English Version
English

قضاوت باعث می شود که تمام انرژی انسان تخلیه شود

قضاوت باعث می شود که تمام انرژی انسان تخلیه شود

به نام قدرت مطلق الله

در خدمت یکی از راهنمایان جوان و پرانرژی نمایندگی امام قلی خان هستیم تا در باب دستور جلسه هفتگی (قضاوت و جهالت) گفتگویی داشته باشیم و از آموخته های ایشان استفاده کنیم.

ضمن سپاسگزاری از شما که وقت گرانبهایتان را در اختیار ما قرار دادید، لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر تخریب سال‌ها ،آخرین آنتی ایکس مصرفی هروئین، شیشه، متادون، مدت سفر ۱۰ماه و شش روز،نام راهنما میثم ، رهایی از بند مواد مخدر ۴سال و ۵ ماه  و  رهایی از بند سیگار ۳ سال، رشته ورزشی والیبال.

۱-به نظر شما چه رابطه ای بین قضاوت و جهالت با دانایی وجود دارد؟

در ابتدا بگویم که انسان‌ها هرچقدر جاهل‌تر باشند بیشتر دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهند و هرچه داناتر باشند از قضاوت کردن دیگران می‌پرهیزند. اگر دانایی و یا دانایی موثر نباشد ما هیچ موقع نمی‌توانیم در مورد دیگران قضاوت کنیم، زیرا قضاوت کار بسیار سختی بوده و کسی می‌تواند در جایگاه قضاوت قرار بگیرد که درسش را خوانده باشد. نکته‌ مهم این است که قضاوت عادلانه کار هرکسی نیست و احتیاج به علم و آموزش و تجربه و تزکیه خیلی بالایی دارد. ما انسان‌ها هرروز و هر شب و هر ساعت خیلی راحت، بدون این‌که به عمق و ریشه رفتارمان توجه کنیم، به‌سادگی و باکمال میل و حق‌ به‌ جانب، اطرافیان خود و حتی گاهی یک رهگذر غریبه را نیز قضاوت می‌کنیم و بر اساس اطلاعات ناقص و بی‌ارزش، انسان‌ها را با بدترین و اهانت‌آمیزترین تهمت‌ها قضاوت می‌کنیم و این نشان دهنده این است که ما یک انسان کاملاً جاهل هستیم. زیرا انسانی که دانایی کسب می‌کند و به اطلاعات نسبی می‌رسد این را درک می‌کند که هیچ وقت نمی‌تواند از روی ظاهر و نوع پوشش و یا نژاد و رنگ و سن و جنسیت، انسان‌ها را قضاوت کند. زیرا کسی که فلسفه خلقت را مقدار کمی درک کند می‌داند اگر در مورد کسی قضاوت کند، یک روز در مورد او قضاوت خواهند کرد و کسانی که دانایی کسب می‌کنند و در مسیر تزکیه و پالایش قرار می‌گیرند کاملاً به این موضوع واقف هستند. یک سیستمی به نام سیستم کنش و واکنش در هستی وجود دارد که مو را از ماست می‌کشد و انعکاس کارهایی که انجام داده‌ایم را به سوی ما باز می‌گرداند.

۲-طبق وادی پنجم یکی از پله های تزکیه و پالایش دوری از قضاوت است، چگونه قضاوت سد راه تزکیه و پالایش قرار می گیرد؟

از دیدگاه من قضاوت و یا دیگر نواقصی که در انسان‌ها وجود دارد با تصویرسازی و با حقه‌های زیادی انسان را فریب می‌دهد و شخص را در جایگاه قاضی و موضوعی که اصلاً هیچ ارتباطی با آن شخص ندارد قرار می‌دهد. قضاوت باعث می شود که تمام انرژی انسان تخلیه شود و غیر از مشغله فکری، ذهنی و به هم ریختگی چیزی به ارمغان نمی‌آورد. انسان دارای نفس است و نفس دارای مراحل و مراتب زیادی است که انسان همیشه در حال احیا کردن خودش در تمامی زوایای زندگی است. در پایان بگویم انسان اگر روزی به نقطه تفکری برسد و پی ببرد که قضاوت کردن در مورد دیگران چقدر مشمئز کننده است و چقدر به او آسیب می‌زند دیگر این کار را انجام نمی‌دهد.
۳-چه راهکاری به نظرتان می رسد که بتوانیم با موضوع قضاوت مقابله کنیم؟

برای مقابله با قضاوت یک راه وجود دارد و آن هم آموزش‌های جهان‌بینی است که انسان را مورد تزکیه و پالایش انجام می‌دهد و حرکت کردن به طرف ارزش‌ها و دوری از ضد ارزش‌ها می باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم به یک مرتبه قضاوت خود را نسبت به دیگران و یا جهان هستی قطع کنیم بلکه باید آرام آرام و بدون شتاب زدگی و بدون هیچ گونه تشنجی از قضاوت‌های خود کم کنیم و به احیا کردن خود بپردازیم. یکی از مسائل مهم، دانایی موثر است. دانایی که بتوانیم به آن عمل کنیم اگر دانسته‌های ما از قوه به فعل در نیاید به هیچ دردی نمی‌خورد.
۴-با توجه به اینکه شما راهنمای درمان سیگار نیز هستید، چرا بعضی افراد سفر ایکس را به خوبی طی می کنند و بعضا به رهایی هم می رسند ولی در ادامه تو سفر ویلیام مشکل پیدا کرده و به اصطلاح گریز می زنند، چه راهکاری برای این افراد دارید؟

در مورد مسئله سیگار بهتر است بگویم اگر میوه زودتر از موعدش چیده شود قدر مسلم آن میوه کال است و اگر دیر برداشت شود، دیگر قابل استفاده نیست. پس باید در زمان خودش برداشت شود. ضلع تجربه‌ام می‌گوید کسانی که به درمان ایکس می‌رسند و  بعد اقدام به  درمان سیگار میکنند کار آنها بسیار سخت و دشوار می‌شود. بهترین زمان لازم برای درمان سیگار دو ماه بعد از شروع سفر است علت این که  بعضی از افراد گریز می‌زنند این است که دود سیگار از سد خونی مغز عبور می‌کند و  سیستم مخدرهای طبیعی را تضعیف می‌کند و آسیب بسیار زیادی به جسم می‌زند. برای کسانی که به موقع سفر سیگار خود را شروع می‌کنند آرزوی رسیدن به رهایی را دارم و کسانی که رها شده‌اند و هنوز در حال مصرف سیگار هستند توصیه می‌کنم که خطر هر لحظه در کمین آنهاست و بدانند مصرف سیگار در سفر دوم بسیار خطرناک است و احتمال سکته زیاد است. تمام کسانی که دوباره به اعتیاد برگشت می‌کنند، علت اصلی آن مصرف سیگار است.
۵-از دیدگاه شما چه شرایطی لازم است که شخص بتواند به درمان سیگار برسد؟

یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌ها  که برای درمان سیگار در طی این سال‌ها انجام می‌شود و نتیجه خوبی به ارمغان می‌آورد حضور مرتب رهجو در کلاس‌های ویلیام وایت است و  موضوع دیگر قطع سیگار است. لازم به ذکر است ما برای پیدا کردن مبدا باید سیگار خود را قطع کنیم. اگر سیگار قطع نشود قدر مسلم مبدا ما هم مشخص نیست، وقتی مبدا مشخص نباشد ما نمی‌توانیم در کجای کار قرار داریم. پس برای پیدا کردن مبدا باید سیگار کاملاً قطع شود تا بتوانیم مقصد خود را پیدا کنیم و به هدف که تعادل است برسیم.


سخن پایانی: انسان در تمامی ابعاد و حلقه‌های آفرینش باید به احیا کردن و کامل کردن خود بیندیشد و تلاش کند تا بتواند ذره‌ای خود را به آن اقیانوس عشق و محبت برساند.  فراموش نشود تزکیه و پالایش انسان‌ها با درد بسیار زیادی همراه است و همان درد انسان را به آرامش و آسایش می‌رساند، این را بگویم نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت  جان برادر که کار کرد.

تقدیم به نگاه زیبایتان

تهیه، تنظیم و ارسال مطلب

مسافر عباس لژیون5

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .