English Version
English

هر کس در کنگره قوانین و حرمت‌ها را رعایت نکند، ناخودآگاه از مسیر کنگره خارج می‌شود (نمایندگی گنجعلیخان)

هر کس در کنگره قوانین و حرمت‌ها را رعایت نکند، ناخودآگاه از مسیر کنگره خارج می‌شود (نمایندگی گنجعلیخان)

دومین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی مسافران و همسفران نمایندگی گنجعلی خان کرمان، با استادی مسافر فاطمه، نگهبانی مسافر زهرا و دبیری مسافر فرزانه، روز چهارشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۳ با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می‌باشد" راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان فاطمه هستم‌ یک مسافر
از خانم مونای عزیز، خانم فاطمه ایجنت محترم شعبه و خانم آسیه راهنمای خوبم که اجازه دادند امروز این جایگاه باارزش را تجربه کنم سپاسگزارم. دستور جلسه امروز در مورد حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد؛ چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است.
وقتی به من اطلاع دادند امروز استاد جلسه هستم، به خاطر آوردم زمانی را که برای اولین بار وارد کنگره شدم، وقتی نوشتار حرمت توسط نگهبان قرائت شد، اولین چیزی که شنیدم این جمله بود؛ کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد ... نگاهی به اطرافم انداختم و با خود گفتم؛ کجای این مکان مقدس است؟ اما امروز وقتی به تغییراتی که در رفتارم اتفاق افتاده فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که کنگره مکان مقدسی است، چراکه هدف ارزشمندی دارد؛ رهایی از دست اهریمن. در کنگره انسان‌ها احیا می‌شوند، از تاریکی رهایی یافته و در مسیر روشنایی حرکت می‌کنند.
در طول 26 سال گذشته، کنگره ۶۰ بر اساس همین حرمت‌ها که برگرفته از قوانین الهی بوده، پابرجا مانده است. راهنماها همیشه در لژیون می‌گویند رعایت قوانین و حرمت کنگره خیلی مهم است، کسانی که آنها را رعایت نکنند، هم به خودشان و هم به خانواده و اطرافیانشان آسیب می‌رسانند.
رهایی از دام اعتیاد و رسیدن به آرامش کار سختی نیست، اما دو شرط دارد؛ اول اینکه فرمان‌بردار راهنما باشیم، و دوم حرمت‌ها و قوانین کنگره را رعایت کنیم، در این صورت قطعا با حال خوب به درمان مارسیم. امروز خدا را شکر می‌کنم در کنار راهنمایان و خدمتگزارانی هستم که به شدت به قوانین و حرمت کنگره پایبند هستند.
در کنگره آقای مهندس همه چیز را خیلی اصولی و زیبا برای ما توضیح داده‌اند. هر قانونی که گذاشته‌اند قطعا به نفع ما می‌باشد. در نوشتار حرمت اولین چیزی که از ما منع می‌شود، دروغ گفتن است، حال این سوال پیش می‌آید که چرا نباید دروغ بگوییم؟ زمانی که یک مصرف‌کننده وارد کنگره می‌شود، اگر صادقانه نوع، مقدار و نحوه مصرف خود را بگوید، راهنما می‌تواند به او کمک کرده و برنامه درمانی مناسب برای او در نظر بگیرد، در این صورت به درمان خواهد رسید.
در ادامه گفته می‌شود حرف یکدیگر را قطع نکنیم، بارها برای خودم اتفاق افتاده زمانی که با راهنما یا شخص دیگری در حال صحبت کردن بودم، نفر سومی بدون توجه حرف ما را قطع کرده و من حرفی که می‌خواستم بگویم را فراموش می‌کردم. نباید بدون اجازه سخن بگوییم، اگر هر کسی بخواهد در لژیون یا هر جمعی بدون اجازه صحبت کند، علاوه بر اینکه به دیگران بی‌احترامی کرده، نظم و انضباط نیز مختل می‌گردد.
نباید بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کنیم، آقای مهندس در لایو روز چهارشنبه گفتند؛ شخصی نزد من آمد و گفت مبلغ ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان قرض به شخصی پرداخت کردم، اما ایشان پول من را پس نمی‌دهد. به او گفتم بهتر که نمی‌دهد! مگر ما یک بار اول جلسه و یک بار آخر جلسه نمی‌خوانیم که پولی به کسی قرض ندهید؟ چرا این کار را انجام دادی؟
حتی اگر بیرون از کنگره به شخصی پولی قرض می‌دهید، حتما رسید دریافت کنید، ولو آن شخص نزدیک‌ترین فرد به شما باشد. خاطره‌ای برایتان تعریف کنم که بیانگر همین مسئله است، این اتفاق برای خانواده‌ام پیش آمد؛ چندین سال قبل پدرم پولی را به یکی از بهترین دوستانش قرض می‌دهد، اما به خاطر رفاقت، رسید دریافت نمی‌کند. متاسفانه پدرم فوت کرد، پس از مدتی مادرم به خانه دوست پدرم مراجعه کرد و محترمانه از ایشان خواست تا پولی که قرض گرفته بود را پس بدهد، اما ایشان گفتند نمی‌توانم این پول را به شما بدهم، هرگاه فرزندانش به سن قانونی رسیدند به آنها پرداخت می‌کنم! آن زمان من ۶ ساله و برادر کوچک‌ترم ۳ ساله بود. بعد از گذشت سال‌ها  من و برادرم به سن قانونی رسیدیم، روزی در جایی دوباره با دوست پدرم مواجه شدیم و مادرم به ایشان گفت فرزندانم بزرگ شده‌اند، دیگر می‌توانی پول را به آنها بدهی. اما او باز هم بهانه‌جویی کرد و از پرداخت پول سر باز زد! اگر زمانی که پدرم این پول را به دوستش قرض می‌داد، رسید گرفته بود، ما می‌توانستیم آن را پس بگیریم.
ما وظیفه داریم از وسایل شخصی خود نیز مراقبت کرده و با سهل‌انگاری و بی‌توجهی فضای امن کنگره را ناامن و مسموم نکنیم.
ازنظر من باید تک‌تک سخنان آقای مهندس را با طلا نوشت، چراکه بسیار دقیق و با دید واقع‌بینانه بیان شده‌اند. به دلیل اهمیت زیاد نوشتار حرمت، یک بار اول جلسه و یک بار آخر جلسه خوانده می‌شود. در هنگام قرائت این نوشتار، هر کسی در هر جایی قرار داشته باشد، باید در جای خود بایستد یا بنشیند و با جان و دل به آن گوش فرا دهد.
تجربه ثابت کرده هر کس در کنگره قوانین و حرمت‌ها را رعایت نکند، روابط کاری، مالی و خانوادگی داشته باشد، ناخودآگاه از مسیر کنگره خارج می‌شود. این کار نه به دستور آقای مهندس، بلکه توسط سیستم انجام می‌شود، چراکه این اشخاص با عدم رعایت قوانین سفر خود را خراب کرده و به خود و اطرافیانشان آسیب وارد می‌کند.
من فرد مصرف‌کننده‌ای بودم که در کنگره به درمان و حال خوب رسیدم، پس باید قدرشناس بوده، خدمتگزار صادقی باشم و به قوانین کنگره احترام بگذارم.

تایپ: مسافر فاطمه لژیون چهارم- نمایندگی گنجعلی خان کرمان
ویرایش: مسافر فرزانه لژیون چهارم- نمایندگی گنجعلی خان کرمان
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .