English Version
English

عدم اعتمادبه‌نفس باعث قضاوت می‌شود

عدم اعتمادبه‌نفس باعث قضاوت می‌شود

جلسه ششم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی الوند با دستور جلسه " قضاوت و جهالت " با استادی مسافر احد، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر سجاد سه‌شنبه 12 تیر‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر عزیز که اجازه دادند اولین مشارکت را داشته باشم و از راهنمای خوبم امیر آقا که اجازه دادند یک‌بار دیگر حس و حال این جایگاه را تجربه کنم تشکر می‌کنم. وقتی به من گفته شد که استاد بنشینم پیش خودم گفتم که چرا دستور جلسه قضاوت و جهالت، چند روز با خودم کلنجار رفتم تا اینکه متوجه شدم یکی از مشکلات من همین قضاوت کردن است همیشه به خودم می‌گفتم که دیگران در مورد من چه می‌گویند یا من را چطور قضاوت می‌کنند و این همیشه فکرم را مشغول می‌کرد.

قبل از کنگره همیشه نسبت به این‌که دیگران من را چگونه قضاوت می‌کنند درگیر بودم تا اینکه وارد کنگره 60 شدم و این مشکلات من دو برابر شد و همین حسی که از قبل داشتم نسبت به راهنما، داداش لژیونی‌ها و مرزبانان و ... برای من، بیشتر اتفاق افتاد ولی من همیشه سعی می‌کردم که بهترین رفتار را داشته باشم و همین حسم را خراب می‌کرد چون کارهایی را که دوست نداشتم انجام دهم را انجام می‌دادم، فقط به خاطر این‌که در مورد من قضاوت نادرست انجام نشود. در سفر اولم متوجه شدم که راهنما می‌تواند به من آموزش دهد تا بتوانم قضاوت کردن را یاد بگیرم. این قضاوت کردن در تمام طول سفر اول و دوم با من بود و همیشه حس و حال من را خراب می‌کرد و همه این‌ها ناشی از ناآگاهی و جهالت من بود. راهنماها همیشه سر بزنگاه دست رهجو را می‌گیرند و این استاد نشستن من هم دقیقاً صدق می‌کرد با خصوصیات من و این دستور جلسه و به همین بابت از امیر آقا تشکر می‌کنم که همیشه مراقب رهجوهای خود است.

من رهایی گرفتم که به حال خوش برسم ولی چرا این اتفاق نمی‌افتد من این چند روز زیاد فکر کردم و این دستور جلسه به من خیلی کمک کرد و فهمیدم که این دستور جلسه مختص من بوده و باید در مورد خودم صحبت کنم. در قدیم می‌گفتند؛ که یک‌طرفه به محکمه نرو ولی من می‌گویم که اصلاً نرو چرا؟ چون ما آگاهی لازم نسبت به آن را ندایم و قضاوت نادرست خواهیم داشت و همین باعث از دست دادن انرژی می‌گردد.


مرزبان کشیک: مسافر حمید
تایپ و تنظیم: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .