English Version
English

گمان بد؛ اولین قدم برای قضاوت نادرست می باشد .

گمان بد؛ اولین قدم برای قضاوت نادرست می باشد .

دوازدهمین جلسه از دوره هفتم سری جلسات کارگاهی آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر. با دستور جلسه " قضاوت وجهالت  " در روز یکشنبه 10/03/1403با استادی  مسافر اکبر،نگهبانی مسافر بابک و دبیری مسافر حبیب ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اکبر هستم مسافر،از نگهبان و ایجنت محترم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم تشکر می‌کنم. دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است که بسیار مهم می باشد چون اکثر انسان‌ها با موضوع قضاوت روزانه در ارتباط هستند.جناب مهندس فرمودند : ما جهان بینی را می‌آموزیم که درست زندگی کردن را فرا بگیریم،جهان بینی را می‌آموزیم که قضاوت نکنیم. قضاوت نقطه مقابل جهالت است یعنی جهل و نادانی باعث می شود قضاوت انجام شود و مطمئناً رفتاری که از روی جهل و ناآگاهی انجام شود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت،هرچند که قضاوت کاری است بسیار پیچیده،ظریف و حساس که تخصص،مهارت و رشته خاص خودش را نیاز دارد.انسان از روزی که متولد می‌شود بر سر دوراهی ها قرار دارد و مرتباً خود را قضاوت می‌کند به عنوان مثال: دانشگاه بروم یا نروم،فلان رشته را انتخاب بکنم یا نکنم،فلان کاسبی را راه بیندازم یا نه،این حرف را بزنم یا نه و غیره.انسان به طور روزمره با قضاوت کردن‌ها روبرو می‌شود و گاهی جزو ارکان اصلی زندگیش می‌شود و اصلاً متوجه عوارض این  عمل در زندگی و روابطش با دیگران نیست و شاید بعدها متوجه شود که دلیل خیلی از مشکلاتش همین قضاوت هایی است که بی دلیل انجام داده است.

معمولاً انسانی که دائماً درگیر قضاوت کردن است تصمیمات زندگی اش بر اساس همین عمل می‌باشد،انتخاب‌ها رکن اصلی زندگی می‌باشند که اگر با جهالت و قضاوت‌های نادرست مختل گردد تمام زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.به همین دلیل است که جناب مهندس قضاوت را نقطه مقابل جهالت قرار داده‌اند.در کل قضاوت به دو صورت انجام می‌شود: قضاوت شخصی و قضاوت دیگران،در نوع اول شخص آسیبی به خودش وارد نمی‌کند  در عین حال قضاوت می‌تواند باعث پیشرفت خودش شود ولی در نوع دوم صدمات شدیدی به خودش وارد می‌کند،از حس و حال خودش غافل می‌شود و دائماً فکرش مشغول است،انرژی خود را هدر می‌دهد و انسان دانا می‌داند که قضاوت هیچ سود و منفعتی برایش ندارد و بازتاب عملش این است که مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد،این نکته را همیشه به خاطر داشته باشیم.جناب مهندس در صحبت‌هایشان فرمودند: قضاوت نکن تا قضاوت نشوی. انسان دانا به این نکته توجه دارد که قضاوت را کسانی انجام می‌دهند که شغل و تخصصشان این است مانند قاضی دادگاه که بابت انجام قضاوت دستمزد دریافت می‌کنند و با داشتن اطلاعات و آگاهی لازم باز هم ممکن است در عمل اشتباه و خطایی انجام دهند و فقط یک انسان نادان و جاهل می‌تواند بدون آگاهی و بدون دلیل انرژی و وقت خود را صرف قضاوت دیگران کند.
انشاالله که بتوانیم آموزش‌های جهان‌بینی را در تمام امور زندگی خود به اجرا درآوریم.از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ و ویرایش : مسافرعباس لژیون یکم

گروه سایت نمایندگی شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .