English Version
English

فلسفه سیستم خلقت

فلسفه سیستم خلقت

سی‌دی آهن در مورد فرمان و تقدیر الهی است. در ابتدا آقای مهندس در مورد سیستم الهی توضیح می‌دهند که سیستمی است طبقه‌بندی شده و تشکیلات بسیار منظمی که همه‌چیز با دقت درنظر گرفته شده.
ما در مورد الله نمی‌دانیم که چه هست. صفاتش را می‌دانیم؛ ولی ذاتش را نمی‌دانیم که چه شکلی و چگونه هست. ما که در اینجا زندگی می‌کنیم یک طبقه بالای ماست. یک آسمان بالای آسمان ماست و بالای آن باز طبقه دیگریست مثل آپارتمان ۷ طبقه که هرچه به طبقات بالاتر می‌رسی از نظر علم و دانش خیلی قوی‌تر و محکم‌تراست و یک سیستم طراحی شده که خود آدم با اعمال خودش، خودش را خراب می‌کند.
اعمالی که انجام می‌دهید شما را مجازات و تنبیه می‌کند. یک سوره به نام "حدید"؛ یعنی آهن است. می‌گوید آهن را بر شما فرود آوردیم که در آن آسیب‌های سخت است؛ ولی سودهاست برای مردم.
زمین نمی‌تواند از خودش چیزی درست کند؛ حتی خورشید هم قادر به تولید آهن نیست. آهن به وسیله شهاب سنگ‌ها به زمین آمده. مجموع ستاره‌ها یک عمری دارند. خورشید زمانی می‌رسد که سوختش تمام می‌شود و متلاشی و تکه تکه می‌شود.
قبل از سوره آهن، سوره واقعه است؛ یعنی وقتی که واقعه، واقع شود در آن دروغی نیست. همه چیز ریزریز و تکه‌تکه و پراکنده می‌شود.
وقتی ما در مورد سیستم الهی صحبت می‌کنیم درنظر بگیرید که یک سیستم بسیار دقیق و حساب شده بر تمام سیستم نظارت می‌کند؛ ولی ما حتی روی خودمان نظارت نداریم. در شهر وجودی ساکن هستیم؛ ولی از چیزی خبر نداریم. قلب و کلیه کار می‌کند؛ ولی ما درجریان نیستیم.
ما نباید تعصب و تأثر گذشته را بخوریم. درس می‌گیریم؛ ولی غصه نمی‌خوریم؛ زیرا هر موضوعی به‌جای خود هم فرمان است، هم تقدیر الهی.
زندگی بر مبنای سه چیز است.
خواست، فرمان و تقدیر الهی.
تقدیر؛ نامه پیشین است. یک سال پیش چک کشیدم، الان باید پرداخت کنم. هرچه کاشتم همان را درو می‌کنم. در بعد زمان نباید از چیزی بترسی؛ چون فرمان و تقدیر الهی است. با مسئله خوب و بدش کاری نداریم؛ زیرا به نظر و فکر ما ممکن است بد باشد؛ ولی پرده از رازهای نهان بردارد. وقتی سختی برای ما پیش می‌آید به ما آموزش می‌دهد. کسی که به ما بدی می‌کند به ما آموزش می‌دهد. خودش ضربه را خواهد خورد، ما باید به اعمال خودمان نگاه کنیم، ببینیم چه برخوردی با دیگران کردیم و اجازه دادیم آنها حریم ما را حفظ کنند یا حرمت‌ها را بشکنند.
اکثر افرادی که در کنگره هستند و دکان دارند، اکثراً که درسهای جهان‌بینی را خوب یاد گرفتند، وضع مالی‌شان ذره‌ذره خوب و قوی می‌شود؛ چون با مردم خوب رفتار کردند و فهمیدند وعده خدا دروغ نیست، گران‌فروشی و تقلب نمی‌کنند.
در خصوص هیچ چیزی تعصب نداشته باشید. در خصوص خود با قطب‌های منفی تفکر نکنید. وقتی فکر می‌کنید آنها تجدید و قوی می‌شوند. باید در صراط مستقیم پیش بروی و به مسائل مثبت فکر کنی.
بدترین سم، ناامیدی است. انسان باید همیشه امیدوار باشد. به یاد چیزی باشید که از آن نیرو می‌گیرید. کسی که انرژی شما را می‌گیرد به او فکر نکنید.
به طور کلی این سی‌دی می‌گوید به مسائل و اعتقادات فکر کنید. شوخی نیست. یک پایه و اساسی دارد و در تمام مسائل خودمان نقش کلیدی داریم و اینکه ناامید و افسرده نباشیم.

 

نویسنده: همسفر عطیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

رابط خبری: همسفر محبوبه، مرزبان خبری پارک شیروان

ارسال: همسفر حدیث، نمایندگی آکادمی

گروه ورزش همسفران کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .