English Version
English

اگر می‌خواهی قضاوت نشوی باید قضاوت نکنی

اگر می‌خواهی قضاوت نشوی باید قضاوت نکنی

نهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه آموزشی لژیون سردار کنگره۶۰ نمایندگی بنیان مشهد با استادی همسفر صغری، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر مژگان و دبیری همسفر سعیده با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به‌ کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان صغری هستم همسفر پرویز.
به نام نامی انسان که قطره‌ای از اقیانوس مطلق است.
بسیار خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم.
قضاوت به معنی حکم دادن، قاضی بودن، عدالت و انصاف که خداوند انسان را با اختیار آفرید و بر همین اساس ساختار انسان قاضی گونه می‌باشد.
پارامترهای که برای قضاوت لازم است:
علم، تجربه، تخصص، صبر، عقل و ایمان است.
با وجود این همه ابزار شخصی که از این علم برخوردار است دچار اشتباه می‌شود و در واقع خداوند فقط می‌تواند قضاوت نماید، اگر می‌خواهی قضاوت نشوی باید قضاوت نکنی و یا اگر می‌خواهی کسی را قضاوت کنی باید با کفش‌های او راه بروید.
قضاوت زمانی صورت می‌گیرد که بخواهیم ضعف‌های خودمان را پنهان نماییم.

جهالت از جهل گرفته شده است و به معنی نادانی و نادیده گرفتن است. جهالت نیاز به پیش نیاز ندارد مؤلفه‌هایی مانند؛ ترس، منیت، ناامیدی میوه‌های جهالت هستند.
بزرگترین دشمن ما نادانی خودمان است که در وجود خودمان است.
جهالت در مقابل دانایی قرار می‌گیرد، انسان‌ها برای هدفی پا به کره خاکی گذاشته‌اند و دارای مراتب نفسانی متفاوت هستند که ذره ذره به دانایی برسند تا بتوانند جایگاه خود را پیدا نمایند و این رابطه مستقیمی با قضاوت دارد.
هرچه داناتر می‌شویم قضاوت بیشتر می‌شود و در واقع سر بر بالشتی می‌گذارد که به ظاهر نرم و راحت و در باطن همان جهنم را به همراه دارد.
انرژی‌هایی را که باید صرف حال خوش گردد با قضاوت کردن از بین می‌رود و سم‌هایی چون ناامیدی که مهلک‌ترین سم را تناول می‌نمایند و همواره در ناامنی است و این ناامنی در صور آشکار و در صور پنهان می‌باشد.
رابطه‌ای که بین قضاوت و جهالت با لژیون سردار دارد؛ در هر جا بحث مالی باشد، متأسفانه قضاوت بیشتری صورت می‌گیرد، اما در کنگره۶۰ از آن‌ جایی که پایه اصلی آن بر اساس دانایی است، افراد از دانایی برخوردار می‌شوند و این باعث می‌شود که قضاوت کم‌تر صورت گیرد و اگر فردی هم این کار را انجام دهد با گردباد کنگره۶۰ از این سیستم به بیرون پرتاب می‌شود.
سپاسگزارم از همه شما عزیزان که به صحبت‌های من گوش نمودید.

ضبط و تایپ متن: همسفر سعیده دبیر لژیون سردار
ویراستاری متن: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر آمنه
ارسال خبر: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .