English Version
English

به راحتی از روی جهالت می‌توان قضاوت کرد

به راحتی از روی جهالت می‌توان قضاوت کرد

جلسه چهارم از دوره چهل‌ویکم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی  مسافر حمیدرضا نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه قضاوت و جهالت  در روز یک‌شنبه دهم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.

دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت  است.
از گذشته بخواهم بگویم این‌که در گذشته دائم درگیر قضاوت بودم که کی مصرف می‌کند و کی مصرف نمی‌کند و این‌که چرا آن شخص که وضع خوبی دارد مصرف نمی‌کند؟ و امثال این موضوعات.
آقای مهندس می‌فرماید کسی که قضاوت می‌کند و قضاوت او در حیطه کاری او نیست از جهل و جهالت آن فرد است که قضاوت می کند چرا که قضاوت کردن علم و پیش‌تازان خودش را می‌خواهد و همچنین ایمان قوی می‌خواهد و فرمان عقل، علم و آگاهی کافی نیز از اسباب آن می‌باشد.
در مورد جهالت که هیچ یک از این آیتم‌ها را نمی‌خواهد و به راحتی از روی جهالت می‌توان قضاوت کرد. یک قاضی هم ابتدا توسط کلانتری یا در گذشته ژاندارمری، پرونده را تشکیل می‌داد و یک‌مرتبه حکم نمی‌داد و بعد از چند رای، رای قطعی را می‌داد ولی ما انسان‌ها به راحتی قضاوت می‌کنیم و حکم می‌دهیم، برای مثال افراد زیادی هستند در کنگره که شب سر کار بوده‌اند، پشت فرمان بوده‌اند و یا مشغول کشاورزی و....بوده‌اند و شاید این‌جا چشم‌های آن‌ها خسته باشند و گاهی چرت بزنند ولی ما به راحتی از روی جهالت، آن‌ها را قضاوت می‌کنیم که حتما گریز زده یا دارو زیاد مصرف کرده است، من بایستی دوربین‌ها را روی خودم زوم کنم و متوجه باشم که برای درمان اعتیاد چه راه‌های را رفتم مثلا یک روز کمپ، یک روز بیمارستان و راه‌های زیادی را رفتم و اطرافیان و خودم را این‌قدر اذیت و آسیب رساندم تا به کنگره وارد شدم و چرا باید الان که به کنگره آمدم گوش به فرمان راهنما و آموزش‌های کنگره نباشم تا به راحتی درمان بشوم؟ باید آموزش‌های لازم را ببینم که در زندگی بتوانم کسی را قضاوت نکنم و در جهل نباشم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید سپاس‌گزارم.

نویسنده: مسافر محسن از لژیون چهارم
عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .