English Version
English

قاضی فقط خدا است

قاضی فقط خدا است

سیزدهمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه همسفران نمایندگی چالوس، با نگهبانی همسفر فاطمه، دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر فاطمه با دستورجلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به‌‌ کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

الهی توانم را به توانت، قوت و قدرتم را به اقتدارت و نگاهم را به نگاهت پیوند می‌زنم.

 ابتدا از نگهبان لژیون سردار خانم مریم تشکر می‌کنم که اجازه خدمت در این جایگاه را به من دادند تا در خدمت شما باشم و آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت است و این دو موضوع ارتباط مستقیمی با هم دارند و در مقابل هم قرار می‌گیرند، ما انسان‌ها همیشه در حال قضاوت کردن هستیم و بدون قضاوت کردن شاید بگوییم که زندگی معنایی ندارد؛ چون با اندوخته‌ها و دیدن دنیای پیرامون می‌توانیم با قضاوت، راه را از چاه تشخیص بدهیم؛ مهم این است که قضاوت ما از روی علم و اطلاعات کافی باشد، نه این‌که از روی جهالت و نادانی در مورد هر چیزی که به ما مربوط نیست، قضاوت کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات جهان‌بینی همین است و با هر دستی که بدهیم با همان دست می‌گیریم؛ پس باید از زندگی بهترین بهره و لذت را ببریم؛ چون زود می‌گذرد.

 انسان هر چقدر داناتر باشد کمتر قضاوت می‌کند و هر چقدر جاهل‌تر باشد بیشتر قضاوت می‌کند؛ پس هر چقدر بیشتر تفکر کنیم، بهتر می‌توانیم که قضاوت کنیم، آنجایی که بیاییم بی‌جهت در مورد دیگران قضاوت کنیم، فقط و فقط وقت و انرژی خودمان را هدر می‌دهیم و بیشتر رنج می‌بریم؛ چون سیستم الهی و کائنات بهترین عدالت را اجرا می‌کند، یک مثال بسیار خوبی هست که می‌گوید؛ بیل‌زن خوبی هستیم بیاییم باغچه خودمان را بیل بزنیم. چون گاهی اوقات با قضاوت عجولانه زندگی یک یا چند نفر به نابودی کشیده می‌شود و این خیلی خطرناک است، سعی کنیم راجع به دیگران قضاوت نکنیم؛ چون ما به مسائل آنها آگاهی نداریم، شاید اگر ما نیز در همان موقعیت قرار بگیریم همان کاری را انجام بدهیم که آنها انجام می‌دهند؛ پس قاضی فقط خداست.

 هر کشور یا مملکتی یک‌سری مراکز یا ارگان‌هایی برای قضاوت و یا برقراری عدالت دارند، یک قاضی که در مورد دیگران قضاوت می‌کند؛ ابتدا آموزش‌های لازم را دیده تا به این جایگاه رسیده است و می‌تواند در مورد دیگران قضاوت کند، کنگره نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ زمانی‌که به من اجازه داده می‌شود در مواردی خاص و یا در حیطه مسئولیتی که به من داده می‌شود قضاوت داشته باشم. در کنگره قضاوت کردنِ خارج از اختیار‌، مساوی است با جهالت؛ یعنی با انجام آن هرگز به درمان یا آرامش نمی‌رسیم و باید این را بدانیم اگر در مسیر حاشیه قرار بگیریم مطمئناً از مسیر کنگره خارج می‌شویم و هیچ‌گاه به آن آرامش و آسایشی که دنبالش هستیم، نمی‌رسیم. ما باید برای خودمان ارزش قائل بشویم و خودمان را باور داشته باشیم. الهی همه امورم را به تدبیر تو پیوند می‌زنم و به حریم امن تو وارد می‌شوم، برکت می‌یابم و برکت می‌دهم.

 

 

تایپ و ویرایش: همسفر فاطمه، (مرزبان خبری)

عکس: همسفر مریم، راهنما همسفر شیوا (لژیون هفتم)

ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .