English Version
English

قضاوت کردن یعنی داوری کردن بین دو نفر

قضاوت کردن یعنی داوری کردن بین دو نفر

یازدهمین جلسه از دور سوم لژیون آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ ،لژیون بروجن با استادی مسافر مجتبی نگهبانی مسافر مصطفی و دبیری مسافر صادق با دستور جلسه" قضاوت و جهالت "در روز یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر

دستور جلسه: قضاوت و جهالت

من چیزهایی که در کنگره یاد گرفته‌ام یا آموزش دیده‌ام  باید معنی آن کلمات را بدانم و از ضد ارزشها به صراط مستقیم قدم بردارم و هر آموزشی را سر جای خودش استفاده کنم. 

 قضاوت یعنی داوری کردن بین دو نفر یا بین خودم با کسی دیگری‌. جهالت نقطه مقابل قضاوت است، برای قضاوت کردن باید آگاهی و علم و دانش داشته باشیم، ولی جهالت یعنی علم و اگاهی ندارم و یا  از علم کنگره  استفاده نکرده‌ام. 

 

قضاوت یک حرکت ذهنی محسوب می‌شود و دائم خودم و دیگران را قضاوت می‌کنم. و به خاطر اینکه قضاوت نکنم باید به آن حرکت ذهنی بها ندهم. 

 

من وقتی قضاوت میکنم باید ببینم چه منافعی برای من دارد، چون که انسان معامله‌گر خوبی است ،قضاوتها همیشه یا در مورد دیگران است یا در مورد خودم که من خودم را مورد چالش قرار می‌دهم نقاط ضعف خودم را می‌فهمم و سعی می‌کنم آنها را برطرف کنم ولی قضاوت در مورد دیگران دو عیب دارد یکی این که تمام وقت من را که باید صرف کارهای مفید برای خودم باشد را می‌گیرد و انرژی من را از بین می‌برد. 

 

تمام این آموزش‌ها را می‌گیرم که انرژی بگیرم و به تعادل برسم آموزشها را در خانواده و جامعه عملی کنم  و برای همین است که می گویند قضاوت نکردن یکی از شاخه‌های جهان بینی است. 

 

یک حدیثی از امام علی است که می فرماید:  قضاوتی که با تکیه بر ظن و گمان باشد عادلانه نیست. 

 

وقتی که من شروع می‌کنم در مورد کسی قضاوت کردن و علم و آگاهی ندارم و از صور باطن طرف اصلاً هیچ اطلاعی ندارم شروع می‌کنم در ذهنم چیزهای منفی را پرورش دادن و با تکرار این مسائل آرام آرام در عمل و رفتار خودم تاثیر می‌گذارد .

مهندس می‌گويد که قضاوت کردن کار قاضی است و قاضی اطلاعات خود را از دیگر ارگانها می‌گیرد و با کلی اطلاعات یک حکمی صادر می‌کند و بعد از چند سال معلوم می‌شود که این حکم اشتباه بوده است‌،‌‌حالا من می‌خواهم در چند ثانیه سریع قضاوت کنم و حکم صادر کنم و آنها را اجرا کنم.  حالا  من با آموزش‌هایی که از کنگره یاد گرفته ام برای بهتر زندگی کردن خودم این کار را دیگر انجام نمی‌دهم. 

از این که به صحبتهای من گوش دادید سپاسگزارم.

تایپ : مسافر داریوش 

ویراستار : مسافر کورش 

تنظیم: مسافر رسول 

ارسال :مرزبان خبری مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .