English Version
English

گروه خانواده - عدم آگاهی رابطه بین قضاوت و جهالت

گروه خانواده - عدم آگاهی رابطه بین قضاوت و جهالت

جلسه هشتم از دور اول جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی الوند قزوین با استادی راهنما همسفر مریم، نگهبانی راهنماهمسفر اعظم و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه " قضاوت و جهالت"  در تاریخ 11 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
گاهی اوقات برای تازه واردین که وارد کنگره می‌شوند سوال پیش می آید که قضاوت چه ربطی به اعتیاد دارد؟ مگر برای درمان اعتیاد به کنگره نیامده‌ایم؟ ولی ما باید بدانیم که انسان از دوصور تشکیل شده؛ 1- صور پنهان 2- صور آشکار، ما تا انسان را نشناسیم نمی‌توانیم به درمانش پی ببریم. وقتی وارد جهان هستی شدیم همراه با اختیاری که به ما داده شد، قضاوت کردن هم در کنارش بود. ولی این مهم است که از آن قضاوت چگونه استفاده می‌کنیم، باید ازاین قضاوت روی خودمان استفاده کنیم که  آیا این کار را انجام دهم یا نه،

زمانی که خودم راقضاوت می‌کنم به آن دانایی نسبی رسیده ام، ولی متاسفانه اکثر مواقع تا یک مسئله‌ای را می‌بینیم شروع به قضاوت کردن می‌کنیم. ولی خدا را شکر کنگره یک ترمز دستی برای ما گذاشته که زمانی بخواهیم حتی فکر قضاوت را بکنیم ترمز دستی را می‌کشیم که این موضوع به ما مربوط نمی‌شود و باید دوربین را سمت خودمان برگردانیم، آنقدر در وجود خودمان ایراد و مشکل داریم که توان این را نداریم که در مورد دیگران قضاوت کنیم. قضاوت کار قاضی است که علم این کار را دارد.

موضوعی که من در کنگره به آن رسیدم این است که خودم را جای فرد مقابل قرار بدهم و بگویم  حق این را ندارم که شخصی را قضاوت کنم.می توانیم با تکرار وتمرین ذره ذره صفت های بد وقضاوت را کنار بگذاریم.زمانی شروع می‌کنیم به قضاوت باید بدانیم که در اعماق جهل و ناامیدی قرار داریم ولی زمانی که قضاوت در مورد خودمان باشد آن موقع می‌توانیم انسان دانا و کاملی باشیم.


عکاس: همسفر سمیه (مرزبان خبری)
تایپ: راهنما همسفر اعظم
تنظیم: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .