English Version
English

جهل دشمن انسان است

جهل دشمن انسان است

جلسه نهم از دور نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی ایران با دستور جلسه "قضاوت و جهالت " با استادی راهنمای تازه واردین مسافر مهدی و نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر سیاوش در روز یکشنبه مورخه10تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر؛
از نگهبان جلسه و دبیر ایشان و همینطور علی آقا راهنمای محترم لژیون هشتم سپاسگزارم که اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم، یادم هست روزی که وارد کنگره 60 شدم، در شعبه دهخدا اولین چیزی که مشاهده کردم استاد، نگهبان و دبیر جلسه بودند. اولین خواسته‌ای که در من به وجود آمد، این بود که بتوانم در همه این جایگاه‌ها خدمت بکنم. خدای خودم را شاکر هستم که همه این خدمت‌ها را تجربه کردم، هر زمان به عنوان استاد خدمت می‌کنم انرژی خاص و لذت بخشی می‌گیرم و حال و احساسم فوق العاده خوب می‌شود. خداوند را شکر می‌کنم که در کنگره هستم و می‌توانم از آموزش‌های آن استفاده بکنم تا دیگران را قضاوت نکنم، وقتی علی آقا روز پنجشنبه به من گفتند این جلسه استاد بنشینم، از ایشان سوال کردم دستور جلسه در مورد چه موضوعی هست علی آقا گفتند که در مورد قضاوت و جهالت، برایم خیلی جالب است که چقدر این دستور جلسه متناسب با من است.

                                                                                                  

قبل از ورود به کنگره واقعٱ قاضی خوبی بودم، به راحتی همه انسان‌ها را خیلی موشکافانه و دقیق قضاوت می‌کردم، وقتی به صحرا می‌رفتم و در آلونک می‌نشستم، از ساعت دو ظهر تا ساعت ده شب در مورد یک نفر حرف میزدم و بعد از قضاوت کردن، حکم می‌دادم و می‌گفتم باید این کار را می‌کرد، اکنون واقعٱ برایم جالب است که مگر می‌شود در مورد کسی ساعت‌ها صبحت و قضاوت کرد، جلسات سازمان ملل که در مورد کل جهان صبحت می‌شود نهایتٱ پنج ساعت طول می‌کشد ولی یک نفر مگر چقدر می‌تواند در مورد دیگران قضاوت بکند و ساعت‌ها حرف بزند، اینها را من در دوران مصرف متوجه نبودم ولی از وقتی به کنگره آمدم به این شناخت رسیدم که بزرگترین دشمن انسانها جهل و نا آگاهی آنها است. وقتی دیگران را قضاوت می‌کنیم این از جهل و ناآگاهی ما است. زمانی که با کنگره آشنا نشده بودم وقتی دیگران را قضاوت می‌کردم از افکار افیونی و جهالتم بود، این موضوعی است که شاید برای همه انسان‌ها پیش بیاید، هستند کسانی که تا به حال یک نخ سیگار یا هیچگونه موادی مصرف نکرده‌اند، ولی این مشکلات که جهالت و قضاوت هست را دارند و همه اینها از نداشتن علم جهان بینی آنهاست و ما این را به خوبی می‌دانیم، اما از وقتی که ما وارده کنگره شده‌ایم باید روی موضوع« جهان بینی « کار بکنیم و همانطور که برای درمان اعتیاد خود تلاش می‌کنیم باید در کنارش به این آگاهی برسیم که این دو مکمل هم هستند، باید بدانیم در طول سفر نباید هیچوقت دیگران را قضاوت بکنیم شاید بتوانیم قطع مصرف بگیریم، ولی هیچوقت به حال خوش نمی‌رسیم، در کنگره اعتقاد داریم که پنج درصد از مشکلات ما از مواد و نود و پنج درصد آن، مربوط به جهان بینی و افکار ما می‌باشد. همه اینها واقعیتی است که ما در کنگره آموزش دیده‌ایم.حالا ما وقتی به کنگره می‌آییم بدترین قضیه این است که راهنما یمان را مورد قضاوت قرار بدهیم. راهنماها کسانی هستند که به درمان رسیده اند و یکسری موضوعات و مشکلات برایشان حل شده است، خیلی تلاش کرده، آزمون داده و از خیلی فیلترها عبور کرده‌اند تا به من مصرف‌کننده وقتی که تازه وارد کنگره می‌شوم، کمک بکنند. اکثرٱ کارهای ما وصل به موضوع مالی می‌شود، ولی راهنماها بدون هیچگونه چشم داشت و توقعی آمده‌اند تا به من مصرف‌کننده یاری برسانند. اکنون من از نا آگاهی و از جهالت بیایم و قضاوتشان بکنم، که راهنمای من کارش را بلد نیست یا به من بی‌توجهی می‌کند، یا در جلسه حرفی می‌زند که منظورش من بوده‌ام، ولی راهنماها در مورد یک بحث کلی در سر لژیون‌ها صحبت می‌کنند تا کسی که در آن موضوع مشکل دارد برطرف کند. به اعتقاد من بدترین موضوع این است که قضاوت را وارد کنگره بکنیم، در خارج از کنگره هر کس هر مشکلی می‌تواند داشته باشد، من خودم را می‌گویم آنقدر نا آگاه بودم که اصلا حساب نداشت ولی از وقتی به کنگره آمدم تغییر کرده‌ام، نمی‌گویم که صد در صد درست شده‌ام، اما خیلی روی جهان بینی خودم کار می‌کنم اگر بخواهیم در مورد یک موضوع مثل قضاوت کردن تلاش بکنیم تا به مرور زمان آن را کم کنیم و یا کنار بگذاریم، چندین سال طول می‌کشد و یک روزه نمی‌شود ضدارزش‌ها را درست کرد ولی باید اصلاحات را مدنظر قرار بدهیم و روی بینشمان کار کنیم که دیگران را به راحتی قضاوت نکنیم. از اینکه به مشارکتم گوش کردید متشکرم.

گزارش تصویری خدمتگزاران نمایندگی ایران                                                 

                                                                                         

  

 

مرزبان کشیک: مسافر کمال
تایپ: مسافر محمد لژیون هشتم
تنظیم: مسافر مصطفی لژیون نهم

نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .