English Version
English

بهترین قاضی

بهترین قاضی

هشتمین جلسه از دوره بیست‌وپنجم کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی رودکی با استادی همسفر اکرم، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر خدیجه با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز سه‌شنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در قضاوت همه حق را به تو دادند؛ ولی نکته این است که من راز نگهدارترم.
قضاوت از جهل انسان سرچشمه می‌گیرد، انسان گویی از ابتدا قاضی به دنیا آمده است و به راحتی در حال قضاوت کردن و حکم صادر کردن است. جهل و قضاوت هر دو همراه هم هستند و جهل انسان باعث قضاوت می‌گردد و این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که آسیب زیادی به خویش وارد می‌کند و انرژی زیادی از انسان می‌گیرد تا زمانی که انسان به آگاهی برسد‌.

برای اینکه در آرامش باشیم باید یاد بگیریم که دیگران را پیش داوری و قضاوت نکنیم منابع آموزش کنگره به ما می‌آموزد که خود را بنگریم و خود را مورد قضاوت قرار دهیم، این یعنی دوری از جهل و همان آگاهی است. ما در کنگره آموخته‌ایم که آشنایی با گذشته انسان‌ها، رسالت و شرایط روحی و روانی آنها نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم قضاوت کنیم. من به شخصه دیده‌ام روابط فامیلی و یا خانوادگی که قضاوت می‌کنند که شرایط آنها روز به روز بدتر می‌شود.

همچنین یاد گرفته‌ام که خود را در معرض قضاوت دیگران قرار ندهم و وقتی از قضاوت کردن دیگران درباره خود آگاه می‌شوم، ناراحت نمی‌شوم زیرا متوجه شدم که این کار از روی جهل و ناآگاهی آنها است و قضاوت شایسته خداوند است. اگر بخواهم از تجربه خویش بگویم: قضاوت نابجا باعث فوت دو نفر از بستگان من شد و همچنین مصدوم شدن یکی از افراد آن خانواده که ۳ خانواده درگیر این مسئله شدند، شاید اگر آن قضاوت نابجا انجام نمی‌شد الان آن دو عزیز در بین ما بودند؛ پس قضاوت نکنیم حتی اگر درست باشد زیرا خداوند بهترین قاضی است.

نگارش و ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
عکاس خبری: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .