English Version
English

گروه خانواده _قضاوت و جهالت رابطه مستقیمی با هم دارند

گروه خانواده _قضاوت و جهالت رابطه مستقیمی با هم دارند

یازدهمین جلسه از دوره سوم سری جلسات کارگاه های آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر با استادی همسفر نرگس، نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه«قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود. 

 

خلاصه سخنان استاد: 

دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت است، قضاوت کردن مانند یک پازل است که ما یک تکه از آن پازل را داریم و بقیه آن را خودمان به دلخواه می چینیم و شروع می کنیم به تجسس کردن، غیبت کردن ودیگران را قضاوت کردن که این اصلا کار درستی نیست؛ اول اینکه ما فرد را به ناحق قضاوت می کنیم، یک جمله از آن را شنیدیم و یک برداشت دیگری می کنیم و این فقط به خود ما صدمه می زند، من وقتی که یک روز کامل در مورد یک موضوعی که هیچ ربطی به من ندارد حرف می زنم، فقط به خودم صدمه می زنم و روزم را هم از دست می دهم. 

ما از هر دستی بدهیم، از همان دست هم پس می گیریم، این را همه ی ما می دانیم که اگر من به کسی محبت کنم، ممکن است آن شخص اصلا متوجه نشود اما طبق قوانین سیستم هستی یک جایی به من برمی گردد و اگر هم بنشینم تجسس کنم و غیبت کنم، قطعا کسانی هستند که در مورد من این کار را انجام می دهند؛ پس تا می توانیم خوبی کنیم که آنچه برداشت می کنیم، حاصل کار خودمان است. 

آقای مهندس می گویند: ما از وقتی که متولد شدیم، قضاوت در ما نهادینه شده است یعنی ما باید قضاوت کنیم، اما این باید در مورد خودمان باشد، همان چیزی که همیشه در کنگره می گویند: دوربینت همیشه سمت خودت باشد و این واقعا جمله قشنگی است؛ پس قضاوت کردن کارمن هست اما در مورد خودم، اینکه ببینم چه هستم؟ چکار می خواهم بکنم؟ چه کاری درست و چه کاری اشتباه است و نباید آن را انجام بدهم؛ من اگر دوربینم سمت خودم باشد، بجای اینکه مدام عیب و ایراد های دیگران را ببینم، تاریکی ها و عیب های خودم را می بینم و خودم را اصلاح می کنم بجای اینکه بنشینم به ناحق در مورد دیگران صحبت کنم که چیزی جز تخریب و حال بد نصیبم نمی شود. 

قضاوت و جهالت رابطه مستقیمی با هم دارند، قضاوت دیگران از روی جهل آن هاست، کسی که دانایی ندارد سمت قضاوت می رود، همانطوری که در جهان بینی ما گفته می شود، مثلث جهالت مقابل مثلث دانایی قرار می گیرد، کسی که از اضلاع مثلث دانایی برخوردار نیست سمت جهالت می رود، پس من باید روی مثلث دانایی خودم کار کنم که بتوانم از جهالت فاصله بگیرم و در موضوعی که اصلا به من ربطی ندارد دخالت نکنم زیرا تنها کسی که می تواند به درستی قضاوت کند، خداوند است.

 

 

 

تایپ و ارسال: همسفر مهشید رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم) 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .