English Version
English

ضــــد ارزشی به نام قضــــاوت

ضــــد ارزشی به نام قضــــاوت

جلسه دوم از دوره چهل و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی البرز (کرج)؛ با استادی راهنمای گرامی مسافر فرشاد، نگهبانی مسافر ایرج و دبیری مسافر عباس، با دستور جلسه"قضــاوت و جهـــالت"در روز سه‌شنبه دوازدهم تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، فرشاد هستم یک مسافر. از نگهبان جلسه که به من اجازه خدمتگزاری دادند، تشکر می‌کنم.

دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است.

قضاوت از قضا می آید؛ برای قضاوت، ما باید اطلاعات درستی داشته باشیم تا بتوانیم بر مبنای آن قضاوت کنیم. انسان قدرت اختیار دارد، پس با توجه به قدرت اختیاری که داریم به درستی در این جایگاهی که اکنون هستیم، قرار داریم.

انسان دارای قوه عقل است؛ پس با استفاده از آن می تواند، تشخیص بدهد که چه مطالبی ارزشی است و کدام یکی ضدارزش است.

حال به سفر اول برمی‌گردیم؛ جایی که راهنما به ما می‌گوید: جهت دوربینت را از روی دیگران بردار و به سمت خودت برگردان؛ زیرا من به کنگره۶۰ آمده ام تا اعتیاد خودم را درمان کنم؛ من برای قضاوت دیگران به کنگره نیامده‌ام، من برای اینکه ببینم، دیگران در کنگره خوب سفر می‌کنند یا بد سفر می‌کنند نیامده‌ام، من نیامده‌ام که در امور دیگران تجسس کنم.

دستور جلسات در کنگره۶۰، برای این است که مبحث جهان بینی به روش درست برای ما باز شود. من اگر بخواهم به کنگره۶۰ وارد شوم و به درمان برسم؛ هیچ مانعی وجود ندارد، زیرا در اینجا هم روش مشخص است و هم الگوهایی که درمان شده‌اند را می‌بینم، اما قضاوت نادرست زمانی اتفاق می‌افتد که من بخواهم دیگران را با اطلاعات ناقص و غلط قضاوت کنم.

من زمانی که اشتباهاتی دارم، بامعرکه گیری، برای پوشش نقطه ضعف خودم و قانع کردن دیگران، شروع به قضاوت نادرست می کنم. 

کسی که قضاوت می کند باید اطلاعات درستی داشته باشد، من فقط در مورد خودم اطلاعات درستی دارم و فقط می‌توانم در رابطه با خودم قضاوت کنم؛ پس قضاوت درست زمانی اتفاق می‌افتد که ما در جهت پیشرفت خود، خود را قضاوت کنیم. از اینکه به صحبت های من توجه کردید، سپاسگزارم.

تایپ متن: مسافر مهرشاد 

عکس: مرزبان خبری مسافر هادی 

ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .