English Version
English

قضاوت؛ آرامش انسان را سلب می‌کند

قضاوت؛ آرامش انسان را سلب می‌کند

سلام دوستان لیلا هستم همسفر‌‌
دستور جلسه قضاوت و جهالت است. انسان‌ها همیشه از روی جهل و نادانی خود، دیگران را قضاوت می‌کنند، بدون این که بدانند. جایگاه هر فرد، حریم خصوصی آن فرد است. زمانی که هر فرد در حد و اندازه خودش قضاوت را در پیش گیرد، محبت و احترام از بین می‌رود و جای آن را تنفر و بدبینی خواهد گرفت؛ بنابراین هر چه انسان داناتر باشد، کمتر قضاوت می‌کند و هر چه جاهل‌تر باشد، بیشتر قضاوت می‌کند، پس با شنیدن یک حرف یا یک موضوع زود قصاوت نکنیم؛ چون در مورد موضوعی که به ما ربطی ندارد، قضاوت کنیم، مساوی با جهل و نادانی ماست. خدا را شاکرم با آمدن به کنگره و آموزش‌های صحیح که می بینم، دست از قضاوت دیگران بردارم و آنچه را که فرمان است، انجام دهم.

سلام دوستان سمیرا هستم همسفر
قضاوت به معنی حکم دادن و قاضی بودن است و جهالت به معنای نادانی و ندانستن است. اگر می‌خواهیم کسی را قضاوت کنیم، اول باید با کفش‌های او راه برویم. کسانی که قضاوت می‌کنند، معمولا در زندگی خود هدف مشخص را دنبال نمی‌کنند. هر چه انسان داناتر باشد، کمتر قضاوت می‌کند و هر چه جاهل‌تر باشد، بیشتر قضاوت می‌کند. قضاوت کردن در مورد انسان‌ها تخریب ایجاد می‌کند و آرامش و آسایش انسان را سلب می‌کند.

سلام دوستان رقیه هستم همسفر
قضاوت به معنی حکم کردن و جهالت به معنی عدم آگاهی و ندانستن است. ارتباط این دو کلمه به این معنی است که ما باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم. اگر می‌خواهید در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنید، ابتدا کمی با کفش‌های او راه بروید. کسانی که دیگران را قضاوت می‌کنند، معمولا در زندگی خود هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند، بنابراین هرچه انسان داناتر باشد، کم‌تر قضاوت می‌کند و هرچه انسان جاهل‌تر باشد، بیشتر قضاوت می‌کند. قضاوت کار ما نیست، پس به قضاوت ننشینیم و بدون دلیل و مدرک قضاوت نکنیم. قضاوت نکنیم تا مورد قضاوت قرار نگیریم.

رابط خبری: راهنما همسفر سمیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .