English Version
English

آیا مصرف کننده‌ را بدون استفاده از دارو، فقط با صحبت می‌توانید درمان کنید؟

آیا مصرف کننده‌ را بدون استفاده از دارو، فقط با صحبت می‌توانید درمان کنید؟

سلام دوستان فریبا هستم همسفر 

آقای مهندس در سی‌دی نامه ۵ می‌فرمایند: انسان موجود پیچیده‌ای است و یک جهان کوچک را تشکیل می‌دهد. در بدن ما ۳۵ هزار میلیارد سلول وجود دارد که جسم ما را تشکیل داده‌اند و ۶۰ برابر این مقدار سلول‌، ما باکتری داریم. انسان‌ها به خاطر ناآگاهی‌هایی که داشته‌اند دست به کارهایی می‌زدند که یک نمونه از آن، که در مورد اعتیاد انجام داده‌اند، همین مسئله بیهوشی، درمان سریع و فوق سریع است که مد بود و خیلی هم برای این موضوع تبلیغ می‌کردند.

یکی از آسیب‌هایی که در درمان غلط اتفاق می‌افتد؛ وقتی مواد مخدر را مصرف می‌کنیم، مواد مخدر بعد از جایگزینی یک‌سری مواد را در بدن تغییر می‌دهد. بعد از قطع ناگهانی مواد، یک شوک مخرب فیزیولوژی به بدن وارد می‌شود. هر سلول یک نیروگاه به نام میتوکندری دارد که در یک سلول مثل شهر عمل می‌کند. در روش‌هایی که ما قطع مصرف انجام می‌دهیم، میتوکندری قدرتش را از دست می‌دهد. میتوکندری مرکز تولید انرژی و نیرو برای سلول است.
اگر بخواهیم یک فرد مصرف کننده را بدون استفاده از داروی مناسب درمان کنیم، مثل این است که یک ساختمان مخروبه را ترمیم کنیم بدون استفاده از مصالح ساختمانی. اگر توانستید یک ساختمان را بدون مصالح ساختمانی درست کنید. آیا مصرف کننده را که سال‌ها مصرف کننده بوده، بدون استفاده از دارو و فقط با صحبت می‌توانید درمانش کنید؟ حرف و صحبت برای فرد مصرف کننده مواد نمی‌شود یا باید مواد بهش بدهید تا مصرف کند یا مواد درون بدنش را راه بیندازید؛ چون انواع و اقسام مواد مخدری که در بیرون است در درون جسم ما وجود دارد. بدن یا باید از داخل و خودش مواد را تولید کند یا از بیرون برایش بیاورید.
در مرحله اول در بحث اعتیاد گفته شده که در قسمت جسم و در کدام قسمت آن مشکل ایجاد می‌‌شود. برای این‌که به یک تعریف مناسب دست پیدا کنیم احتیاج به یک مدل داریم تا بر مبنای آن مدل برداشت‌های خود را مطرح کنیم. آقای مهندس، برای درمان اعتیاد یک مدل می‌خواست. اعتیاد یک بیماری است و این‌که کجای جسم خراب شده است. فرد معتاد که ما می‌گوییم: بیمار است کجای جسمش بیمار است؟ پاسخ این است که سیستم ایکس او مشکل دارد. سیستم ایکس برای اعتیاد مطرح شده؛ ولی بعد فهمیدیم سیستم ایکس در مورد خیلی از بیماری‌های دیگر کارساز است و در مورد سیستم ایکس و چهار نوع سرطان خون مقاله‌هایی تهیه شده و همچنین تئوری ایکس هم در مورد ام‌اس مطرح شد که در معتبرترین مقالات آمریکایی چاپ شد.
سیستم ایکس به مجموعه ناقل‌های عصبی، نوروترانسمیترها، هورمون‌ها، غدد درون ریز و برون‌ریز و مدیاتورها که ارتباط بین اجزای بدن هستند و تاثیر متقابل آنها و الگوی اپی‌ژنیک گفته می‌شود. این تاثیرات متقابل تا حدودی برای انسان امروزی شناخته شده و در مواردی همچنان ناشناخته است. در کنار سیستم ایکس آنتی ایکس داریم، مثل روشنایی و تاریکی که داریم. آنتی ایکس به کلیه مواد مخدر، مواد محرک، الکل، مواد توهم زا، داروهای روانگردان و مجموعه داروهای اعصاب و روان که به‌نحو صحیح مورد استفاده قرار نگیرد، گفته می‌شود که در سیستم ایکس تخریب ایجاد می‌کند؛ البته افکار منفی، استرس، ناامیدی، ترس و سایر مشکلات آشفتگی‌های روحی و روانی قادر به تخریب سیستم ایکس هستند.
تئوری ایکس چه می‌گوید:
از آنجا که مواد مخدر و توهم‌زا از سد خونی مغز عبور می‌کند، بنابراین قادر هستند در عملکرد سیستم ایکس مداخله نمایند و در اثر استفاده مکرر از آنتی ایکس به نحویی عملیات جایگزینی انجام می‌گردد و آنتی ایکس‌ها جایگزین مخدرهای طبیعی و یا سایر مواد تنظیم کننده سیستم ایکس می‌گردد. وقتی کسی غیبت می‌کند ذره‌ذره معتاد به غیبت‌کردن می‌شود همین موضوع باعث از تعادل خارج‌شدن سیستم ایکس می‌شود. از تعادل خارج‌شدن سیستم ایکس پایه و اساس تاثیر اعتیاد بر ارگانیسم می‌باشد و همین‌طور به‌نحو کمی و کیفی به هر دلیل پایه و اساس اکثر بیماری‌های مزمن جسمی و روانی که تاکنون غیرقابل‌درمان تشخیص داده شده‌اند، می‌باشد. این  فرضیه‌ای است که با کمک سایر محققین دیگر با دقت مورد مطالعه و آزمایش قرار خواهد گرفت و این سیستم قابل‌ترمیم و بازسازی می‌باشد.
تهیه و ارسال مطلب‌: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا ( لژیون دوم )
همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .