English Version
English

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

گزارش تصویری از لژیون‌های ویلیام (درمان سیگار) به روایت تصویر

خلاصه سخنان راهنمای محترم درمان نیکوتین مسافر حسین:

سلام دوستان حسین هستم مسافر نیکوتین؛ 

امروز در مورد قضاوت و جهالت که دستور جلسه این هفته است صحبت میکنم. هرچه دانایی شخص بیشتر باشد درمان شخص بی‌ نقص‌تر و کامل‌تر انجام میشود.

اضلاع مثلث دانایی عبارتند از: آموزش، تجربه و تفکر.

از طرفی اضلاع مثلث جهالت که مقابل دانایی است عبارتند از: ترس، منیت و ناامیدی.

انسان ذاتاً قاضی به دنیا می آید، خداوند میفرماید: هیچ کسی نمی‌تواند در جایگاه قضاوت کردن دیگران قرار بگیرد. قضاوت فقط مختص خداوند است، در قرآن کریم داریم: قضاوت کردن دیگران یک گناه است. 

قضاوت می‌تواند نتیجه قیاس باشد، وقتی شخصی قیاس می‌کند آنگاه دچار منیت میشود و این منیت میتواند او را به سمت قضاوت سوق دهد. مثل این است که شخص در صور پنهان خود وارد جنگی بزرگ شده باشد.

 اگر می‌خواهیم مورد قضاوت ديگران قرار نگیریم، ابتدا باید یاد بگیریم خودمان دیگران را مورد قضاوت قرار ندهیم. 

قضاوت یکی از ضد ارزش‌ها است و آرامش را از انسان می‌گیرد. وقتی دانایی کم باشد به دنبال آن قضاوت می‌آید و گاهی این قضاوت می‌تواند عاملی برای ایجاد ترس باشد که در پی آن ناامیدی خواهد آمد.

انسان باید به روز و بیدار باشد و سعی کند هر روز به میزان دانایی خود اضافه کند، هرچقدر میزان دانایی افزایش یابد از میزان جهالت کاسته خواهد شد.

 نمی‌شود تاریکی را با تاریکی خارج کرد، چون نبود نور است که تاریکی را بوجود آورده. به همین ترتیب نمی‌شود بدون افزایش دانایی جهالت را خارج کرد چون این نبود دانایی است که جهالت را ایجاد کرده. 

اگر شخصی بخواهد سیگارش را درمان کند باید به دانایی‌اش اضافه کند تا بتواند از جهالت فاصله بگیرد. چرا آقای مهندس می گویند سیگار را درمان کنید؟ چون یکی از عواملی که معمولا باعث هم‌نشینی‌ها میشود سیگار است. این دور هم‌ نشستن‌ها و سیگار کشیدن‌ها و صحبت کردن‌ها می‌توانند کم کم انسان را به سمت قضاوت کردن سوق دهند و این یکی از دلایلی است که در کنگره تا این اندازه روی درمان سیگار تأکید شده است.

نگارنده: مسافر افشین لژیون ۷

ویراستار: مسافر بهزاد لژیون ٧

عکاس: مسافر مسعود لژیون ۷

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .