English Version
English

قضاوت و جهالت دو نقطه‌ مقابل‌ هم

 قضاوت و جهالت دو نقطه‌ مقابل‌ هم

دوازدهمین جلسه از دوره چهل و سوم کارگاه‌ های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰، نمایندگی عمان سامانی شهرکرد، به استادی مسافر سیامک، نگهبانی مسافر محمود و دبیری موقت مسافر محسن با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» یکشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان سیامک هستم یک مسافر 

 

از ایجنت شعبه، گروه مرزبانی، راهنمای خوبم آقا محمد تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند این جایگاه را تجربه کنم. دستور جلسات زنجیر وار در پی هم چيده شده‌اند که‌ ما به آگاهی لازم برسیم. اگر بخواهيم در زندگی به حال خوش برسیم باید این دستور جلسات را در زندگی کاربردی کنیم، آقای مهندس در کتاب‌ها و سی‌دی‌های خود همیشه‌ از درست زندگی‌ کردن صحبت کرده‌اند که ما آموزش بگیریم و درست زندگی کنیم، چون با زندگی درست به حال خوش می‌رسیم.

دستور جلسه خیلی زیباست و برای من سیامک ساخته‌ شده است، قضاوت و جهالت دو نقطه‌ مقابل‌ هم هستند، قضاوت‌های بی‌جا ناشی از جهالت می‌باشد، قضاوت یعنی پشت سر ديگران صحبت کردن، زیر مجموعه آن غیبت، حسادت و کینه توزی می‌باشد که علت‌ تمامی اینها جهالت می‌باشد. در واقع دو نوع قضاوت داریم، یکی برای خودم، مثلاً تصمیم بگیرم بروم کنگره یا نروم، به حرف راهنما گوش بدهم یا ندهم، من اختیار دارم‌ برای خودم تصمیم بگیرم وخودم را قضاوت کنم ولی نمی‌توانم دیگران را قضاوت کنم، اگر هم بخواهم قضاوت کنم باید آگاهی داشته باشم، مثل وکلا یا قضات که درس قضاوت خوانده‌اند، گاهی این قضاوت‌ها هم بعد از چند سال به مشکل برمي‌خورند، پس می‌توانیم بگوييم قاضی فقط قدرت مطلق یا خداوند مهربان می‌باشد. موضوع دیگر چون سفیر لژیون سردار هستم، می‌خواستم یک مطلبی رو یادآوری کنم، یک دستور جلسه زیبایی داریم که‌ می گوید در استحکام پایه‌های مالی کنگره چه کاری انجام‌ دادی، من خودم کاری نکردم هر چند که خودم و همسفرم عضو لژیون سردار هستیم، تمام سفر اولی‌ها که وارد کنگره می‌شوند قهرمان زندگی‌شان هستند و یک قهرمان همیشه سعی می‌کند خودش را بالا بکشد و درست زندگی‌ کند، ولی‌ در کنگره این قهرمان‌ها تبدیل به پهلوان می‌شوند، عشق ومحبت و گذشت یاد می‌گیرند.

من قبلا تصویر سازی می‌کردم که می‌شود من یک روزی‌ استاد جلسه باشم، به راحتی می‌شود به شرطی که خواسته داشته باشیم. 

 

از اینکه به‌ صحبت های من گوش کردید متشکرم.

نگهبانان نظم مسافر سجاد و مسافر روح الله

مهمانداران مسافر منوچهر و مسافر سروش

لژیون خدمتگزار: لژیون دوم 

نگارنده: مسافر ایرج لژیون دهم

ویراستار: مسافر مرتضی لژیون دوم

تنظیم: مسافر کیارش

ارسال: مسافر جعفر مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .