English Version
English

گروه خانواده - لژیون سردار، قضاوت را قاضی انجام می‌دهد

گروه خانواده - لژیون سردار، قضاوت را قاضی انجام می‌دهد

چهارمین جلسه از دوره اول جلسات لژیون سردار کنگره ۶۰، همسفران نمایندگی دماوند به استادی خزانه‌دار همسفر فرشته، نگهبانی راهنما همسفر لیلا عضو لژیون سردار و دبیری همسفر فاطمه عضو لژیون سردار با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز سه‌شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰  آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت، قضاوت کردن یک امر خیلی  سخت و پیچیده‌ای است.
در واقع قضاوت را قاضی انجام می‌دهد طبق شواهد و مستنداتی که دارد در مورد یک پرونده یا یک موضوع به همراه هیئت منصفه خود می‌آید آن را بررسی می‌کند و بعد در مورد شخصی که مورد نظر است حکم صادر می‌کند. حتی ممکن است قاضی با دانش و تجربه‌ای که دارد دچار اشتباه شود و بعد از یک مدتی مشخص شود که اشتباه حکم صادر کرده است.
سوأل پیش می‌آید که ما چگونه می‌توانیم بدون دانش و آگاهی راجع به شخصی قضاوت کنیم؟
بدون دانش و آگاهی می‌آییم و ظاهر یک قضیه را می‌بینیم و بدون اینکه به واقعیت آگاه باشیم، بدون اینکه شرایط طرف مقابل را بدانیم در جایگاه قضاوت قرار می‌گیریم و شخص را قضاوت می‌کنیم. درآمد او را قضاوت می‌کنیم، ازدواج او را قضاوت می‌کنیم، بچه‌دار شدن او را قضاوت می‌کنیم و... و حکم هم صادر می‌کنیم.
قضاوت کردن از روی جهل و نادانی ما است. من که هنوز به درستی خود را نشناخته‌ام، هنوز به شهر‌وجودی خود پی نبرده‌ام، هنوز ارزش‌ها و ضدارزش‌های خود را نمی‌شناسم، وقتی هنوز آگاهی ندارم و هنوز در مسیر آموزش قرار نگرفته‌ام چگونه می‌توانم خیلی راحت دیگران را قضاوت کنم.
به فرمایش جناب مهندس: کسی که در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرد در نهایت جهالت خودش قرار دارد. تا قبل از آموزش‌های کنگره قتل، سرقت و... را ضدارزش می‌دانستیم، در صورتی که خیلی از کارها مثل دروغ گفتن، قضاوت کردن، غیبت کردن‌ و... همه ضدارزش هستند. کنگره هنر تفکر کردن، درست زندگی کردن، ارتباط صحیح با دیگران و... را به ما آموزش می‌دهد.
پیش از کنگره یک فرد مصرف‌کننده را قضاوت می‌کردیم، این فرد انسان نالایقی است، نمی‌تواند زندگی کند، این همه راه درمان است، چقدر خودخواه و چقدر کم ظرفیت است، در کنگره آموزش گرفتیم که در بدن ما مواد شبه افیونی است و فرد مصرف کننده مواد شبه‌ افیونی درونش بهم ریخته است، نمی‌تواند مواد مصرف نکند چون نیاز بدن او است، سیستم بدن او را از کار انداخته است و باید مصرف کند.
ما وقتی به دنیا می‌آییم سر دوراهی هستیم، از همان‌جا قضاوت شروع می‌شود یا باید راه تاریکی را انتخاب کنیم یا روشنایی. ما باید خودمان را قضاوت کنیم رفتار خود،  اعمال خود را قضاوت کنیم. باید به تفکر و اندیشه درست برسیم تا تازه بتوانیم خود را قضاوت کنیم تا بتوانیم بهترین خودمان باشیم.

خلاصه سخنان ایجنت:

در مورد قضاوت و جهالت به نظر من تنها کسی که می‌تواند همیشه ما را قضاوت کند خداوند است، دلیل آن هم این است که تنها خداوند است که به صور پنهان و آشکار واقف است.
این‌که قضاوت حق من نیست، به خاطر این است که من از پنهان آن شخص هیچ اطلاعی ندارم و من چیزی را که می‌بینم در ظاهر است. تا در جایگاه کسی قرار نگرفته‌ام نمی‌توانم او را قضاوت کنم شاید اگر من هم در جایگاه آن شخص بودم همان کار را انجام می‌دادم.
قضاوت و جهالت ارتباط مستقیم با خود من دارد، ارتباط مستقیم با فرد مصرف‌ کننده دارد، چون مصرف کننده از روی جهل و نادانی مواد مصرف می‌کند.

ضدارزش‌ها در اثر افکار پریشان ما است. وقتی ذهن آزاد باشد می‌توان ضدارزش‌ها را دورانداخت و رشد کرد و آموزش‌های کنگره به ما کمک می‌کند که ذهنی آزاد داشته باشیم.

عکاس: مرزبان خبری همسفر فاطمه، عضو لژیون سردار

تنظیم و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر لیلا، عضو لژیون سردار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .