English Version
English

غیبت کردن هم یک‌جور قضاوت است

غیبت کردن هم یک‌جور قضاوت است

جلسه یکم از دوره پنجاه سوم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی راهنمای تازه واردین مسافر کاظم،نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه "قضاوت و جهالت"در روز سه شنبه مورخ ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۳راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد 

سلام دوستان کاظم هستم مسافر از راهنمای خودم تشکر میکنم که اگر در این جایگاه قرار گرفتم به خاطر آموزش‌های ایشان است و همین‌طور از جناب آقای مهندس دژاکام سپاسگزارم که این بستر را فراهم نمودند تا ما به حال خوش برسیم.
اگر در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت بخواهم صحبت کنم. ما از صبح که از خواب بیدار می‌شویم دائماً در حال قضاوت کردن هستیم و با عدم دانایی و شناختی که از اطرافیان داریم آن‌ها را قضاوت می‌کنیم. وقتی در رابطه باکسی صحبت می‌کنیم، بذر آن را در خودمان می‌کاریم و آن را در خودمان رشد می‌دهیم.
ما حتماً آن نقطه‌ضعف‌ها را در خودمان داریم که در رابطه با آن‌ها قضاوت می‌کنیم ما حق نداریم در زندگی دیگران سرک بکشیم و دائماً قضاوت می‌کنیم. من در قبل از اینکه به کنگره ۶۰ بیایم اگر کسی دماغش را می‌خاراند او را قضاوت می‌کردم و می‌گفتم تریاک کشیده است.
وقتی ما از روی نادانی افراد را قضاوت می‌کنیم حال بدی به ما دست می‌دهد. در روابطمان با دیگران نمی‌توانیم موفق باشیم. ما اگر فردی را تمام و کمال بشناسیم و از کارهای او دقیقاً خبر داشته باشیم بازهم نباید او را قضاوت کنیم.


وقتی یک قاضی با تمام علمی که از قضاوت دارد بین دو نفر بخواهد حکم بدهد تمام شواهد و مستندات را در نظر می‌گیرد و از هر دو طرف می‌خواهد که حرفهایشان را بزنند آنگاه با دقت تمام حکم را صادر می‌کند بازهم ممکن است به‌اشتباه حکم بدهد.
ما باید این را بدانیم شاید با یک قضاوت اشتباه یک زندگی را نابود بکنیم. ما باید ببینیم اول خودمان چه کسی هستیم درکجای کار قرار داریم و درگذشته چه انسانی بوده‌ایم تا بتوانیم خودمان را قضاوت کنیم.
ما باید دوربین را به روی خودمان بگیریم و عیب‌های خود را ببینیم و برای رفع آن تلاش کنیم. غیبت کردن هم یک‌جور قضاوت است. گاهی وقت‌ها شاید قضاوت ما مفید باشد درصورتی‌که برای شخص موردنظر سازنده باشد.
ما اگر می‌خواهیم ایراد سازنده‌ای از کسی بگیریم اول باید در جمع نباشد و به‌طوری باشد که بتوانیم در برطرف کردن آن ایراد به شخص کمک کنیم. گاهی اوقات در کنگره ۶۰ مشاهده میشود با قضاوت‌های بیخود بعضی هارا سرزنش می‌کنند که این صورت خوشی ندارد. از اینکه با سکوتتان به صحبت‌هایم گوش دادید تشکر میکنم.

نگارش متن مسافر حسین لژیون پانزدهم
عکاس مسافر مجتبی لژیون یکم
ارسال مسافر مهدی لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .