English Version
English

جهالت عدم آگاهی است

جهالت عدم آگاهی است

مشارکت همسفر فرزانه


دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت است و همان‌طور که در وادی پنجم خوانده‌ایم، قضاوت کار اشخاصی است که دانش آن را دارند و در مورد آن آگاهی کسب کرده‌اند، ولی با وجود این هم ممکن است آنها نیز در قضاوت خود دچار اشتباه و خطا شوند، اما من که هیچ آموزش و تجربه‌ای در این کار ندارم چطور می‌توانم در مورد دیگران قضاوت کنم و پیش خودم هم فکر کنم که کاملا درست قضاوت کرده‌ام.
در واقع من به کنگره آمده‌ام تا آموزش بگیرم و تغییر کنم تا نگرش های منفی خود را به نگرش مثبت تبدیل کنم، یعنی دوربین را به طرف خودم بگیرم، اما اگر دوربین را به طرف دیگران بگیرم در واقع نور را به طرف دیگران گرفتم و خود در تاریکی هستم.

 

مشارکت همسفر شیرین


از زمانی که انسان پا به هستی گذاشت، حق انتخاب به او داده شد تا در مورد کارهای خود، بتواند تصمیم‌گیری کند. ما همه قاضی به دنیا آمده‌ایم، چون برای انجام کارهای خود باید مدام قضاوت کنیم که‌ آیا عمل ما درست یا غلط است؟ قضاوت ما باید در مورد اعمال خودمان باشد و دیگران را داوری نکنیم، زیرا با این کار وارد مسیر ضدارزش‌ها می‌شویم، این کار به آرامی اتفاق می‌افتد و خودمان نیز متوجه آن نمی‌شویم، زمانی به خود می‌آییم که دیگر کار از کار گذشته است، آرامش و آسایش خویش را از دست داده‌ایم و با دستان خود آتش جهنم را  فراهم کرده‌ و هیزم جهنم خودمان شده‌ایم.
جهالت عدم آگاهی است. وقتی آگاهی وجود نداشته باشد، انسان با جهالت کارهای خود را پیش می‌برد که میوه آن حسادت، منیت، بخل، ترس، از دست رفتن آرامش و آسایش است. قضاوت و جهالت این دو کلمه در کنار هم آمده است و من باید مرز این دو را به خوبی تشخیص بدهم.

 

مشارکت همسفر زینب

به نام نامی عشق، ابتدا خدا را شکر می گویم و از همه عزیزانی که در سایت خدمت می‌کنند، دستور جلسات هفتگی که آقای مهندس برای ما قرار داده است، برای این می‌باشد که ما در مورد این موضوعات فکر کنیم تا با آموزش و برداشت درست از آنها بتوانیم در رفتار خود تغییر ایجاد کنیم‌ و از زندگی بهتر برخوردار شویم. همه ما انسان‌ها همیشه در حال قضاوت کردن خود و دیگران  هستیم و ما می‌بینیم که کسانی که در حال اجرای احکام هستند، اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کرده  و مراحل زیادی را طی  می کنند تا بتوانند در مورد یک شخص حکم صادر کنند و باز هم ممکن است دچار اشتباه شوند، حال کسانی که بدون اطلاعات و آگاهی می‌خواهند در مورد دیگران قضاوت کنند و این سود و منفعتی برای آنها ندارد، جزء آن که به خود و دیگران ضربه بزنند چون ممکن است ما تحت تاثیر نیروهای منفی قرار گرفته باشیم و چشم ما حقایق را نبیند. آقای مهندس همیشه به ما یاد داده‌اند که  هر چیزی صور آشکار و پنهان دارد، اگر هر انسانی بخواهد که از تاریکی‌ها خارج شود، باید روی خود متمرکز شود و از فکر کردن در مورد دیگران بپرهیزد تا بتواند به هدف اصلی زندگی خود فکر کند، چون انسان موجودی اجتماعی است و با همه افراد و نزدیکان خود ارتباط دارد، اگر بخواهد در مورد هر مسئله کوچکی زود دست به قضاوت بزند و تصمیمات اشتباهی را مرتکب شود، جز آنکه به خود و دیگران آسیب می‌رساند، به هیچ چیز با ارزشی دست پیدا نمی‌کند.
این نکته را آقای مهندس یادآور شده‌اند که تا جایی که می‌توانیم از قضاوت کردن در مورد دیگران بپرهیزیم چون این نقطه  مقابل دانایی است. من فکر می‌کردم، حرف و منظور دیگران را زود متوجه می‌‌شوم و حتماً انسان دانایی هستم، ولی در اصل اشتباه می‌کردم و برای خود درگیری فکری درست می‌کردم، از مسیر ارزش‌ها دور می‌شدم، ولی خدا را شکر با آموزش‌هایی کنگره  یاد گرفتم که همیشه قضیه را با یک دید نبینم و از  دید مثبت به آن نگاه کنم تا بتوانم خودم را در مسیر ارزش‌ها قرار دهم.

 

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فاطمه
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .