English Version
English

در پناه جهان بینی

در  پناه جهان بینی

ششمین جلسه از دورۀ نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دکتر مسعود با نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر مرضیه و استادی همسفر زکیه با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه 1403، رأس ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
ابتدا از نگهبانی و مرزبانی و خانم ساغر عزیز که اجازه خدمت به من را دادند تا در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم تشکر می کنم. اگر جهالت را بخواهم معنی کنم به معنی ناآگاهی است. همانطور که آقای مهندس هم در ابتدای صحبت‌های خودشان می‌فرمایند: از خداوند می‌خواهیم که ما را از جهل و ناآگاهی خودمان که بزرگترین دشمن خودمان است دور کند. ما برای دور کردن جهل خودمان به جهان بینی نیاز داریم. جهان بینی صحیح که به معنی دوری ضد ارزش‌ها است که در هر کشوری مشترک است مثل مال حرام خوردن، دروغ گفتن، غیبت کردن و ... من اگر بتوانم از سمت ضد ارزش‌ها به سمت ارزش‌ها حرکت کنم در هر چیزی باید جهان بینی خودم را کامل کنم و با تفکر سالم می‌توانم این کار را انجام دهم. همانطور هم که در وادی‌ دهم اشاره شده است با تفکر سالم است که می‌توانیم به ایمان سالم برسیم و ایمان سالم چیزی جز نور خدا در درون ما انسان‌ها نیست. وقتی ایمان من سالم باشد کم کم عمل من نیز سالم می‌شود، عمل سالم باعث می‌شود من کارم را درست‌تر انجام بدهم بنابراین حس من نیز سالم می‌شود و حس بد از من دور می‌شود حسی که باعث می‌شود من خودآگاه یا ناخودآگاه دیگران را قضاوت کنم.

از تجربه خودم بخواهم بگویم یک بار من یک نفر را که در موقعیتی قرار گرفته بود قضاوت کردم و حکم او را هم صادر کردم یک هفته نگذشته بود که خودم دقیقا در همان موقعیت قرار گرفتم و صدایی سرزنش کننده را شنیدم و الان که ده سال از آن موضوع می‌گذرد هنوز وقتی می‌خواهم کسی را قضاوت کنم آن موقعیت را به یاد می‌آورم که چطور با یک قضاوت ساده این چنین شد. من یاد گرفتم که نمی‌توانم به طور کامل جهالت خود را از بین ببرم و دقیقا مثل یک مستاجر‌ می‌ماند که مدام در حال بزرگ کردن زمین خود می‌باشد که هر چقدر که به سمت ضد ارزش‌ها حرکت کنم زمین‌های زیادی از وجود من را می‌خرد و کم کم سیاه می‌شود اگر به سمت ارزش‌ها و خوبی‌ها حرکت کنم ضد ارزش‌ها کم می‌شوند و می‌توانم با فکر سالم و ایمان خودم به حس خوب برسم و از جهالت همیشگی بیرون بیایم و کمتر دیگران را قضاوت کنم. قضاوت کردن دقیقا مانند یک چرخه است و خودم در همان چرخه قرار می‌گیرم با تکرار و تمرین می‌توانیم از قضاوت کردن دور شویم به یکباره نمی‌شود و برای قضاوت کردن قاضی و وکیل هستند و باید یاد بگیریم کم کم از این قضاوت‌های نابجا دوری کنیم و این قضاوت‌ها را به خداوند بسپاریم.

در ادامه از راهنمای ویلیام وایت همسفر مهری توسط گروه خانواده همسفران شعبه دکتر مسعود تقدیر و تشکر بعمل آمد و راهنما همسفر فهیمه بعنوان راهنمای جدید لژیون ویلیام وایت گروه همسفران به اعضاء معرفی شد.

امکان ندارد کسی چراغی برای دیگران روشن کند و خودش در تاریکی بماند،،
همسفر مهری به این وسیله مراتب سپاس خود را از تلاش و زحمات بی چشمداشت، ارزشمند و صادقانه تان در زمینه پیشبرد اهداف کنگره 60 تقدیم می‌داریم.
از درگاه ایزد منان دوام عزت و سلامت و تداوم حضورتان را مسئلت داریم.

تایپ: همسفر طاهره، راهنما همسفر ساغر (لژیون یکم)
عکاس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی دکتر مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .