English Version
English

عمق جهالت در عدم دانایی

عمق جهالت در عدم دانایی

پنجمین جلسه از دوره سی وسوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی  کنگره ۶۰؛ نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران با استادی مسافر امید، نگهبانی مسافر یاسر و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه " قضاوت و جهالت" دوشنبه 11 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار خواهد کرد
سخنان استاد
خداوند را شاکرم بار دیگر توانستم این جایگاه را تجربه کنم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم.
دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت می‌باشد. شخصی که دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهد باید یک سری از ویژگی‌ها را داشته باشد ازجمله؛ تکبر، خشم، منیت، ترس و ناامیدی که ریشه و منشأ تمام آن‌ها در جهالت است. همان‌گونه که تاریکی در نبود نور به وجود می‌آید، جهالت نیز از عدم دانایی و آگاهی شکل می‌گیرد و هرقدر میزان دانایی ما کمتر باشد؛ قطعاً عمق بیشتری از جهالت را تجربه خواهیم نمود.
افکار و اندیشه غلط، به انسان آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند، هم در صور آشکار و هم در صور پنهان و ذره‌ذره، انسان را به اعماق تاریکی‌ها فرومی‌برد. ایمان یعنی تجلی نور خداوند در انسان، شخصی که بخواهد هاله تابان داشته باشد و در امنیت قرار بگیرد؛ بایستی از ایمان برخوردار باشد و صفات خداوند در او متجلی شوند که راه رسیدن به آن، انجام قوانین الهی و تزکیه و پالایش است.

قبل از ورود به کنگره، به دلیل قضاوت‌های نادرستی که داشتم، ارتباط با خانواده را به‌طور کامل قطع نموده بودم و دائماً در ذهنم با همه آن‌ها درگیر بودم؛ اما خوشبختانه از زمانی که سی دی قضاوت از استاد امین را گوش دادم، متوجه اشتباه خودم شدم و اکنون تلاش می‌کنم این رابطه را بازسازی نمایم و با تزکیه و پالایش به آرامش و امنیت نزدیک شوم. بسیاری از انسان‌ها آرامش را در به دست آوردن مادیات می‌دانند؛ اما به نظر من، آرامش واقعی در خدمت به دیگر مخلوقات خداوند است.
تایپ و ویرایش: مسافر مهدی
تنظیم و ارسال: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .