English Version
English

رعایت حرمت‌ها امنیت ما را در کنگره تامین می‌کند

رعایت حرمت‌ها امنیت ما را در کنگره تامین می‌کند

به نظر شما چه عواملی باعث شد که کنگره ۶۰ این ساختار بسیار بزرگ پایدار باشد و به کار خود ادامه دهد؟
قطعآ اجرای حرمت کنگره ۶۰ باعث بوجود آمدن چنین ساختاری شده است. در هر سیستم یا موسسه‌ای در ابتدای امر، یک‌سری قوانین تعریف می‌شود که این قوانین پایه و اساس آن سیستم یا سازمان و اجرای دقیق آن قوانین رمز موفقیت آن سیستم و یا گروه می‌شود و کنگره ۶۰ هم از این قاعده مستثنی نبوده و قوانینی وضع کرده که اعضای کنگره آن را به نام حرمت کنگره ۶۰ می‌شناسند و به آن پایبند هستند. حرمت کنگره ۶۰ در ابتدا و انتهای هر جلسه خوانده می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت بالای این مسئله است و باید ملکه ذهن تک تک اعضا شود. در سیستم کنگره ۶۰ بنیانگذار و گروه ۱۴ نفره دیده‌بان‌ها قوانین را وضع می‌کنند و مرزبان‌ها مجری قوانین هستند؛ یعنی ناظر بر اجرای درست قوانین می‌باشند و با افراد متخطی برخورد خواهند داشت. سیستمی موفق خواهد بود که در هر امری، هماهنگی، مشورت و کسب اجازه از مقام بالاتر را داشته باشه که در کنگره ۶۰ حتی خود جناب مهندس که بنیانگذار این سیستم هستند و نیاز به کسب اجازه از شخص دیگری ندارند. بارها در سخنان‌شان گفتند که من هیچ کاری را بدون مشورت و هماهنگی با گروه دیده‌بان‌ها انجام نمی‌دهم و این کار ارزشمند سرلوحه کار تمامی اعضای کنگره ۶۰ می‌باشد. همه این عوامل دست در دست هم داده است تا کنگره روند رو به رشد خودش را داشته باشد و پایدار و استوار مسیر خودش را طی کند و بدون‌شک هر کس نقض قوانین کند از این چرخه خارج خواهد شد.

وقتی همسفری لباس و پوشش نامناسب دارد، نوع پوشش چه مشکلاتی را بوجود می‌آورد؟
من همسفر آگاه و مطلع هستم که هر مکانی قوانین خاص خودش رو داره. من وقتی وارد کنگره ۶۰ می‌شوم، علاوه بر رعایت قوانین کنگره باید قوانین جامعه بزرگ‌تر و جامعه مدنی کشورم را هم رعایت کنم؛ وقتی پوشش من همسفر نامناسب باشد مشکلات بزرگی را می‌تواند بوجود بیاورد. اول این‌که اگر من قوانین جامعه بزرگ‌تر را که به انجیو ما مجوز فعالیت رت داده نقض کنم، قطعاً این مجوز لغو خواهد شد؛ پس من موظفم پوششی داشته باشم طبق قوانین کشور و کنگره و علاوه بر این ما در حرمت کنگره ۶۰ می‌گوئیم که کنگره مکان مقدس و امنی است؛ پس شخص تازه‌واردی که وارد جلسه می‌شود، در ابتدای امر پوشش من را می‌بیند، باید این تقدس و امن بودن را در پوشش و لباس من ببیند، باید به این مکان اعتماد کند تا بتواند همسفرش که بال پروازش است را به این مکان امن بیاورد. من نباید با پوشیدن مانتوی جلوباز یا آستین کوتاه یا شلوار کوتاه و روسری نامناسب این مکان امن را به مکانی ناامن یا دارای حاشیه تبدیل کنم. همه باید برای بقای این سیستم تلاش کنیم و طبق قوانین عمل نمائیم.

در طول سفر برخی از همسفران با راهنمای مسافر ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند.این کار چه لطمه‌ای به خودش و راهنمای مسافر وارد می‌کند؟
این امر کاملاً مخالف با قوانین کنگره است.‌ هر شخص در کنگره فقط و فقط باید روی خودش کار کند، باید دوربینش روی خودش باشد. شخصی که با راهنمای مسافرش وارد گفتگو می‌شود، علاوه بر نقض قوانین کنگره، داده‌ها، اطلاعات و مسیر شناخت راهنما نسبت به رهجوش را تغییر می‌دهد و امکان دارد باعث تغییر حس و یا حتی قضاوت راهنما در مورد رهجوش بشود. در ابتدا همسفر هرگز نباید به خودش اجازه این‌کار ر بدهد؛ زیرا راهنما یک تایم و زمان خاصی را می‌تواند در کنگره فعالیت کند و مابقی وقتش برای خودش و خانواده‌اش می‌باشد و نباید وارد حریم شخصی این فرد بشویم. در مرحله دوم؛ اگر همسفر خواست این ارتباط را برقرار کند، راهنما نباید اجازه بدهد همسفر راجع به رهجوش صحبتی کند؛ چون این مسئله آسیب بزرگی به راهنما وارد می‌کند و حس راهنما نسبت به رهجوش عوض می‌شود. مثلاً رهجو دارد در لژیون صحبت می‌کند و راهنما در ذهنش می‌گوید این دروغ می‌گوید و همسفرش گفته، این‌ کار را کرده و ... قطعاً بعد از یک مدتی این حس به رهجو هم منتقل شده و رابطه رهجو و راهنما خراب می‌شود.

اگر حرمت‌ها را رعایت کنیم این کار چه تاثیری بر سفر خود و مسافر می‌گذارد؟
هر چه جهان‌بینی ما رشد می‌کند، لزوم اجرای قوانین را با گوشت، پوست و استخوان‌مان درک می‌کنیم و باعث می‌شود؛ حتی بیرون از کنگره با رعایت این قوانین زندگی بهتری داشته باشیم. رعایت این قوانین باعث می‌شود. حس بهتری نسبت به خودمان، کنگره و اعضای آن داشته باشیم و باعث می‌شود روابط تعریف شده و در چارچوب آن داشته باشیم و  محبت بی‌قید و شرط، خالصی را دریافت کنیم و امنیت ما را در کنگره تامین می‌کند. هر چه بیشتر به قوانین کنگره پایبند باشیم از حواشی که ما را از مسیر درست خارج می‌کنند دورتر خواهیم بود و به هدف نزدیک‌تر خواهیم شد.

این دستورجلسه را چقدر رعایت کردید؟ لطفا از تجربیات خودتان برای خوانندگان بگوئید.
تا جایی‌که توانستم رعایت کردم. هرگاه خارج از قوانین رفتار کردم، حس خیلی بدی نسبت به خودم داشتم. اوایل ورودم به کنگره یکی از هم‌لژیونی‌های خودم از مغازه همسرم وسیله‌ایی را برای مادرشان خریدند که بعد از یکی دو هفته خراب شد و چون ضمانت تعویض نداشت و حتی تعمیر هم نمی‌شد به حدی از این مسئله ناراحت بودم که قابل وصف نبود. هر بار ایشان را می‌بینم، شرمنده‌اش می‌شوم و این شرمندگی باعث می‌شود که آن حس محبتی که باید بین ما جاری باشد خودش را نشان ندهد و این تجربه درس بزرگی به من داد که هیچ‌وقت نقض قوانین نکنم.

وقتی شخصی در کنگره از شما پول قرضی بخواهد شما چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ آیا به او کمک می‌کنید؟
با توجه به حرمت کنگره ۶۰ و تجربه تلخی که خودم در نقض قوانین داشتم، به او می‌گویم که نمی‌توانم این کار را انجام بدهم؛ چون می‌دانم حسم را تغییر می‌دهد و این بزرگ‌ترین آسیب را به خودم و شخص در‌خواست‌کننده می‌زند.

مصاحبه‌کننده: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون دهم)
مصاحبه‌شونده و تایپ: همسفر افسانه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون‌ پنجم)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .