English Version
English

اول باید خودمان را قضاوت کنیم

اول باید خودمان را قضاوت کنیم

سومین جلسه از دوره شصتم‌ کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ابن‌سینا با استادی راهنما همسفر نسرین، نگهبانی‌ همسفر مینا و دبیری راهنمای تغذیه سالم همسفر پریسا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز سه‌شنبه به تاریخ بیست‌ونهم خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از خدای خود سپاسگزارم که اجازه داد در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. همچنین از ایجنت نمایندگی سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه حضور داشته باشم و از راهنمایم سپاسگزارم که هر جایگاهی را که تجربه می‌کنم از زحمات ایشان می‌باشد و از این‌جا انرژی خود را به ایشان منتقل می‌کنم.
دستور جلسه راجع‌به قضاوت و جهالت می‌باشد؛ وقتی فکر می‌کردم چرا آقای مهندس موضوع قضاوت و جهالت را جزء دستور جلسه هفتگی قرار دادند، به این نتیجه رسیدم که گاهی اوقات همه چیز از یک قضاوت ساده شروع می‌شود و قضاوت کردن می‌تواند خیلی از پیامدهای مهم و ضدارزشی دیگری باشد؛ زمانی‌که که ما یک شخصی را قضاوت می‌کنیم به دنبال آن ممکن است خشم و کینه و نفرت به میان بیاید و دنبالش می‌گردیم و تجسس و غیبت می‌کنیم و خیلی چیزها به دنبال این قضاوت کردن می‌آید.
خیلی دشوار است که بخواهیم راجع‌به یک قضیه‌ای صحبت کنیم و قضاوت کنیم. قضاوا کار خیلی دشواری می‌باشد و این‌که منِ نسرین خیلی راحت این کار را انجام می‌دادم و هنوز هم با وجود آموزش های کنگره باز هم این کار را انجام می‌دهم و این نشان‌دهنده جهل و نادانی من می‌باشد. من قبل از کنگره، این موضوع را چندین بار در لژیون به رهجویانم بازگو کردم؛ چرا که من قبلا مصرف‌کنندگان را به گونه‌ای دیگر نگاه می‌کردم و در ساختمانی که زندگی می‌کردیم، همسایه طبقه‌ پایین ما مصرف‌کننده بود و من به دلیل عدم آگاهی و جهل و نادانی که داشتم خیلی راحت آن شخص را قضاوت می‌کردم که مردم ملاحضه نمی‌کنند.
شاید در صور آشکار هیچ اتفاقی نمی‌افتاد؛ ولی در درون خودم و صور پنهان خود بسیار تا بسیار قضاوت می‌کردم و به دنبال آن ضدارزشی‌های دیگری به دنبال خود داشت تا زمانی‌که متوجه شدم که یک مصرف‌کننده می‌تواند همسر خود من باشد و یک تلنگر سختی بر من وارد شد و من به این نکته رسیدم که گر از عیب خویشتن دانا شوی، کی به عیب دیگران بینا شوی!
اگر منِ نسرین آن چیزی که در درون خودم و خانواده‌ی خودم اتفاق می‌افتد را بدانم، دیگر فرصت نمی‌کنم که به همسایه و اطرافم نگاه کنم و بگویم فلانی چه کار کرد و همه‌ این‌ها از این نشأت می‌گیرد که ما همواره در دوراهی انتخاب قرار داریم و این خود ما هستیم که اول باید خودمان را قضاوت کنیم. قبل از این‌که بخواهیم به جای دیگری قضاوت کنیم، اول کفش‌هایش را بپوشیم و ببینیم که آن شخص در چه شرایطی قرار داشته و دچار هر حرکتی که شده ما نباید قضاوت کنیم.
از خدای خود و جناب آقای مهندس سپاسگزارم که این بستر را قرار دادند تا از تاریکی درونم بیرون بیایم و این را بدانم که اگر به درون خودم نگاه کنم و دوربینم همیشه به خودم باشد، قطعا می‌توانم حس‌وحال بهتری داشته باشم و همه‌ این آموزش‌ها برای بهتر زندگی کردن و بودن در آرامش می‌باشد و امیدوار هستم که در مسیر بمانم و خدمتگزار خوبی باشم و بتوانم درس‌هایی که می‌گیرم را به دیگران انتقال بدهم.

لژیون خدمتگزار: لژیون دهم به راهنمایی همسفر نسرین
تایپ: همسفر مینا رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .