English Version
English

فرعون نماد و نیروی منفی و دروغین بود.

فرعون نماد و نیروی منفی و دروغین بود.
سلام دوستان زهرا هستم همسفر:
 
داستان موسی راکه همه شنیدیم بیشتر پیامبری که خدا درباره آن صحبت کرد تو قرآن حضرت موسی ؛ با اینکه کتاب پیامبر است  ولی آنقدر در مورد حضرت محمد صحبت نمی‌شود؛ ولی راجب حضرت موسی ، حضرت مسیح در قرآن صحبت می‌شود. 
 
داستان حضرت موسی در سوره طه از آنجا شروع می‌شود که  با خانواده مهاجرت 
می‌کرد تو راه آتشی را می‌بیند و می‌رود به سمت این نور و آتش هم کنجکاو بوده و هم می‌خواست اگر آتشی است بیارود و آتش روشن کند و خانواده را گرم کند که وقتی به آنجا می‌رسد صدا می‌آید و وحی می‌رسد که کفش‌هایت از پا دربیار که تو در سرزمین مقدسی هستی و بعد حضرت موسی کفش‌هاش را در می‌آرود می‌رود نزدیکتر و بعد درخت زیتونی که شعله ور بود را می‌بیند و جالب اینجاست که تنها شخصی که خداوند مستقیم با او صحبت کرده است و می‌گوید من جهان آفریدم.
 
 این طوری آفریدم اصلا خسته نشدم و در سوره طه خداوند  با  حضرت موسی مستقیما انجام میدهد و می‌گوید برای تو برنامه‌ای دارم برای تو نقشه ای دارم تو بایستی بروی کاری انجام بدهی
 فرعون از قالب خودش خارج شده طغیان‌گر شده است . حضرت موسی شوکه می‌شود که همچنین صحنه‌ای روبه‌رو شده بود ولی چند تا نشانه به او می‌دهد که دستت  را دربیار  اعصایت را بینداز تبدیل به اژدها می شود دوتا نشانه به او می‌دهد که باورش بشود . 
 
حضرت موسی  باورش می‌شود که از طرف خداوند  فرمانی است که آن را اجرا کند، موسی شروع می‌کند به صحبت کردن ؛ خواسته های موسی به دو قسمت مطرح می‌شود ، قسمت اول خواسته‌هاش درمورد شخص خودش حضرت موسی سه تا خواسته  از خداوند دارد اول می‌گوید سینه‌ام را بگشای کار را بر من آسان کن،
 
 قسمت دوم خواسته این است  و سومی می‌گوید گره از زبان من باز کن. حضرت موسی در تکلم صحبت کردن مشکلی داشته است یک مثلثی را از خداوند اینجا در خواست می‌کند جالب برای خداوند دوباره یک سری خواسته دیگه را مطرح می‌کند اینها درمورد خودش بود سری اول خواسته ها سری دوم خواسته‌هایی که مطرح می‌کند خواسته بیرون محسوب می‌شود می‌گوید برای من یه وزیر انتخاب کن یعنی جانشین کمک دست که از اهل من باشد  برادرم هارون را انتخاب کن که خیلی باهم جور هستیم و خوب هستیم . 
 
می‌گوید قوی ساز پشت من؛ قدرتمند کن پشت من و قدرتمند بشوم ، خواسته سوم می‌گوید او را با من شریک کن یعنی یه مقدار از بارم بگذار روی دوش هارون که بار سنگینی که می‌خواهم به دوش بکشم هارون هم بیاید زیر این بار قرار بگیریم.
 
 فرعون خوابی می‌بیند می‌رود خوابش  را تعبیر می‌کند که  می‌گویند حکومتی بر انداخته می‌شود ازبین می‌رود؛ یک پسری به دنیا می‌آید و قدرت را از تو می‌گیرد و هرچی تو داری ازبین می‌رود یعنی هست و نیست تو به  باد می‌رود.
 فرعون نماد نیروی منفی و دروغین بود و روش او برای هدفش کشتن تمام فرزندان پسر بنی اسرائیل بود . چندین هزار نفر کشته شدند؛ چون قرار بود یک نفر حکومت او را از بین ببرد و خداوند نماد پاکی مطلق است . 
 
 
تهیه وتنظیم : همسفر زهرا لژیون مرزبانی 
ویراستاری : همسفر مرضیه لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .