English Version
English

جهالت به معنای ندانستن است

جهالت به معنای ندانستن است

سلام دوستان سمیه هستم همسفر
قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است و زمانی که این دو در کنار هم قرار گیرند؛ یعنی همانا باید از قضاوت‌هایی که بر مبنای ندانستن است به‌شدت دوری کنیم. هر زمان تمام نیرو، وقت و توجهمان بر این باشد که دیگران را زیر ذره‌بین خود گیریم و به کارها و عملکردشان نمره دهیم خود در سراشیبی سقوط قرار می‌گیریم؛ زیرا همان انرژی و وقتی که برای دیگران اختصاص دادیم را می‌توانستیم برای ساختن خودمان اختصاص دهیم. در آموزش‌های کنگره آموختیم ما توان تغییر اطرافمان را نداریم؛ اما می‌توانیم خودمان و طرز نگاهمان را عوض کنیم و از این طریق تأثیرات خوبی در زندگی‌مان داشته باشیم و در جهت آبادانی و صلح قدم برداریم.

سلام دوستان نورا هستم یک همسفر
آموزش‌های کنگره ۶۰ بر پایه دانایی مؤثر است و هر گاه ما خارج از این اضلاع حرکت کنیم وارد مثلث جهالت خواهیم شد و وقتی جهالت وجود داشته باشد ترس، منیت و ناامیدی را با خود به همراه می‌آورد. خودخواهی، خرافات و نداشتن امنیت و حتی قضاوت  میوه‌های بدطعم جهالت هستند. همچنین آموختیم که قضاوت به معنای حکم‌کردن و جهالت به معنای ندانستن است و زمانی که در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم باعث می‌شود انرژی‌مان از بین برود.

انرژی که باید صرف کارهای خودمان از جمله درمان و آموزش شود با قضاوت‌کردن در ما تخریب ایجاد می‌کند و آرامش و آسایش از ما گرفته می‌شود. قضاوت فقط از طرف آدم‌هایی رخ می‌دهد که جهالت دارند؛ زیرا انسان‌ها هر چه‌قدر دانایی و آگاهی داشته باشند کمتر بر کرسی قضاوت می‌نشینند چون می‌دانند که قضاوت‌کردن کار هر کسی نیست و احتیاج به گردآوری اطلاعات وسیعی دارد؛ بنابراین برحسب گمان خود نباید هیچ‌کس را قضاوت کرد.

وقتی در اموری که به ما مربوط نیست قضاوت و داوری کنیم دچار ضدارزش‌ها شده‌ایم و علاوه بر اینکه زندگی خودمان را خراب می‌کنیم، از آرامش لازم نیز برخوردار نخواهیم بود و با پیامدهایی مثل حسادت، کینه، نفرت و حس‌های منفی همراه می‌شویم. مصرف مواد نوعی دیگر از جهالت و کسانی به رهایی از بند مواد مخدر می‌رسند که آموزش‌دیده و به دانایی رسیده باشند و در اینجا است که مواد مخدر به همراه سایر اعمال ضد ارزشی کنار گذاشته می‌شود، پس آن کنیم که فرمان است.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر
انسان‌ها به‌خاطر اختیاری که دارند مرتب در حال قضاوت دیگران هستند. قضاوت با جهالت رابطه مستقیم دارد و قضاوت ما از روی جهل و نادانی ما است. این دستور جلسه به این دلیل است که ما وقتی وارد کنگره می‌شویم دیگران را قضاوت نکنیم؛ زیرا با قضاوت راه را برای نیروهای منفی و بازدارنده باز می‌کنیم. سعی کنیم دانایی خودمان را بالا ببریم تا درگیر جهالت نشویم.

برای قضاوت‌کردن شرایط خاصی وجود دارد؛ ولی ما با نادیده‌گرفتن آنها سریع درگیر قضاوت می‌شویم هر چقدر ما روی مثلث دانایی کار کنیم و تجربه و تفکر و آموزش خود را بالا ببریم درگیر جهالت نمی‌شویم و به صلح و آرامش نزدیک می‌شویم. ما ظاهر امر را می‌بینیم و بدون تفکر قضاوت می‌کنیم درحالی‌که شاید این‌گونه نباشد پس ما باید سعی کنیم با تفکر هم صور آشکار و هم صور پنهان را در نظر بگیریم تا بتوانیم در صراط مستقیم حرکت کنیم و به فرمان عقل برسیم.

تایپ: همسفران لژیون ششم
رابط خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .