English Version
English

جهالت نفس تهی از آگاهی می‌باشد

جهالت نفس تهی از آگاهی می‌باشد

جلسه‌ ششم از دوره‌ سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی پردیس با استادی مسافر داوود، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر غلامرضا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه 11 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.



خلاصه  سخنان استاد:
چندین روز است که با خود فکر می‌کنم که چرا باید در این دستور جلسه استاد باشم؛ قطعاً مسئله قضاوت با من ارتباط خاصی دارد و یک از بیشترین چیزهایی که در سفر من مانع پیشرفت من شد، قضاوت کردن بود که ریشه آن از جهالت می‌آید که در کلام‌الله در مورد جهالت گفته‌شده است که نفس تهی از آگاهی می‌باشد و آقای مهندس هم در صحبت‌هایشان می‌فرمایند هرچه انسان جاهل‌تر باشد قضاوت بیشتری نیز خواهد کرد.
پس از ورود به کنگره به‌مرور یاد گرفتم که قضاوت خود را کم کنم زیرا از آن بیشترین آسیب را متحمل شدم؛ جهان هستی بسیار هوشمند است و پس‌ازاینکه قضاوتی رخ می‌دهد، حتی ممکن است سال‌ها بگذرد و حتی اگر هزاران کیلومتر با آن مسئله‌ای که در مورد یک شخص دیگر قضاوت شده است فاصله باشد، درنهایت آن شخص در آن شرایط قرار خواهد گرفت تا حال آن شخص را متوجه شود.
هر زمان می‌خواهم در ذهنم شخصی را قضاوت کنم با خودم میگویم به تو چه ربطی دارد؟ دقیقاً در آن لحظه من به آرامش می‌رسم؛ فرض کنید در شهر یا کشوری ناامن زندگی می‌کنید که انسان‌های بد زیادی در آن ساکن هستند و شما دائماً در حال قضاوت آنان هستید، هرروز شرایط بدتر می‌شود اما اگر قضاوت کردن را متوقف کنید آن منطقه برای شما امن می‌شود و این باعث می‌شود که درنهایت در امنیت قرار بگیرید.

نمایندگی پردیس

در پایان صحبت‌های خود را با شعری از مولانا به پایان می‌رسانم
گر ندانی دانش ترکیب رنگ                  بین گل‌ها زشت یا زیبا نکن
خوب دیدن شرط انسان بودن است         عیب را در این آن پیدا نکن

تهیه خبر: مسافر پویان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .