English Version
English

نکته مهم قضاوت، قدرت تشخیص درست می‌باشد

نکته مهم قضاوت، قدرت تشخیص درست می‌باشد

همسفر مریم در مورد دستور جلسه «قضاوت و جهالت» مشارکتی ارائه کردند که در ادامه می‌خوانید.

مراحل قضاوت از طرف انسان‌های جاهل رخ می‌دهد، کنگره معتقد می‌باشد، انسان‌های دانا و آگاه کمتر بر کرسی قضاوت می‌نشینند و کار هر شخص نیست، احتیاج به گردآوری اطلاعات وسیع دارد، بر حسب گمان خود نمی‌توان شخصی را قضاوت کنیم، زمانی‌که در اموری نامربوط قضاوت و داوری می‌کنیم دچار ضدارزش‌ها شده و علاوه بر این زندگی خود را خراب کرده و با تمام نیروهای منفی همراه می‌شویم.

همان‌گونه که آقای مهندس آموزش دادند بایستی به دنبال کسب دانایی عام باشیم؛ یعنی علم زندگی و چگونه سالم زیستن، این علم جدا از دین، مذهب، ملیت و زبان به ما آموزش می‌دهد که چگونه ذهن درگیر قضاوت و پیش داوری نشود، خداوند زمانی‌که انسان را خلق کرد به کل ملائک اطلاع داد و انسانی را از خاک آفریده؛ ولی با اعتراض مواجه شد در آن شرایط فرمودند؛ «من می‌دانم چیزی که شما نمی‌دانید» افرادی؛ مانند مصرف‌کنندگان از روی ناآگاهی و جهالت راه فسق و فجور را انتخاب کرده و سالیان سال در تاریکی به سر می‌بردند که در مورد آن‌ها قضاوت شده بود.

اگر کمی تأمل کنیم متوجه خواهیم شد که نکته مهم در قضاوت قدرت تشخیص درست می‌باشد که آیا حکمی که صادر می‌کنیم صحیح و سالم است یا نه؟ مشکلات انسان‌ها از عدم آگاهی و جهالت نشأت می‌گیرد، بزرگ‌ترین دشمن انسان جهل و ناآگاهی خود او می‌باشد و انسان جاهل؛ مانند عقرب می‌تواند خودزنی کند، این‌که انسان جاهل به دنیا بیاید موردی ندارد؛ اما جاهل از دنیا رفتن گناه است، چنین انسان‌هایی همیشه چشم‌های خود را بسته‌اند و در تاریکی زندانی می‌شوند این تا زمانی ادامه دارد که به دانایی برسیم. انسان زمانی که به دانایی می‌رسد نیازی نمی‌بیند که در مورد دیگران قضاوت و غیبت کند و یا نیازی نمی‌بیند که بدخواه دیگران باشد.

تایپ: همسفر مریم، راهنما همسفر شیوا (لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر محبوبه، راهنما همسفر شیوا (لژیون هفتم)

ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .