English Version
English

خلاصه سی‌دی‌ نامه 5

خلاصه سی‌دی‌ نامه 5

انسان موجود پیچیده‌ای است که گفته می‌شود تمام کهکشان‌ها جهان اکبر و انسان جهان اصغر است. اما از نظر آقای مهندس دژاکام انسان جهان اکبر و تمام کهکشان‌ها جهان  اصغر یا کوچک هستند.

سی و پنج هزار میلیارد سلول، جسم انسان را تشکیل می‌دهند و سیستم حساب شده‌ای است. انسان‌ها به دلیل اینکه آگاهی و دانش بالایی ندارند کارهایی انجام می‌دهند که بعدها دچار مشکلاتی می‌شوند. مثلاً درگذشته برای درمان بعضی بیماری‌ها کارهایی انجام می‌شد که باعث مشکلات و فاجعه می‌شد یا روش‌هایی که در درمان اعتیاد به کار گرفته می‌شد، مخرب‌ترین نوع درمان بود و این روش‌ها با روش DST مقایسه و مورد آزمایش انجام‌گرفته است. زمانی که مواد مخدر مصرف می‌کنیم سیستم‌هایی در بدن تغییر می‌کنند و جایگزین می‌شود؛ ولی زمانی که مواد را با هر روشی  قطع می‌کنیم، یک شوک مخرب فیزیولوژی به بدن وارد می‌شود. اگر بخواهیم یک فرد مصرف‌کننده را بدون داروی مناسب درمان کنیم مثل آن است که یک ساختمان مخروبه را می‌خواهیم بدون مصالح ساختمانی ترمیم کنیم که امکان‌پذیر نیست.

انواع و اقسام موادی که در بیرون وجود دارد در جسم انسان هم وجود دارد پس بدن یا باید از داخل آن مواد را تولید کند یا از بیرون دریافت کند، وقتی می‌گوییم فرد مصرف‌کننده بیمار است باید بدانیم چه قسمتی از جسم بیمار است و ما برای تشخیص به یک مدل احتیاج داریم؛ مثلاً یک مصرف‌کننده شیشه بعد از مصرف، در مغز او دوپامین چندبرابر تولید می‌شود و باعث سرخوشی او می‌شود. ما در بدن ده‌ها هزار مواد داریم که دوپامین یکی از آنها است این مواد در اعتیاد و درمان آن نقش مهمی دارند.

سیستم ایکس به مجموعه‌ای از ناقل‌های عصبی یا نوروترانسمیترها که در قسمت مغز است، هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز یا مدیاتورها که ارتباط بین اجزای بدن را برعهده دارند مثل ارتباط بین مثانه و کلیه یا معده و روده هستند پس اگر ما زبان بدن را بفهمیم می‌توانیم بیشتر بیماری‌ها را درمان کنیم.

ما چیزی هم به نام آنتی ایکس داریم به معنی ضد ایکس. همان‌گونه که تاریکی در مقابل روشنایی است یا زشتی در مقابل زیبایی است، همه مواد مخدر، محرک، توهم‌زا و الکل، داروهای روان‌گردان و داروهای اعصاب و روان در سیستم ایکس تخریب ایجاد می‌کنند. افکار منفی، استرس، ترس و ناامیدی هم قادر به تخریب سیستم ایکس هستند. کسانی هستند که مصرف‌کننده مواد مخدر نیستند؛ اما سیستم آن‌ها دچار تخریب شده است. تئوری ایکس می‌گوید ازآنجاکه مواد مخدر توهم‌زا و الکل از سد خونی مغز عبور می‌کنند و قادرند در سیستم ایکس اثر بگذارند و در اثر استفاده مکرر از مواد مخدر عملیات جایگزینی انجام می‌شود و آنتی ایکس‌ها جایگزین مخدرهای طبیعی بدن می‌شود؛ چون مویرگ‌های سد خونی از چربی هستند و الکل و مواد مخدر در چربی حل می‌شوند و وارد مغز می‌شوند و جایگزین می‌شوند؛ یعنی مرفین جایگزین اندورفین یا دینورفین می‌شود. شیشه جایگزین دوپامین می‌شود و سیستم را از تعادل خارج می‌کند و زمانی که سیستم ایکس از تعادل خارج شود پایه و اساس اکثر بیماری‌های جسمی و روانی، مانند ام اس یا اسکیزوفرنی می‌شود. حتی وجود افکار منفی، عادت به‌دروغ گفتن و تهمت‌زدن نیز جزو آنتی ایکس است. چون می‌تواند حال خوش را از ما بگیرد و زندگی ما را تحت شعاع قرار دهد.

نویسنده: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون نهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .