English Version
English

چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان حس‌های ماست

چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان حس‌های ماست

در سی‌دی فاضلاب‌های جوشان دریافتم که چشمه جوشان باید دارای منبع آب بوده و زمانی که این منبع آب در ارتفاع زیادی قرار داشته باشد تبدیل به چشمه جوشان و سپس رود خروشان شده و به بحر و دریا می‌رسد. ما انسان‌ها اگر بخواهیم به مقصد برسیم باید مثل چشمه و رود خروشان باشیم و برای تبدیل‌شدن به چشمه جوشان باید منابع اطلاعاتی و آگاهی بالایی داشته باشیم که البته در تمام سطوح باید اجرائی بشود. اینجا ما یاد گرفتیم که دانایی از دو بخش خاص و عام تشکیل‌شده است.
ما اغلب فکر می‌کنیم که اگر کسی تحصیل‌کرده یا دارای مدارج علمی باشد از همه‌چیز آگاهی دارد،  درصورتی‌که این‌طور نیست. انسان می‌تواند در یک یا چند رشته دانایی و آگاهی داشته باشد یا اینکه از بعضی مسائل اطلاعاتی نداشته باشد.
وقتی ما می‌گوییم دانایی؛ باید در تمام زمینه‌ها اطلاعات و آگاهی داشته باشیم، در موردش تفکر کنیم و تجربه کسب کنیم. سه مؤلفه تفکر، آموزش و تجربه اضلاع مثلث دانایی هستند.  اطلاعات و دانش در جهان هستی بسیار زیاد است و اگر کسی در یک یا چند رشته به‌جایی رسیده باشد، این‌طور نیست که در تمام سطوح به آگاهی رسیده باشد انسان فقط می‌تواند در یک یا چند مورد آگاهی و اطلاعات داشته باشد. دانایی باید به مرحله‌ای برسد که بتوانیم درست زندگی کنیم، مردم‌دار باشیم، از زندگی لذت ببریم، به آرامش و آسایش برسیم و از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم. اگر دروغ بگوییم، حقی را ضایع کنیم یا خلافی در هر زمینه‌ای انجام دهیم به آرامش و آسایش نمی‌رسیم.

ما باید جوری زندگی کنیم که باقی عمر را به‌درستی و آرامش بگذرانیم. با انجام کارهای اشتباه به آرامش نمی‌رسیم. یک عده آدم‌ها مثل چشمه جوشان هستند و یک عده مثل باتلاق جوشان هستند. یک عده از آدم‌ها را هرچه آموزش دهیم، نمی‌توانیم به پاکی برسانیم تا زمانی که خودشان بخواهند. بعضی‌ها هم مثل باتلاق جوشان هستند و زود در زندگی یا کار جا می‌زنند، اگر بخواهیم چشمه جوشان باشیم و فاضلاب‌ نباشیم ربطی به دین و مذهب، پولدار یا بی‌پول بودن ندارد، مثلاً من میگویم چون پول‌ندارم نمی‌توانم چشمه جوشان باشم نه اصلاً این‌طور نیست، ما باید از درون جوشان باشیم و خودمان را از هر چه بدی در درونمان هست پاک‌کنیم.

ما هم می‌توانیم یک چشمه جوشان و رود خروشان باشیم و هم می‌توانیم باتلاق جوشان یا فاضلاب باشیم فرقی ندارد در چه سطحی از زندگی باشیم؛ باید خیلی مراقب باشیم که کدام‌یک باشیم فاضلاب یا رود خروشان و اگر مطیع مقررات و قوانین الهی باشیم در صراط مستقیم قرار می‌گیریم و می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و به‌جایی برسیم که ازآنجا انشعاب گرفتیم، در این صورت باید تزکیه و پالایش شویم و هر چه بودیم را پشت در بگذاریم. ما انسان‌ها دو نعمت بزرگ داریم که سلامتی و امنیت است ما باید قدر این دو را بیشتر بدانیم و برای به دست آوردنش زحمت بکشیم تا به مرحله‌ای که می‌خواهیم برسیم و برای سلامتی باید تلاش کنیم. در کل باید مراقب کار و رفتارمان باشیم و راهی را که انتخاب کرده‌ایم تمام و کمال به پایان برسانیم تا ان شاالله به نتیجه و رهایی برسیم.

منبع: سی‌دی فاضلاب‌های جوشان
نویسنده: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دهم)
ویرایش: همسفر زهره لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دهم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .