English Version
English

در هر جایگاهی که خدمت کرده‌ام، چیزی به جز خیر و برکت برای من به همراه نداشته است

در هر جایگاهی که خدمت کرده‌ام، چیزی به جز خیر و برکت برای من به همراه نداشته است

فرامین الهی به دست کسانی می‌رسد که تاب اجرای شایسته آن‌ها را داشته باشند. انسان‌هایی که همواره اجرای عمل سالم را بر خواسته‌های شخصی خویش مقدم دانسته‌اند، پیام‌آور آرامش در مکان‌هایی هستند که به جهت انجام وظیفه حاضر می‌شوند. خداوند حافظ و دوستدارتان باشد.

به مناسبت تجلیل از ایجنت دوره قبل، همسفر ریحانه که خالصانه و صادقانه در نمایندگی جواد گلپایگان خدمت کرده‌اند و هم‌چنین ایجنت دوره جدید، همسفر راضیه گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که تقدیم نگاه مهربان شما عزیزان می‌شود.

ایجنت جدید نمایندگی، همسفر راضیه به همراه مسافرشان با آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک و شیره وارد کنگره شد. سفر خود را با متد DST و داروی OT آغاز و به مدت ۱۰ ماه و ۲۵ روز با راهنمایی مسافر پیمان و همسفر الهه سفر کرد و هم اکنون هم به مدت ۷ سال و ۹ ماه است که از بند اعتیاد آزاد و رها هستند. در ادامه سفر نیکوتین را شروع کردند با متد DST همراه با آدامس نیکوتین خوراکی و الآن هم به مدت ۷ سال و ۴ ماه است که از بند نیکوتین آزاد و رها هستند. رشته ورزشی ايشان و مسافرشان والیبال است.

 

۱- چه موضوعی باعث شد که تصمیم بگیرید که برای جایگاه ایجنتی اقدام کنید؟ اکنون چه احساسی در شما به وجود آمده است؟

کنگره حال و هوای زندگی‌ام را تغییر داد؛ رنگ و عطر خاصی را به زندگی‌ام بخشید؛ کانون زندگی‌ام را گرم نمود، به همین دلیل احساس دین نسبت به کنگره می‌کنم؛ بنابراین به پاس شکرگزاری از خداوند و به پاس از کنگره ۶۰ به‌خاطر این نعمت و رحمت، چنین جایگاهی را انتخاب کردم؛ هم‌چنین از خداوند بسیار سپاس‌گزارم که توفیق خدمت و آموزش را در جایگاه ایجنتی به من عطا کرده است.

 

۲- اکنون که می‌خواهید در جایگاه ایجنتی قرار بگیرید، به نظر خودتان آیا در خدمت‌های دیگر شما خللی ایجاد خواهد شد؟ 

بله! چون جایگاه ایجنتی از مسئولیت سنگینی برخوردار است و از طرفی دیگر نظارت برکل امور شعبه را برعهده دارد. به همین خاطر اگر من بخواهم در جایگاه راهنمایی کم‌کاری کنم و لژیون خودم را درست مدیریت نکنم؛ حتماً هم در جایگاه ایجنتی و هم در لژیون خلل وارد می‌شود؛ البته با وجود رهجوهای خوب و توانی که در آن‌ها دیده‌ام، انشاءالله که خللی وارد نمی‌شود. خودم نیز تمام تلاشم را می‌کنم که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشم تا خللی ایجاد نگردد؛ در غیر این‌ صورت حتماً خلل وارد می‌شود.

 

۳- تاکنون در کنگره چه خدمت‌هایی را انجام داده‌اید، آیا خدمت‌هایی که در کنگره انجام داده‌اید، تأثیر بیشتری در زندگی شما داشته یا خدمت‌هایی که بیرون از کنگره انجام داده‌اید؟

خدمت‌هایی که در کنگره انجام داده‌ام عبارتنداز: دبیری، نگهبانی، مسئول امتحانات، دو دوره عضو لژیون‌ سردار، یک سال‌ونیم در جایگاه راهنمای تازه‌واردین و الآن هم در جایگاه راهنمای شال نارنجی در حال خدمت و آموزش هستم. درواقع در هر جایگاهی که خدمت کرده‌ام چیزی به جز خیر و برکت برای من به همراه نداشته است؛ حتی درهایی از علم و آگاهی به رویم گشوده شد، نقطه ضعف‌های درونم تبدیل به قوّت قلب شدند هم‌چنین حال و هوای درونم نیز متعادل شد، با تغییر هر کدام از صفات ضدارزشی‌ به صفات ارزشی گره‌ای از مشکلاتم باز شد؛ حتی از جاهای دیگر علم‌هایی به من رسید که توانستم صورپنهان خود را بهتر بشناسم؛ چون فکر می‌کردم، همه چیز آن چیزی است که ما می‌بینیم؛ بنابراین به جهان پس از مرگ ایمان آوردم و با خود می‌گفتم که پس از مرگ بهشت و جهنمی وجود دارد و به باور واقعی رسیدم بودم که ما بعد از مرگ نابود نمی‌شویم و باز زندگی در جهان دیگری ادامه داد؛ این مهم‌ترین آموزشی بود که من در این مسیر قرار گرفتم. وقتی که در جایگاه‌های خدمتی و آموزشی قرار گرفتم، متوجه شدم تا هستی هست، انسان هم هست. درواقع در هر جایگاهی که قرار گرفتم، برای من پرُ از خیر و برکت، پرُ از آرامش، پرُ از بازتاب خوب بود؛ هم‌چنین درهایی به رویم گشوده شد که باعث شد تا گره‌های کور زندگی‌ام یکی پس از دیگری باز شوند؛ حتی مهر و محبت، عشق و عاطفه بین اعضای خانواده و مسافرم بیشتر شد. 

 

کلام آخر

این‌که دعا می‌کنم، برای تمام انسان‌هایی که درگیر اعتیاد و تاریکی هستند. انشاءالله که بتوانند مسیر کنگره را پیدا کنند و به آن حال‌خوش و تعادل لازم برسند؛همان‌طور که‌ خود من تا حدودی به آن تعادل لازم رسیدم. من قبل از ورود به کنگره از شب تا صبح کابوس می‌دیدم یا دچار بی‌خوابی می‌شدم؛ ولی الآن با این آموزش‌های ناب کنگره و با خدمت‌هایی که در کنگره انجام داده‌ام، شب‌ها آسوده می‌خوابم بدون این‌که کابوسی ببینم. تمام این‌ها را کنگره به من هدیه کرده است. انشاءالله که بتوانم بمانم و به پاس قدردانی و شکرگزاری از این نعمت‌ها خدمت صادقانه انجام بدهم.

ایجنت  دوره قبل همسفر ریحانه به همراه مسافرشان با آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، شیره و کراک وارد کنگره شد؛ سفر خود را با روش DST همراه با داروی OT و به مدت ۱۱ ماه و ۶ روز با راهنمایی مسافر حمید و همسفر الهه آغاز کرد و اکنون به لطف خداوند و دستان پر مهر آقای مهندس به مدت ۱۰ سال و ۸ ماه و ۴ روز است که از بند اعتیاد آزاد و رها هستند؛ در ادامه سفر نیکوتین داشتند که الآن به مدت ۹ سال ۴ ماه و ۲۲ روز است که از بند نیکوتین آزاد و رها هستند؛ رشته ورزشی همسفر ریحانه، تنیس روی میز و رشته ورزشی مسافر جواد، فوتبال است.

 

با توجه به این‌که سال‌های زیادی در کنگره حضور داشته‌اید، تا به حال چه خدمت‌هایی را تجربه نموده‌اید؟ 

اولین خدمت من در کنگره ۶۰، شستن سرویس بهداشتی بود و هیچ‌گاه انرژی آن زمان را فراموش نمی‌کنم، خدمت میکروفن‌گردان، مهماندار، خدمت سایت، دبیر، نگهبان، مسئول سایت، حدود دو دوره جایگاه راهنمایی و در نهایت جایگاه ایجنت.

 

حس وحال‌تان از خدمت در جایگاه ایجنتی چه بوده و اکنون از تحویل این جایگاه چه احساسی دارید؟

خدمت در جایگاه ایجنتی بار آموزشی بسیاری برای من به ارمغان داشت؛ زمانی‌که چنین فرصتی به من داده شد، درواقع ترس بازدارنده‌ای تمام وجود من را فرا گرفته بود و از طرفی خوشحال بودم و به این باور رسیده بودم با خدمت در جایگاه‌های مختلف قرار است، گره‌های درونی خود را ببینم و جهت ساخته شدن من است. با تحویل این خدمت احساس خوبی دارم؛ زیرا به قول جناب مهندس تازه فکر می‌کنم که ایجنت شدم و این خدمت تأثیر بسیار زیادی در خانواده و سطح شغلی من داشت. مسلماً دلتنگی من نسبت به اعضای نمایندگی جواد وجود‌ دارد و شاید فاصله بین من و اعضای گلپایگان زیاد باشد؛ اما این پیوند محبت به اندازه‌ای قوی است که این فاصله احساس نمی‌شود.

 

چرا ایجنت نمایندگی جواد؟ چه موضوعی باعث شد که برای کسب کردن این جایگاه اقدام کنید؟ 

همیشه سر لژیون، راهنمای خودم (مسافر الهه لژیون سوم نمایندگی سلمان) به اعضای لژیون این مطلب را یادآور می‌شدند که جایگاه‌ها به سراغ اعضای کنگره می‌آیند و من با گوشت و استخوانم این مطلب را در خدمت‌ جایگاه‌های مختلف لمس کردم، بالاخص خدمت در جایگاه ایجنتی؛ بنابراین من برای به دست‌آوردن این جایگاه نجنگیدم، فقط قرار بود آموزش بیشتری دریافت کنم، به‌همین خاطر رزق و روزی من شد و به سراغ من آمد و اما چرا نمایندگی جواد؟ من تصور می‌کنم، یکی از بهترین نعمت‌های خداوند خدمت در نمایندگی جواد بود؛ چراکه عشق و محبت بلاعوض را من در کنگره به ویژه نمایندگی جواد دریافت کردم و اتفاقات قشنگی که به عینه می‌دیدم که تمام این‌ها را مرهون جناب مهندس و خانم کماندار  هستم.

 

خدمت کردن در مسیر دور و پرورش رهجویان خدمت‌گزار برایتان چه بازتابی داشته است ؟

وصف خدمت کردن در مسیر طولانی و تأثیرات فراوان آن در زندگی را بسیار در کنگره و قبل از پذیرفتن خدمت در گلپایگان شنیده بودم؛ به عنوان مثال مسیر طولانی، عشق بیشتر؛ اما همیشه صحبت جناب آقای مهندس را فراموش نمی‌کنم که باید بوی گل یا ادکلن را استشمام کنید تا بتوانید درک‌ کنید؛ دقیقاً خدمت کردن در مسیر طولانی هم‌چون بوی گل می‌باشد؛ یعنی باید در چنین مسیری قرار بگیرید تا متوجه بشوید. خداوند را بسیار سپاسگزارم بابت وجود جناب آقای مهندس که این خدمت‌ها در کنگره باعث حال‌خوش من ریحانه می‌شود. قبل از رفتن به این مسیر نقطه تحمل بسیار پایینی داشتم و در مقابل هر مسئله‌ای هر چند کوچک ناراحت می‌شدم که با خدمت در مسیر گلپایگان نقطه تحمل من افزایش یافت و از همه مهم‌تر تغییرات بسیار زیادی در صور‌آشکار و صورپنهان گذاشت که مسلماً در زندگی من بسیار تأثیرگذار بود.

اما در مورد پرورش رهجوهای خدمتگزار؛ همسفرانی که هم‌چون بذرهایی بودند که در مقابل سرما و گرما طاقت نداشتند و اکنون چون درختی شدند که سر از باغ کنگره بیرون زدند و بسیار محکم‌تر از قبل؛ آن بذرهایی که دربرابر فراز و نشیب‌های زندگی استقامت به خرج می‌دهند. من تصور می‌کنم هیچ انرژی بالاتر از دیدن این اتفاقات زیبا نبود که من به عینه می‌دیدم که مسلماً این انرژی مضاعف تأثیر بسیاری در زندگی من داشت.

 

با توجه به این‌که شاغل هستید، چگونه توانستید بین کنگره، خانواده و کار تعادل را برقرار نمایید؟

با توجه به آموزش‌هایی که از کنگره دریافت کردم؛ تعادل یعنی هر چیزی در جای خود. مطابق سی‌دی انواع تعادل ما نمی‌توانیم فقط به یک سطح توجه بفرماییم و این ویژگی موجودات تک‌بعدی می‌باشد. ما از جناب آقای مهندس دژاکام فرا‌گرفتیم که کنگره وسیله است؛ یعنی به این معنا نیست که من باید فقط‌و‌فقط به کنگره توجه کنم؛ تا زمانی که در کنگره قرار دارم، تمام حواس خود را به کنگره متعلق می‌دهم و مواقعی که کنار خانواده بودم، سعی کردم که برای خانواده تایم بگذارم و سرکار هم مسائل کنگره یا خانواده را قاطی نمی‌کردم و این نگاه بسیار به من کمک کرد که قادر به برقرای تعادل نسبی بین این سه ضلع کردم؛ من در کنگره یک‌سری مسئولیت، در خانواده یک‌سری مسئولیت و در قبال کنگره یک‌سری مسئولیت را دارم که در مقابل این مسئولیت‌ها وظیفه‌ای به گردن من ریحانه است. تا زمانی‌که من قادر باشم، وظایف سطح‌های مختلف را به خوبی ایفا کنم، آن‌موقع تعادل را بین سه سطح برقرار کردم.در آخر از جناب آقای مهندس و خانم کماندار  تشکر می‌کنم بابت این بستر، از راهنما خودم تشکر می‌کنم، از مسافر و دختر عزیزم که در این مسیر همراهم بودند، تشکر می‌کنم و از شما بزرگوار که تایم گذاشتید، بسیار بسیار سپاسگزارم.

با سپاس فراوان از شما دوعزیز بابت فرصتی که در اختیار ما قرار دادید. برای شما بهترین ها را از خداوند خواستاریم و امیدواریم برکت این خدمت هزاران برابر در زندگی‌تان جاری شود.

طراح سؤال و مصاحبه کننده: همسفر معصومه و همسفر نجمه رهجو‌های راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: مرزبان خبری ، همسفر مهری
همسفران نمایندگی جواد گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .