English Version
English

فردی که در جهالت است بسیاری از نیروهای شیطانی به سراغش می آیند

فردی که در جهالت است بسیاری از نیروهای شیطانی به سراغش می آیند

اولین جلسه از دوره سی و یکم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ شعبه میرداماد با استادی مسافرذبیع الله، نگهبانی مسافر علی و دبیری  مسافرداودبا دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز سه شنبه ۱۲خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان ذبیح اله هستم یک مسافر
در ابتدا خداوند را شاکرم که به من توفیق داد تا در این جایگاه آموزش بگیرم.از گروه مرزبانی،ایجنت محترم ، نگهبان جلسه و راهنمای خودم سپاسگزارم که به من اجازه دادند تا دراین جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم.
در کلام الله آمده است زمانی که خداوند انسان را خلق کرد،اختیار به انسان داد و به زمین فرستاده شد تا با اختیاری که دارد، به تکامل برسد یا بتواند با جهالت، به قعر تاریکی ها فرو برود.
جناب آقای مهندس قضاوت را به دو دسته تقسیم می کند: یک نوع قضاوت این است که در مورد خود انسان انجام می شود. زمانی که  بر سر دو راهی قرار می گیرم، آن چیزی که روبروی من قرار می گیرد، قضاوت در مورد خودم هست. ما هنگام ورود به کنگره،بر سر یک دو راهی قرار گرفتیم که آیا به کنگره بیاییم یا نه .آن موقع است که قضاوت در مورد خودمان اتفاق می افتد و اگر آگاهی خودمان را نسبت به دانش کنگره بالا ببریم وآموزش ببینیم، در مورد قضاوتمان اشتباه نخواهیم کرد و راه درست را انتخاب خواهیم کرد.
قضاوت نوع دوّم، قضاوت در مورد دیگران هست که با سرکشی به مسائل شخصی دیگران که مربوط به ما نیست،اتفاق می افتد. که جناب مهندس این قضاوت را با جهالت در یک دستور جلسه قرار داده است.
ریشه ی قضاوت همان جهالت است که موجب می شود دیگران را مورد قضاوت قرار دهیم.فردی که در جهالت است بسیاری از نیروهای شیطانی به سراغش می آیند که سه گزینه ی اصلی آن را در جزوه ی جهان بینی استاد امین گفته است .ترس ،ناامیدی و منیت زاییده شده ی جهالت می باشد.
بعضی وقتها از یک نفر چیزی را می بینیم و برای خودمان قضاوت می کنیم، در صورتی که قضاوت ما اشتباه است وآن وقتی است که جهالت به سراغ ما می آید وباعث می شود خیال پردازی های اشتباه و تصویر سازی های غلط ، در ذهن ما شکل بگیردو هزاران هزار دلیل در ذهن خودمان به اشتباه درست می کنیم.
آموزشی که من در کنگره فرا گرفته ام وتاثیر آن را در زندگی خود دیده ام، در هیچ جا ،به غیراز کنگره نتوانسته بودم فرا بگیرم واین را مدیون آموزشهای ناب جناب آقای مهندس هستم.
از این که با سکوت زیباتون به صحبتهای من گوش کردید، سپاسگزارم.

مرزبان کشیک

نگارش:مسافر مهدی

عکس:مسافر احمد

ارسال:مسافر امیرحسین

نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .