English Version
English

هر انسانی با اعمال خویش تقدیر خود را رغم می‌زند

هر انسانی با اعمال خویش تقدیر خود را رغم می‌زند

خلاصه سی‌دی ( آهن)

سیستم الهی، سیستم کاملاً طبقه‌بندی شده است که دارای نظم و هماهنگی خاصی می‌باشد. ما توانایی درک و فهمیدن ذات الهی را نداریم و فقط صفات‌خداوندی را می‌شناسیم. می‌دانیم که در این مکان زندگی می‌کنیم و این طبقه از هستی به ما تعلق دارد در حالی‌که طبقات دیگری بالای آسمان است و مطالب از آن‌جا به ما مخابره می‌شود، هر چه طبقات بالا‌تر می‌رود علم و دانش قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود.

سیستم الهی کسی را تنبیه نمی‌کند و در واقع بازتاب اعمال هر انسانی به خود او بر‌می‌گردد. قوانین الهی که در کتاب آسمانی آمده است،  توسط یک‌ سری افراد، مثل رسول‌الله در اختیار ما قرار داده شده است و راه بهتر زیستن را به ما می‌آموزد.

در قرآن کریم سوره‌ای به نام حدید به معنی آهن آمده است که خداوند می‌فرماید: «همانا بر شما آهن را فرود آوردیم» این نشان می‌دهد که زمین نمی‌تواند آهن را درست کند، حتی خورشید هم با دمای زیاد خود قادر به تولید آن نیست بلکه توسط شهاب‌سنگ‌ها به زمین آمده است. قبل از سوره حدید در سوره واقعه خداوند در مورد این‌که زمین چگونه به لرزش در می‌آید و همه چیز پراکنده می‌شود، سخن می‌گوید و از یک اتفاق خبر می‌دهد که حتما رخ می‌دهد، بنابراین کتاب قرآن کتابی جامع و کاملی است، هر‌چند برخی افراد از این مفاهیم سوء‌‌استفاده می‌کنند ولی عمل اشتباه‌ آن‌ها ربطی به دین ندارد.

ما نباید در هیچ یک از موارد تاسف و تاثر ‌گذشته و اشتباهات خود را بخوریم زیرا هر موضوعی در جای خود انجام می‌شود، پس موضوعات و مشکلات زندگی ما تقدیر یا فرمان است. زندگی ما بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی واقع شده است. هر انسانی با اعمال خویش تقدیر خود را رقم می‌زند.‌ قرار گرفتن ما در سختی‌ها و مشکلات می‌تواند، پرده از یک سری رازهای نهان بردارد و ما را قوی‌تر کند. در واقع سختی‌ها معلم ما هستند و به ما یاد‌آوری می‌کنند که اعمال و رفتارمان را بررسی کنیم. اگر کسی به ما بی‌احترامی می‌کند،حتماً ما روزی به او بی‌احترامی کرده‌ایم، حقیقت در گذر زمان و در ادامه نقاب از رخ برمی‌دارد.

ما باید با تزکیه و پالایش، اعمال خود را تسویه کنیم. بعضی از مسائل نباید با صراحت بیان شود زیرا مانند میوه نرسیده است، گاهی انسان به خاطر حقیقت داشتن موضوعی آن را بیان می‌کند ولی باید شرایط را سنجید چون ممکن است، باعث ایجاد مشکلات، به هم ریختگی و درگیری شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که به قطب‌های منفی فکر نکنیم، فکر کردن به نیروها و اتفاقات منفی باعث بزرگ‌ و قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود. مثل ناامیدی که زهر مهلکی است. افسردگی، غم و تمام نیروهای منفی مثل باتلاق ما را در خود فرو می‌برد، پس باید همیشه به یاد نیروهای مثبت و الهی باشیم تا از آنها انرژی دریافت کنیم به خصوص هنگام خواب نباید به مسائل منفی فکر کنیم چون باعث دیدن کابوس می‌شود.

آقای مهندس گفتند: «من هیچ وقت از سختی و مشکلات، ترس از آینده کنگره و یا از خستگی صحبت نمی‌کنم». ما باید همیشه سعی کنیم خاطرات و شرایط خوب را در ذهن‌مان تصور کنیم، طوری زندگی کنیم که در یادها بمانیم. رسول خدا ۱۴۰۰ سال پیش  قوانین الهی را در قالب کتاب الهی به ما آموختند و امروز نزدیک یک و نیم میلیارد نفر او را قبول دارند، پس کسی نمی‌تواند با سطحی‌نگری و بدون مطالعه در مورد مفاهیم قرآن نظر بدهد. با گذشت زمان و پیشرفت علم انسان‌ها متفکرتر می‌شوند و مفاهیم کلام‌الله را بهتر درک می‌کنند. در تمام مسائل زندگی نقش اصلی به عهده خودمان است، ما تعیین کننده هستیم که در چه جایگاه‌هایی قرار بگیریم، بنابراین باید همیشه به خودمان و رفتار خودمان توجه کنیم.

 

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فاطمه
نویسنده: راهنمای‌ تازه‌واردین همسفر زینب
عکاس: همسفر نسرین مرزبان خبری
ویراستاری: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .