English Version
English

در کنگره تازه وارد قضاوت نمی شود پس به حال خوش می رسد

در کنگره تازه وارد قضاوت نمی شود پس به حال خوش می رسد

نخستین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی ویژه همسفران کنگره۶۰ نمایندگی رضا مشهد با استادی راهنما همسفر اکرم، نگهبانی همسفر حنا و دبیری همسفر معصومه با دستورجلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستورجلسه هفته قضاوت و جهالت است و بعد از دستورجلسه حرمت آمده است، همه دستورجلسات کنگره به یکدیگر مرتبط هستند، در حرمت‌ آمده هر شخصی حریمی دارد که من نباید به آن وارد شوم. قضاوت و جهالت مقابل یکدیگر قرار دارند، قطعا کسی که جاهل است، قضاوت می‌کند چون قضاوت فقط کار خداوند و سیستم الهی است، ولی متأسفانه ما انسان‌ها یاد گرفته‌ایم از روی ظاهر، دیگران را قضاوت کنیم، هنوز طرف مقابل صحبت نکرده کل زندگی‌نامه او را قضاوت می‌کنیم، حال می‌خواهیم بدانیم چرا این اتفاقمی‌افتد؟ به‌خاطر جهل، نادانی و نداشتن اطلاعات.
قضاوت کردن مانند این است که از یک کتاب صد‌ صفحه ای تنها دو صفحه آن را خوانده‌ایم. ما در زندگی یک‌سری بایدها و نبایدها به وجود آورده‌ایم که اگر شخصی با آن‌ها همسو‌ باشد انسان درستی است و اگر نبود پس شخص درستی نیست.

 

قضاوت کار کسی است که در جایگاه قضاوت قرار دارد، حتی قاضی که کار او قضاوت است و تحصیلات آن را دارد به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند و با یک‌سری افراد همکاری می‌کند و همه جوانب را بررسی و در نهایت قضاوت می‌کند و ممکن است گاهی بعد متوجه شود که حکمی که صادر نموده، اشتباه بوده است؛ بنابراین من چگونه می‌توانم  به تنهایی بر کرسی قضاوت بنشینم و کسی را قضاوت کنم؟ چون جاهل و نادان هستم و نمی‌دانم شخصی که با من صحبت کرده در چه شرایطی قرار داشته که حال من بخواهم او را قضاوت کنم. 

انسان‌ها مجموعه‌ای از صفات خداوند هستند، نباید در لحظه آن‌ها را  قضاوت کنیم. تازه‌واردی که با ناامیدی و افسردگی وارد کنگره می‌شود با کسانی برخورد می‌کند که به او اهمیت می‌دهند و به مکانی آمده که او را درک می‌کنند، چون اکثر اشخاص بیرون بدون گوش کردن به حرف‌های او، او را قضاوت یا نصیحت می‌کنند، ولی در کنگره حرف‌های او را گوش می‌کنند و کسی او را قضاوت نمی‌کند، به همین‌خاطر به حال خوش می‌رسد.

همان‌‌گونه که آقای مهندس فرمودند؛ ما در کنگره جهان‌بینی را فرامی‌گیریم تا در مسائل زندگی به کار ببریم و در هر شغلی که باشیم، اگر روابط اجتماعی بالا برود به نتیجه دلخواه می‌رسیم و قطعا در مسائل مالی نیز پیشرفت می‌کنیم؛ ما در کنگره شاهد چنین پیشرفت‌هایی هستیم.

خدا را شکر که این مکان مقدس وجود دارد تا در زندگی به درجات بالا برسیم، بنابراین هر ثانیه باید شکرگزار خداوند باشیم، چون چیزی که کنگره به ما داده فراتر از ذهن و باور ما است و امیدوارم که همه ما در این مسیر موفق باشیم.

 

 

عکاس: مرزبان خبری همسفر زیبا

تایپ: همسفر شهربانو رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون دوم

ویراستاری: همسفر نرگس رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

ارسال مطلب: همسفر آرامش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم) 

رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

همسفران نمایندگی رضا مشهد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .