English Version
English

خلاصه سی دی آهن به قلم همسفر معصومه لژیون 7

خلاصه سی دی  آهن به قلم همسفر معصومه لژیون 7

سی دی آهن درباره ی فرمان الاهی و راز های پنهان صحبت شده است.
اشخاصی هستند که خداوند را قبول ندارند و اشخاص دیگری که خداوند را قبول دارند و دین دار هستند دسته ی اول به ظاهر طرف دار بیشتری دارند و خودشان را روشن فکر میدانند. در صورتی که ذره ای از این عظمت و بزرگی جهان را نمی دانند و متوجه نیستند که پشت پرده چه خبر است.ما درباره ی ذات خداوند نمی توانیم مطلبی بیان کنیم اما درباره ی صفات خداوند خیلی میتوان صحبت کرد .
سیستم الاهی خیلی عظیم و ادامه دار بوده و خواهد بود و همیشه سیستمی بالا تر از آن وجود دارد. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی شده و حساب شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصّی است این سیستم طوری طراحی شده که انسان  با اعمال خودش آن را ایجاد میکند .مثلا اگر انسانی خوبی کند در عوض خوبی ،خوبی می بیند ولی اگر انسانی بدی کند در مقابل بدی خواهد دید. مانند کشاورزی که اگر گندم بکاری گندم هم درو خواهی کرد و اگر حنظل بکاری همان حنظل را برداشت خواهی کرد.
نه آمدن دست خودمان بود، نه رفتن دست خودمان است.به انسان یک شهر وجودی داده شده است که انسان هیچ نظارتی روی آن ندارد و در کار کرد اجزای آن هیچ  دخل و تصرفی نداریم.و درباره ی نیروی منفی که لازمه ی هستی است صحبت شده که اگر این نیرو وجود نداشت زندگی ادامه دار نبود.ما هیچ وقت  نباید  تاسف گذشته را بخوریم و اگر اتفاقی برای ما افتاده از آن درس بگیریم به جای اینکه همیشه بگویم اگر این اتفاق نمی افتاد زندگی من اینطور نمیشد . مشکلات لعنت خداوند نیستند بلکه پرده ای از راضی رو میخواهند بردارند.کسی که به ما بدی میکند معلم ما است و به ما آموزش می دهد.باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم،همه ما یک حریم داریم حرمت این حریم رو چه کسی نگه میدارد؟ خود ما هستیم . جواب های هوی است این اعمال و رفتار ما است که دیگران چگونه با ما بر خورد میکنند. رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم. همه اتفاقات در جای خودش هم فرمان و هم تقدیر است .همان طور که مهندس همیشه گفته اند زندگی بر مبنای سه چیز است : خواست ، فرمان و تقدیر که تقدیر همان نامه ی پیشین ما است.در (سوره حدید) گفته شده است: ما آهن را برای شما فرستادیم، که برای انسان‌ها، هم آسیب سخت دارد و هم خیلی سود دارد. و این بستگی به انسان دارد که از آن چگونه استفاده کند .انسان در هر راهی که باشد خداوند هم در همان مسیر به او یاری می رساند.بد ترین آسیبی که می تواند انسان را نابود کند نا امیدی است ،  باید در سراط مستقیم پیش برویم و نا امید نباشیم  چون همیشه راهی برای امید واری هست و مثبت نگر باشیم . چون انسان به هرچیزی که فکر کند همان می شود .کلمات خیلی مهم هستند و انسان باید بداند که در کجا چه سخنی را بیان کند.موقع حرف زدن باید سنجید که این مطلب باید بیان بشود یا نه . صرفا چون حقیقت است و راست است که نباید بیان شود. باید دید این حرف  مشکل به وجود نمی آورد افکار را پریشان نمی کند. اعتقادات مردم را بهم نمی ریزد چون شما نمی توانید اعتقادات مردم را یک مرتبه بهم بریزید.حرف زدن مانند میوه است . شما میوه ای که نرسیده و کال است را می توانید بخورید؟ پس حرف را هم باید در وقت خود گفت مانند میوه که وقتی رسید میتوان چید و میل کرد.

نمایندگی همسفران عطار نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .