English Version
English

با قضاوت کردن، نیروی درونتان را خراب می‌کنید

با قضاوت کردن، نیروی درونتان را خراب می‌کنید

جلسه نهم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران کنگره60 نمایندگی میرداماد به استادی دنور، راهنما همسفر فرزانه، نگهبانی دنور،راهنما همسفر هاجر و دبیری دنور، راهنما همسفر زهرا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در تاریخ 11 تیرماه 1403 ساعت 14:30 آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:

معنی لغوی قضاوت: داوری کردن، حکم دادن بین دویا چند نفر

قضاوت سه نوع دارد:

الف)  قضاوت دادگاهی یاقضایی: این قضاوت که با دانایی کامل و آگاهی انجام می‌شود؛ ولی باز هم با خطا مواجه می‌شود.
ب)قضاوت من با درون خودم:  گذشته خودم را با الآن خودم مورد قضاوت قرار میدهم. بهترین نوع قضاوت اگر همه ما این قضاوت را با خودمان نداشتیم، قطعا الآن اینجا نبودیم.
ج) قضاوت من از دیگران: بدترین نوع قضاوت است که توام با جهالت است و بسیار آسیب رسان است هم به فردی که قضاوت می‌کند و فردی که مورد قضاوت واقع می‌شود.

استاد امین در سی‌دی «قضاوت» می‌فرمایند: «اگر کسی بداند با قضاوت کردن شخصی نیروی درون خودش را خراب می‌کند، دیگر قضاوت نمی‌کند»؛ پس بدون  اینکه آگاهی از درون کسی داشته باشیم آن را قضاوت نکنیم. هم حس  بودن من با شخص قضاوت شونده یعنی  تمام صفات و احساسات آن شخص در درون من هست. تاریکی باید تجربه شده باشد تا من بتوانم بشناسمش، تا شما تاریکی را درک نکرده باشید نمی‌توانید تاریکی‌های دیگران را بشناسید و درک کنید، اگر صفتی در کسی هست که شما آن را می‌شناسید قطعاً درون خودتان نیز وجود دارد.

در قضاوت حرف اول را حس می‌زند و ما حس یک طرفه نداریم چون جوابی نمی‌گیرد. در وادی ۱۴ گفته شده زمانیکه ارتعاشی ساطع میکنید کسی در مقابل شما قرار می‌گیرد و حس شما را دریافت می‌کند؛ پس اگر حس شما خراب باشد، حس او نیز خراب می‌شود. قضاوت های جاهلانه ماهم همین طور است و باعث می‌شود فرد نیروهای درونی خودش را از دست بدهد .انسان با دنیایی از نیروی درونی بوجود آمده است که با از دست دادن آنها، می‌رسد به اینجا که ما رسیدیم. زمانی من درک درستی از کسی دارم که بتوانم در شرایط او قرار بگیرم، زمانیکه بدانم آنچه که ساطع میکنم، دریافت میکنم.

قانون‌های زندگی:
ا- از هر دست بدهیم از همان دست هم دریافت می‌کنیم.
۲-اگر قضاوتی بکنیم طبق عدالت نمی‌میریم تا مورد قضاوت قرار بگیریم، حتی یک روز مانده باشد از عمرمان!

وقتی در مسیر درست قرار می‌گیریم زیاد از کلمه تزکیه و پالایش استفاده می‌شود؛ اما چرا این مشکلات حل نمی‌شوند؟ چون من تاریکی های خودم را ندیده‌ام . هر انسانی در مسیر من معلمی است در مسیر تکامل من! وقتی قوانین قضاوت، حسادت، بخشش، غيبت و...را بشناسیم زندگی برایمان خیلی راحت می‌شود.  هستی محل داد و ستد است می‌دهیم و می‌گیریم .

استاد امین می‌فرمایند: «کسانی که قصاوت نمی کنند، در درون خودشان سیر می‌کنند و زندگی‌شان مانند دانشمندان است .دانشمندان در جهت کشف مسائل و جهت آسایش دیگران تلاش می‌کنند.»؛اما قضاوت ،باعث می‌شود ذهن من دائما درگیر باشد، وقتی ذهن من پر از قضاوت می‌شود؛ حتی ظاهر دیگران را هم قضاوت میکنم که  این امر از جهالت بالای من است.

تایپ و رابط خبری: دنور، راهنما همسفر زهرا عضو لژیون سردار (دبیرجلسه)
عکاس خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر و عضو لژیون سردار (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر فریناز، عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .