English Version
English

قضاوت کردن؛ به جهالت شخص برمی‌گردد

قضاوت کردن؛ به جهالت شخص برمی‌گردد

چهاردهمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گوجان به استادی راهنما همسفر آسیه، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر الهام با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه 11 تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستورجلسه این هفته؛ قضاوت و جهالت می‌باشد. این دستور جلسه به من می‌گوید که قضاوت و جهالت با هم رابطه‌ی متقابل دارند. قضاوتی که من انجام می‌دهم به نادانی و جهالت من برمی‌گردد. اگر من روی دانایی خود کار کنم؛ قطعا از قضاوت‌های من کم می‌شود. آقای امین می‌گوید: «در فیزیک قانونی به نام نیرو وجود دارد که معادل آن در درون ما حس است.» حس باعث انجام کارها می‌شود. اگر حس خوبی نسبت به انجام کاری داشته باشیم آن کار به خوبی انجام می‌شود؛ زیرا حس درون من به من توان و قدرت می‌دهد. خواسته خیلی مهم است؛ زیرا اگر خواسته و بذر در درون من نباشد، حس در من به وجود نمی‌آید. مصرف کنندگان مواد مخدر که در کنگره درمان می‌شوند، خواسته قوی دارند و توانسته‌اند، صفت ناخالصی خود را به صفر برسانند و دیگر هیچ میلی به مواد ندارند و به قول آقای مهندس اگر در انبار مواد قرار بگیرند، وسوسه نمی‌شوند.

قضاوت؛ وقتی من یک صفت کوچکی را در کسی می‌بینم و شروع به قضاوت کردن او می‌کنم و در ذهن خود محکوم و در نتیجه حکم صادر می‌کنم. آقای امین خیلی زیبا می‌فرماید: «وقتی توانستی یک صفت را در کسی ببینی و قضاوت کنی، دقیقا همین صفت در درون خودت وجود دارد.» من در کنگره آموزش گرفتم که همه چیز دو صور دارد؛ یک صور آشکار و یک صور پنهان. موقعی است که من آن صفت را در درون خودم آشکارا دارم؛ ولی بعضی از مواقع می‌گویم، من این طور نیستم و آن صفات ضد ارزشی را در درون خودم نمی‌بینم؛ زیرا جز صور پنهان من است و مثل بذری است که کاشته شده و زمانی را می‌برد تا شکافته و از خاک بیرون آید و مثل یک درخت شود، وقتی که میوه دهد آن موقع من متوجه می‌شوم که آن صفت در من وجود دارد. پس هر موقع کسی را قضاوت کردم، باید بدانم که همان صفت در درون خودم نیز وجود دارد.

نکته دیگر این‌که وقتی کسی را قضاوت کنم؛ مانند این است که با او وارد جنگ می‌شوم و یک سری موشک‌ها از سرزمین من به سرزمین او اصابت می‌کند این جنگ هیچ بردی ندارد و هر دو بازنده هستیم. جنگیدن تخریب‌های زیادی دارد که در افکار و اندیشه‌ی من تأثیر دارد. حال من می‌خواهم دیگر قضاوت نکنم، وقتی این کار را متوقف می‌کنم، اتفاقی که می‌افتد این است که صفات ناخالصی‌ درون من قابل رؤیت می‌شود و می‌توانم آن‌ها را ببینم و بر روی آن‌ها کار و آن‌ها را برطرف کنم. آقای مهندس می‌فرماید: «وقتی کسی شما را قضاوت می‌کند، شاید مشکلی در شما است که مورد قضاوت قرار می‌گیرید.» وقتی این اتفاق برای من افتاد، باید به خودم برگردم و خود را بازبینی کنم تا بتوانم آن را درست نمایم. امیدوارم که بتوانم از این فرصتی که در کنگره به من دادند استفاده کنم و بدانم که اگر قضاوت کردم، مورد قضاوت قرار می‌گیرم.  

در ادامه جلسه، انتخابات نگهبانی با حضور سه کاندیدا برگزار شد و همسفر حمیده، رهجوی راهنما همسفر زری با اکثریت آرا به‌عنوان نگهبان دوره هشتم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی گوجان انتخاب شد. ضمن عرض خداقوت به همسفر معصومه نگهبان دوره قبل و دبیرانشان، برای همسفر حمیده و دبیرانشان دوره خدمتی پرباری از خداوند مهربان طلب می‌کنیم.

مرزبانان کشیک: مسافر عباس و همسفر سمیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
تایپ: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .