English Version
English

قضاوت کردن باعث تخریب در خودمان می شود

قضاوت کردن باعث تخریب در خودمان  می شود

ششمین جلسه از دوره هشتاد و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰،  به نمایندگی شعبه آکادمی با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر امیر و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه " قضاوت و جهالت " دوشنبه 11  تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.  از راهنمای عزیزم و کلیه خدمتگزاران کنگره 60 و ایجنت و مرزبانان تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند که این جایگاه را تجربه نمایم و آموزش بگیرم.
قبل از ورودم به کنگره درباره هرچیزی به راحتی قضاوت می کردم بدون توجه به عواقب آن و اینکه این کار ممکن است چه تخریبی در من ایجاد کند. به لطف خداوند و با ورودم به کنگره60 و فراگرفتن آموزشها دانستم که قضاوت چه تخریبی در من ایجاد می کند و سعی کردم کمتر کسی را قضاوت کنم.
یکی از مضرات قضاوت این است که معمولا وقتی کسی را قضاوت می کنیم خود ما در آن شرایط قرار می گیریم و به خود ما بر می گردد. برای مثال من فرزند یکی از دوستانم را قضاوت می کردم که چقدر نامرتب و نا منظم است و دیدم که این مساله به پسر خودم هم سرایت کرده است.
مثال کاربردی دیگری که در این مورد می توانم بگویم در لژیون است که وقتی هم لژیونی من می آید و برای مثال ممکن است خمیازه بکشد و یا چشمانش قرمز باشد، هم به من مربوط نیست که او چه حالی دارد و این فقط و فقط به راهنما ربط دارد و نکته دیگر این است که ممکن است او شب گذشته نخوابیده باشد و یا حساسیت داشته باشد و یا هر مساله دیگری که فقط به خودش و راهنما ربط دارد.
با این کار ما انرژی خودمان را بیهوده صرف می کنیم و در نهایت با این قضاوت فقط خودمان را دچار تخریب می کنیم و سفر خودمان را خراب می کنیم.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .