English Version
English

انرژی کائنات

انرژی کائنات

جلسه اول از دوره‌ سی‌ و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰، ویژه همسفران نمایندگی شفا مشهد، با استادی همسفر تکتم، نگهبان همسفر هانیه و دبیری  همسفر زهرا، با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» یازدهم تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان تکتم هستم یک همسفر
اجازه می‌خواهم قبل از شروع دستور جلسه، خوش آمد بگویم به خانم پرستو عزیز اسیستانت محترم، خدا قوت به خانم اعظم نازنین ایجنت شعبه، تشکر از نگهبان جلسه، مرزبانان عزیز و استاد بزرگوارم خانم فاطمه که من را شایسته این جایگاه دانستند.

دستور جلسه امروز «قضاوت و جهالت» می‌باشد، همه خواه و ناخواه در تمام مراحل زندگی درگیرش هستیم؛ از آن لحظه‌ای که خداوند انسان را آفرید و او را بین دو راهی خیر و شر، انتخاب درست و نادرست، قرار داد؛ اشرف مخلوقات مجبور به قضاوت شد، برای همین ساختارش قاضی گونه است در هر موقعیتی دست به قضاوت می‌زند، چه درست باشد چه غلط! چه از روی جهل و نادانی باشد چه دانایی و علم! بدون این‌که در نظر داشته باشد که زمین گرد است و قطعاً خودش هم، مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.  

قضاوت یعنی: یعنی حکم دادن و قاضی بودن
جهالت یعنی: ندانستن و نادانی
حال ما می‌آییم راجع به مسئله‌ای که هیچ درک درست، علم و آگاهی کاملی از آن نداریم، کاری را انجام می‌دهیم که فقط و فقط در حیطه قدرت و دانایی خداوند است و انسان اصلاً مجاز به انجام دادنش نیست مگر در امورات مربوط به خودش؛ ما باید به قول آقای مهندس: دوربین را از روی دیگران برداریم و روی خودمان نگه داریم و یاد بگیریم که قضاوت را با کلمه «من» شروع کنیم نه «شما» خودم قبل از این‌که وارد کنگره شوم، خیلی دیگران را قضاوت می‌کردم در حالی‌که نمی‌دانستم مرتکب چه کار ضد ارزشی بزرگی می‌شوم! چون قضاوت اگر به درستی راجع به دیگران انجام بگیرد، غیبت هست و اگر نادرست باشد دروغ و تهمت است.

ما شاید روزی چند بار به‌راحتی مرتکب این عمل ضد ارزشی می‌شویم! بدون این‌که متوجه قبح این مسئله باشیم، جهل در مسئله قضاوت پیامدهای زیادی می‌تواند برای انسان داشته باشد که شاید خودش اصلاً به این قضیه اشراف نداشته باشد!

اگر بدانیم، انرژی کائنات قوی است و اگر ما قضاوت نادرستی درباره شخصی داشته باشیم، جهان تمام تلاش خود را می‌کند تا ما را در شرایط مشابه قرار بدهد تا به ما ثابت بشود که همه ما در تاریکی شبیه هم هستیم! شاید هرگز این عمل قبیح را انجام ندهیم ترس از قضاوت شدن یک زندان بزرگی برای ما درست کرده که داریم در آن زندگی می‌کنیم و خیلی از مواقع به خاطر اینکه مورد قضاوت دیگران قرار نگیریم از خیلی خواسته‌ها و آرزوهای خود چشم پوشی می‌کنیم و فکر می‌کنیم، کسی راجع به ما بد نمی‌گوید! در حالی‌که از قدیم گفته‌اند: در دروازه را می‌شود بست در دهان مردم را نمی‌شود بست! ما هر کار بکنیم عده‌ای حرف می‌زنند چون در اصل دارند با این کار با این کار روی عیوب و کمبودهای خود سرپوش می‌گذارند پس ما باید کار خود را بکنیم و کاری هم به قضاوت مردم نداشته باشیم کاری هم به امورات انسان‌های دیگر نداشته باشیم!

 من همیشه به خاطر تلاش‌هایی که برای رهایی مسافرم انجام می‌دادم، هزینه می‌کردم، کلینیک به کلینیک می‌رفتم، مراکز درمان سر می‌زدم، شهر به شهر می‌رفتم! تا مسافرم و زندگی خود را از گزند افیون، حفظ کنم! مورد قضاوت و سرزنش قرار می‌گرفتم، آن هم از سمت کسانی‌که در شرایط مشابه من بودند، ولی عملاً تلاشی برای رهایی از این بلای خانمان سوز نمی‌کردند؛ حالا امروز با چهار ماه رهایی سربلند جلوی آن‌ها ایستادم و به این‌که ۱۶ ماه پیش در این مسیر آمدم، افتخار می‌کنم.
من از روی جهل کسانی را قضاوت می‌کردم، وقتی متوجه حقیقت ماجرا شدم،  از آن‌ها حلالیت گرفتم، چون به قول معروف: تا با کفش‌های کسی راه نروی، متوجه علت بد راه رفتن آن شخص نمی‌شوید!
سپاسگزارم که با سکوت زیبا به سخنان من گوش کردید.

----------------

ورود به سفر دوم جهان‌بینی

رهایی لژیون تغذیه سالم

تقدیر نگهبان و دبیر دوره جدید از نگهبان و دبیر دوره قبل

برگزاری جلسه هماهنگی ایجنت، مرزبانان، راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین

تجلیل از ایجنت عزیز خانم اعظم و معارفه ایجنت دوره جدید خانم زهرا عزیز

با تشکر از حضور اسیستانت محترم همسفر پرستو

تشکر از لژیون خدمتگزار، لژیون‌ پانزدهم

مرزبان کشیک، همسفر شبنم عزیز

با سپاس از لژیون مرزبانی

------------------

ضبط، تایپ، ویراستار: همسفر عاطفه، رهجوی راهنما همسفر شفیعه (لژیون چهارم)

صوت: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم)

ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .