English Version
English

قاضی براساس شواهد و مدارک و مستندات قضاوت می‌کند.

قاضی براساس شواهد و مدارک و مستندات قضاوت می‌کند.

امروز هفتمین جلسه از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافرانِ نمایندگی دکتر احمد روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ با دستورجلسه "قضاوت و جهالت " با استادی مسافر ناصر، نگهبانی مسافر بهرام و دبیری مسافر بهزاد رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود . 

 

خلاصه سخنان استاد:

به رسم کنگره ۶۰خودم را مختصر معرفی می‌کنم. من هم ۱۳ سال تخریب مواد مخدر داشتم. و پیش از حضور در کنگره ۶۰ فکر نمی‌کردم که درمانی برای مصرف مواد مخدر وجود داشته باشد. و ترک را در محدوده شش ماه، یک سال یا دو سال و بازگشت مجدد به مصرف مواد می‌دانستم.

اما دستور جلسه که قضاوت و جهالت است می‌بینیم که قضاوت و جهالت با همدیگر آمده‌اند. بعضی‌ها شغلشان قضاوت است. که بر اساس شواهد و مدارک و مستندات قضاوت می‌کنند. و حقوق می‌گیرند که موضوع بحث ما نیست. موضوع ، قضاوت در زندگی شخصی و در کنگره۶۰ است که عملی ناپسند است.

 

خداوند انسان را قاضی آفریده و به او اختیار انتخاب بین خوب و بد، بین فسق و فجور و راه راست یا همان صراط مستقیم را داده است. راه بدی‌ها و مصرف مواد مخدر، ابتدای خوشی دارد. ولی عاقبتی بسیار بد و راه صراط مستقیم و درمان مصرف مواد مخدر راهی است در ابتدا سخت ولی دارای عاقبتی سراسر خوبی و نشاط است.

و قضاوت بین این دو راه را خداوند به عهده خود انسان گذاشته، تا انتخاب کند. نوع دیگر قضاوت که ناشی از نادانی و جهل می‌باشد. قضاوت دیگران است. چرا که آگاهی کامل نسبت به دیگران و نیاتشان را نداریم‌. و نتیجه این نوع قضاوت چیزی جز تخریب خودمان ندارد.

با این نوع قضاوت بدی‌ها و زشتی‌ها را به دیگران نسبت می‌دهیم. آنها هم ممکن است بدی‌های بیشتری را به ما نسبت دهند. در نتیجه حالمان خراب می‌شود.

تایپ : مسافر بهزاد لژیون یکم
عکس : مسافر داوود لژیون یکم
تنظیم : مسافر محسن مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .