English Version
English

هنگامی که درگیر قضاوت کردن دیگران باشیم، از خود غافل می‌شویم

هنگامی که درگیر قضاوت کردن دیگران باشیم، از خود غافل می‌شویم

جلسه سیزدهم از سری پنجاه و چهارم کارگاههای آموزش عمومی کنگره۶۰، نمایندگی سلمان فارسی به استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر اکبر با دستور جلسه قضاوت و جهالت در روز سه شنبه 12 تیر ماه 1403 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

خداوند را سپاسگزار هستم که در این جایگاه قرارگرفته‌ تا آموزش بگیرم، موضوع دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت می‌باشد، از اسم قضاوت متوجه می‌شویم معنای آن قضاوت و داوری کردن است و جهالت نیز به معنای جهل، نادانی و ناآگاهی می‌باشد. آقای مهندس دژاکام می‌فرمایند: از روز الست که خداوند به انسان اختیار داد قضاوت نیز در درون او نهادینه شد.

اگر دوربین قضاوت من بر روی خودم باشد خوب است؛ زیرا هیچ‌کس به‌اندازه من خودم را نمی‌شناسد، هر کاری که بخواهم انجام بدهم، تا وقتی‌که دوربین بر روی شخص خودم باشد بهتر می‌توانم کارهای شخصیم را انجام دهم و هیچ مشکلی نیز به وجود نخواهد آمد، اما اگر دیگران را قضاوت کنم از خودم نیز غافل می‌شوم؛ زیرا حواس من همیشه معطوف به دیگران است، اگر یک قطعه از یک پازل به ما داده شود مابقی آن را می‌چینیم و تا آخر پیش می‌رویم.

نمی‌دانم چرا این دستور جلسه نصیب من شد؛ زیرا واقعاً نیاز من بود و درگذشته دیگران را بسیار قضاوت می‌کردم. ما اگر خیلی زرنگ باشیم باید در کار خودمان قضاوت کنیم و حواسمان به کار خودمان باشد.

قضاوت برای قضات و کسانی که درس آن را خوانده‌اند می‌باشد، آن افراد اطلاعات و آگاهی دارند و چندین سال در این حیطه تجربه کسب کرده‌اند و از این کار امرارمعاش کرده و حقوق دریافت می‌کنند.
اگر می‌خواهید شب خواب راحتی را سپری کنید و در روز از آسایش برخوردار باشید سعی و تلاش کنید که قضاوت و در امور دیگران دخالت کردن را کنار بگذارید و به فکر عواقب بعد آن نیز نباشید؛ زیرا برای زندگی خود باید تلاش کنیم.

دستور جلسه

مرزبان کشیک

برگزاری جلسه هماهنگی خدمتگزاران

عکاس: مسافر محمد دادگستر لژیون10

نگارش: رضا کورنگی ل 17، مهرداد میرحاج لژیون10، اصغر زارعین لژیون 6، مهدی اکبری لژیون 22

ویرایش: مسافر سجاد سنابادی لژیون 23

کاور: مسافر حسین نریمانی لژیون 17

تنظیم: مسافر علی چلمقانی لژیون 25

از طرف خدمتگزاران سایت تقدیم نگاه زیبایتان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .