌ها دوری نکردیم به سمت ضد ارزش‌ها حرکت کردیم چه اتفاقی می‌افتد برای انسان؟ وقتی من به طرف ضد ارزش‌ها حرکت بکنم مطمئناً لطف خداوند شامل حال من نمی‌شود، به سمت نور قدم بر نمی‌دارم، مسیرم در راستای روشنایی نیست نیروهای الهی دیگر کمکی به من نخواهند کرد این‌ها همه نشان از جهالت من است. فرامین و قوانین الهی تقریباً در تمام ادیان یکی است اگر کسی فرامین و قوانین الهی را یاد بگیرد و انجام بدهد مطمئناً در مسیر روشنایی قدم خواهد برداشت و مورد توجه خداوند و نیروهای الهی قرار خواهد گرفت. مثال آن هم بچه‌های کنگره هستند که بدترین انسان‌ها با انجام فرامین تبدیل به بهترین انسان‌ها شدند.
یک سری از کارها باعث صعود و ارتقاء انسان‌ها می‌شود در پیام‌های اساتید در کتاب ۶۰ درجه هم هست که انجام فرامین سبب رشد و ارتقا می‌گردد. قضاوت نکردن هم یکی از چیزهایی که در فرامین هست، مثل تجسس نکردن، مثل دروغ نگفتن، مثل قناعت کردن، مثل پس انداز کردن، مثل شهادت ناحق ندادن. کسانی که در کنگره می‌آیند اولین کاری که انجام می‌دهند دیگر به سمت ضد ارزش‌ها حرکت نمی‌کنند. به سمت ارزش‌ها قدم برمی‌دارند در اولین حرکت اتفاقات بسیار بزرگی برای انسان می‌افتد، منتها چیزی که هست ممکن است انسان این وقایعی که برایش پیش آمده زیاد دقت نکند.
رهجو به محض اینکه وارد کنگره می‌شود بزرگترین و بدترین صفت ضد ارزشی از آن گرفته می‌شود اگر تا دیروز میگفتم من جواد هستم یک معتاد و مصرف کننده بودم در جهت رفتن به سوی ارزش‌ها و انجام فرامین به من صفت مسافر داده می‌شود.
من در لژیون به رهجویان می‌گویم شما بنویس معتاد مساوی است با هرچه که دلت می‌خواهد به محض اینکه صفت مسافر به من داده می‌شود یعنی از مسیر ضد ارزش‌ها دوری کردم و به ارزش‌ها قدم برداشتم بعد از دو سه روز از سفرم که با فرمان راهنمایم شروع به درمان می‌کنم شکل و شمایلم با روزهای قبلم فرق می‌کند.
توی حرمت نگهبان می‌خواند کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر کس با ورود در آن باید این کارها را انجام دهد، وقتی می‌گویند مکان مقدس و امن یعنی شما در یک جایی قرار گرفته‌ای که به واسطه تفکرش امنیت برای شما برقرار است. از لحاظ نوع و سبک تفکرش هر کجایی که در کنگره باشیم امن است، در جاهای مختلفی که من حضور داشتم هیچ کجا به اندازه کنگره امن و ایمن نیست.

یکی از چیزهایی که انسان را در مسیر ضد ارزش‌ها قرار می‌دهد و از منطقه امن دورش می‌کند قضاوت کردن است. چون شخصی که قضاوت می‌کند به یقین جاهل است، یعنی نادان است یعنی در رابطه با چیزی که سررشته علم و دانایی ندارد نظر می‌دهد .

انسانی که در مسیر ضد ارزش‌ها قرار دارد مطمئناً قضاوت‌های بی‌شماری انجام خواهد داد. اگر ما می‌خواهیم در یک منطقه و مکان امن دور از ضد ارزش‌ها قرار بگیریم باید یک سری از مسائل را انجام بدهیم شما وقتی مسافر شدید و قطع به یقین در مسیر ارزش‌ها قدم برمی‌دارید، چرا که آن شربت تریاک دیگر مواد مخدر شما نیست بلکه دارویی است که باعث درمان شما می‌شود. مطمئناً با فرا گرفتن آموزش‌ها از انجام بعضی از ضد ارزش‌ها دوری می‌کنید یعنی متوجه می‌شوید که  ثواب یعنی چه، ثواب این نیست که من هزار رکعت نماز بخوانم رد مهر روی پیشانی‌ام باشد ولی صبح تا شب قضاوت کنم، مطمئناً انجام این مسائل  عین گناه است، برای همان هم هست که از دایره امنیت خارج می‌شویم، در صور آشکار شکلمان برمی‌گردد هاله ات از بین می‌رود خوشگل و خوشتیپ نیستید، اما وقتی در مسیر ارزش‌ها قرار می‌گیری خیلی از مسائل ضد ارزشی را انجام نمی‌دهی آن هاله تابان به تو برگشت داده خواهد شد، هر روز زیباتر و جوان‌تر می‌شوی و انجام دادن خیلی از مسائل برایت آسان می‌شود چون خداوند و نیروهای الهی پشتیبان او خواهند بود.
به باور خیلی از انسان‌ها کسی که مصرف کننده انواع مواد مخدر بوده و گرفتار آن بوده آیا امکان دارد که بتواند درمان پیدا کند ولی در کنگره ۶۰ این موضوع برای ما قابل باور است اعتیاد به هر نوع مواد مخدری که خواهد آمد قابل درمان است همه این‌ها مستلزم اجرای قوانین اجرای فرامین و دوری از ضد ارزش‌هاست.
در آخر استاد فرمودند اتفاقات بزرگ شگرف و بی‌نظیری در پرتو یاد گرفتن و عمل به آموزش‌های کنگره برای انسان‌ها شکل می‌گیرد.

تایپ : مسافر اسحاق لژیون یکم مسافران راهنما آقای جواد

عکس: مسافر رامین لژیون یکم مسافران راهنما آقای جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .