English Version
English

قضاوت نادرست در لژیون سردار، حسها را خراب می کند

قضاوت نادرست در لژیون سردار، حسها را خراب می کند

چهارمین جلسه از دوره اول جلسات لژیون سردار همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی صفادشت با استادی راهنما همسفر سوسن، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر سمیه با دستور‌ جلسه «قضاوت و جهالت» در روز سه‌شنبه 12 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 13:00  آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در مورد قضاوت یک پارامترهایی وجود دارد که ما باید رعایت کنیم. اینجا به چند نمونه اشاره می‌کنیم: علم، آگاهی و دانایی. از همه مهم‌تر تخصص و دقت لازم برای این‌که آن قضاوت انجام شود. خداوند وقتی اختیار به انسان داد، قدرت قضاوت هم به او داد و این‌که من فقط می‌توانم در مورد خودم و در مورد مسائل زندگی‌ام قضاوت داشته باشم و اگر در مورد دیگران قضاوت داشته باشم، قطعاً دچار تخریب خواهم شد.

وقتی راجع‌به یک قضیه قضاوت می‌کنم نمی‌دانم چه پیامدها و هزینه‌های سنگینی برای من به دنبال خواهد داشت و باید بهای آن را پرداخت کنم. زمانی که من در صور پنهان و در ذهن خود، انسانی را قضاوت می‌کنم هیچ دیالوگی ردوبدل نمی‌شود؛ ولی تخریب خودش را دارد. یک سری انسان‌ها هستند مثل اعضای خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند، ولی از حال خوبی برخوردار نیستند، چون دائم یکدیگر را قضاوت می‌کنند و حس و حال خوب نسبت به یکدیگر ندارند و این مقوله را می‌توان در جایگاه‌های دیگر لحاظ کرد.

وقتی وارد کنگره می‌شویم خیلی‌ها خدمت می‌کنند تا ما به حال خوب برسیم و از آموزش‌های این مکان بهره‌مند شویم، چون در این مکان معرفت، عدالت و عمل سالم انجام می‌شود، پس ما هستیم که این مکان را می‌سازیم. به‌عنوان‌مثال وقتی وارد نمایندگی می‌شویم با خود می‌گوییم چرا مرزبان‌ها این‌گونه عمل می‌کنند؟ یا چرا راهنما خوب آموزش نمی‌دهد و چراهایی دیگر... و با این افکار فضا و مکان را آلوده می‌کنم و شاید یک سفر اولی و یا تازه‌وارد آنجا حضورداشته باشد و حس او مسموم شود.

در حقیقت کنگره راه درست را ادامه می‌دهد و  قضاوت نادرست باعث می‌شود اثر مخربی درآینده من داشته باشد. ما می‌دانیم که انسان‌های دانا و آگاه خرابه‌ها و ویرانه‌ها را آباد می‌سازند و می‌دانند که در صلح و آرامش سازندگی به وجود می‌آید. در کنگره ما آرامش و امنیت داریم و به‌واسطه جهان‌بینی انسان‌هایی در اینجا احیا می‌شوند و به‌سلامت جسم و روان می‌رسند.

زمانی‌که شخصی پهلوان یا دنور و یا عضو  لژیون سردار می‌شود و من با قضاوت نادرست خود او را موشک‌باران می‌کنم به‌جای این‌که او را تحسین کنم، به‌عنوان‌مثال می‌گویم: فلان شخص برای فخرفروشی این کار را انجام می‌دهد؛  ولی قطعاً از خواسته‌های معقول و غیرمعقول خود گذشته تا درنهایت به این جایگاه رسیده است. او خدمت مالی را انجام داده و با قضاوت من حس و حال او خراب نمی‌شود.

ما باید قدر این مکان را بدانیم و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم و به لژیون سردار یاری‌ رسانیم تا روزبه‌روز شاهد پیشرفت این نمایندگی باشیم؛ چون آن‌هایی که قرار است بیایند خواهند آمد. به عقیده من کسانی که خدمت مالی انجام می‌دهند قطعاً برای آن‌ها این خدمت طبقی از نور می‌شود و به دست عزیزان خود، حتی در بعدهای بعدی هم می‌رسد و من باور دارم. حس شخص من به لژیون سردار بسیار زیباست و ایمان‌دارم  که در آینده دنور و پهلوان و نشان بی‌نشان‌های فراوانی خواهیم داشت در این مسیر، پیش برویم و آنچه در توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

عکس: مرزبان خبری، همسفر منیره
تایپ و ویراستاری: همسفر زهرا و همسفر الهام رهجویان راهنما همسفر ژیلا (لژیون اول)
ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .