English Version
English

سی دی موسی 2 (امین)

سی دی موسی 2 (امین)

خلاصه‌ای از سی دی موسی ۲ (امین)

سی دی موسی داستان زندگی حضرت موسی و چگونگی رهایی قوم بنی‌اسرائیل از اسارت فرعون را برای ما بیان می‌کند. فرعون چون تبهکار بود و دچار تکبر شده بود، اصلاً دعوت حضرت موسی را نپذیرفت و ایمان نیاورد و در دریا غرق شد. داستان به نحوی است که به دعوت و مبارزه حضرت موسی اشاره شده است که حتی تمام جادوگران را دعوت کرد و مسابقه‌ای ترتیب داد تا قدرت خودش را نشان دهد، ولی حضرت موسی پیروز شد، فرعون گفت که تو خودت بزرگ‌ترین جادوگر هستی، پس چیزی به نام جادو وجود دارد که همان نیروهای منفی است، جادو از طریق القا اثر می‌کند، اگر در صراط مستقیم قرار بگیریم، هیچ جادوئی در ما اثر نمی‌کند.
نتیجه مهم بود، چون‌که جادو گران به خدای حضرت موسی ایمان آوردند ولی فرعون، دست از انکار برنداشت تا این‌که در آخر عذاب بر او نازل شد و در دریا غرق شد.
دریا که گفتیم، صور پنهان شکافته شدن را مطرح کردیم؛ با شکافته شدن علم، یعنی دریای علم و دانش شکافته شد، پس علم آمد و آگاهی بالا رفت و قوم بنی‌اسرائیل از ظلم و ستم نجات پیدا کردند، مانند جریان اعتیاد؛ بعد از این‌که علم و آگاهی درمان اعتیاد آمد، قوم معتادان از اعتیاد خارج شدند و نجات پیدا کردند، اما کسانی که روش‌های نادرست و غلط درمان را انجام می‌دهند در زیر دریای علم غرق می‌شوند و از بین می‌روند.

به‌واسطۀ علمی که حضرت موسی آموزش می‌داد، حس قوم بنی‌اسرائیل عوض شد و از بند اسارت عبور کردند، ولی فرعون نپذیرفت و غرق شد و قوم بنی‌اسرائیل از اسارت فرعون نجات پیدا کردند. بعد از نجات، قومش وارد مرحله دوم می‌شوند، حالا از تاریکی عبور کردند و می‌خواهند برای خودشان زندگی مستقلی داشته باشند، برای مدت سی روز حضرت موسی قومش را ترک می‌کند و به برادرش می‌سپارد، ولی دوباره ده روز اضافه می‌شود و بعد از چهل روز که برمی‌گردد می‌بیند که قومش دوباره منحرف‌شده‌اند و حتی پیامبر هم نمی‌تواند کاری کند؛ به خاطر این‌که خودشان راهشان را انتخاب کردند و از خدا غافل شدند.
خداوند به حضرت موسی می‌فرماید؛ چه شد که خودت به رشد رسیدی ولی قومت منحرف شدند؟ حضرت موسی در جواب فرمود که من به دنبال فرامین تو شتافتم و این‌ها به خاطر نزدیک شدن به من و رسیدن به خواسته‌هایشان بودند که گمراه شدند و سقوط کردند، مانند خودمان؛ وقتی‌که از تاریکی اعتیاد خارج می‌شویم و وارد سفر دوم می‌شویم، که هم سخت و هم سهل است.

تهیه: راهنمای تازه واردین همسفر پروانه

تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره
همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .