English Version
English

قضاوت کار خداوند است

قضاوت کار خداوند است

جلسه چهارم از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ایمان با استادی راهنما همسفر هدی، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز سه شنبه تاریخ دوازدهم تیر ماه رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

قضاوت و جهالت دو کلمه‌ای می‌باشند که کاملاً مکمل یکدیگر هستند یعنی هر جایی که قضاوت باشد جهل هم در آن وجود دارد و هر جایی که ندانستن باشد، قضاوت وجود دارد. یک تعریف کلی در مورد قضاوت این است که دو حالت دارد، حالت اول « کسی که با علم، دانش و آگاهی شروع می‌کند به قضاوت کردن یعنی در آن زمینه تحصیلات دارد و آگاهی کسب کرده است.

قاضی با در دست داشتن مدارک و اسنادی که وجود دارد به کمک شخص می‌آید و حکم بی‌گناهی یا گناه کار بودنش را ثابت می‌کند که با تمام این حرف‌ها گاهی قاضی با تلاش‌هایی که می‌کند ممکن است قضاوت او اشتباه باشد که یک انسان بی‌گناه سال‌ها در زندان و یک انسان گناه کار آزاد باشد. قضاوت کار بسیار سختی می‌باشد به همین دلیل می‌گویند قضاوت فقط کار خداوند است. کسی که در جایگاه قاضی برای قضاوت قرار می‌گیرد سخت‌ترین شغل دنیا را دارد زیرا هر حکمی که صادر می‌کند، زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهد.

حالت دوم قضاوت این است که ما انسان‌ها در مورد یکدیگر انجام می‌دهیم یعنی یک حرفی یا کاری را در لحظه شنیده و دیده‌ایم که بر اساس آن شروع به قضاوت می‌کنیم و این کار باعث تخریب خود و آن شخص می‌شود.

آقای مهندس می‌فرمایند: شخصی که قضاوت می‌کند مانند این است که با اطلاعات نصف و نیمه‌ای که دارد دیواری را می‌سازد که بدون ملات و آگاهی نسبت آن است و دقیقا کسی که دچار قضاوت می‌‌شود بدون آگاهی و مدرک با آن چیزی که شنیده شروع به قضاوت می‌کند و در نتیجه شخص به دیواری که ساخته است تکیه می‌‌دهد و دیوار بر روی خود او خراب می‌شود.

قضاوت کردن دو قسمت دارد: گاهی اوقات قضاوتی می‌کنیم که باعث رنج و عذاب نمی‌شود مانند خانه‌ای که با مهندسی کامل گود برداری شده و پای بند اصول می‌باشد و خانه را بنا می‌کند و دیگری مهندسی است که تابع اصول و قوانین نیست و بعد از بنا شدن آن بر روی سر ساکنین آوار می‌شود، زمانی که این اتفاق می‌افتد جبران آن غیر ممکن است زیرا جان انسان‌ها در میان می‌باشد.

راه حل قضاوت این است که هر زمان، دستور جلسه‌ها تکرار می‌شود برای ما تلنگری باشد و به خود بگوییم که کجای کار هستیم؟ این تکرارها باعث می‌شود کارهای ضد ارزشی انجام ندهیم. وقتی که انسان نگاهش را تغییر می‌دهد نه خودش و نه دیگران اذیت نمی‌شوند همان فرق نگاهی که در وادی چهاردهم به آن اشاره می‌شود.

مراسم اهدای شال و تودیع مرزبانان

تشکیل لژیون پنجم توسط راهنما همسفر افسانه

نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر سپیده (لژیون هشتم )

ویرایش: همسفر فرحناز رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویراستار و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم )

همسفران نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .