English Version
English

قضاوت و ناآگاهی

قضاوت و ناآگاهی

جلسه هفتم از دوره دوازدهم کارگاه ‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی جواد گلپایگان، با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه "قضاوت وجهالت" در روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر،در ابتدا از دبیر و نگهبان محترم سپاسگزارم که شرایط این خدمت را برای من فراهم کردند و خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزار هستم که در این جایگاه قرار گرفتم تا از شما دوستان آموزش بگیرم.

در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت، این دستور جلسه یکی از دستور جلسات خیلی مهم است که اجرایی کردن آن در زندگی بسیار مهم می باشد. قضاوت به معنای جستجو کردن و حکم کردن است و جهالت به معنای نادانی و ناآگاهی و تفکر نکردن است.

قضاوت کردن کار همه انسان‌ها نیست، قضاوت در ابتدا کار خداوند است و در مرحله دوم کار قاضی است که خود قاضی هم نمی‌تواند به تنهایی حکم کند، به کمک سند و مدرک و کسب اطلاعات و به کمک نیروی آگاهی و دادگستری بعد از چند ماه حکم را صادر می‌کند.

گاهی اوقات منِ رضا بدون اطلاعات و آگاهی قضاوت می‌کنم و حکم هم برای آن صادر می‌کنم و تجربه نشان داده است که هر واکنشی یک عکس العملی دارد‌.

اگر دیگران را غیبت و قضاوت کنیم، دیگران هم غیبت و قضاوت ما را می‌کنند. انسان حتی در تنهایی و در ذهن خود هم نباید قضاوت کند.

در قضاوت بدون اندیشه و در گفتار نسنجیده وارد نشوید و هنگامی که یک نفر قضاوت می‌کند در مثلث جهالت قرار گرفته است و از روی ناآگاهی قضاوت می‌کند و ریشه و منشا قضاوت جهالت است. امیدوارم بتوانیم آموزش‌هایی که در کنگره فرا گرفتیم در زندگی خود اجرایی کنیم.

 

تایپ و ویرایش :مسافر علی لژیون ششم
عکاس: مرزبان خبری مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر محمد لژیون سوم
نمایندگی جواد، گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .