English Version
English

قضاوت عادلانه مخصوص خداوند است

قضاوت عادلانه مخصوص خداوند است

پنجمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی مسافر عباس، نگهبانی راهنما مسافر رضا و دبیری مسافر شهریار با دستور‌جلسه «قضاوت وجهالت » روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد

خلاصه سخنان استاد:
ریشه جهالت از جهل و ناآگاهی می آید و ما در مورد قضاوت با دو مقوله سرو کار داریم یکی قضاوت خاص است، که مخصوص قاضی‌ها می‌باشد و دیگری قضاوت عام که همه ما با آن سرو کار داریم.
 با قضاوت ما می توانیم مسیر زندگی شخص و همچنین ذهنیت افراد را نسبت به آن شخص خراب کنیم و خیلی وقت‌ها برای جنگ و درگیری احتیاج نیست  اسلحه باشد ،یک قضاوت می تواند بیشتر از جنگ فیزیکی تلفات بگیرد، پس ما باید حتی‌الامکان از قضاوت کردن پرهیز کنیم و اگر هم مجبور شدیم قضاوتی انجام بدیم اون قضاوت ما از روی آگاهی، صداقت و عدالت باشد .
 اگر ما بتوانیم توقعمان را از دیگران کم کنیم کمتر دست به قضاوت می زنیم مهندس هم گفته اند تنها کسی که می‌تواند بر مبنای عدالت و صداقت قضاوت کند خداوند و سیستم کائنات است.
 به نظر بنده این دستور جلسات برای این است که راه درست رو پیدا کنیم و به صراط مستقیم هدایت شویم و اما در مورد جهالت این مبحث آن قدر مهم است که ما همیشه از خداوند می خواهیم که ما را از جهل و ناآگاهی رها کند چرا که قوی‌ترین دشمن انسان است و هدف نیروهای تخریبی هم این است که دانایی ما را تحت تاثیر قرار بدهند.
 هر کس جهل و ناآگاهی اش بیشتر باشد بیشتر دست به قضاوت می زند، ما در کنگره دو تا مثلث داریم یکی مثلث دانایی و یکی جهالت، اضلاع مثلث دانایی تجربه، تفکر و آموزش است، اضلاع مثلث جهالت ترس ناامیدی و منیت است اگر ما بخواهیم از قضاوت هایمان کم کنیم باید از مثلث جهالت به سمت مثلث دانایی برویم.

به نظر من کنگره مانند یک کشتی است که می تواند ما را از تاریکی، جهل و ناآگاهی نجات دهد و به راه مستقیم هدایت کند، از این که به صحبت هام گوش کردین سپاس‌گزارم.

 

 

عکاس و تایپ : مسافر شهاب حسینی لژیون یکم

تنظیم گزارش :  راهنمای تازه واردین بهمن مشفق

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .