English Version
English

رعایت حرمت یعنی ایستادگی در برابر حقه‌های نفس

رعایت حرمت یعنی ایستادگی در برابر حقه‌های نفس

سخن از آرامش و امنیت که می‌شود، اولین جایی که به ذهن آدمی می‌رسد خانه است با پناه امن و سقفی محکم و نفوذناپذیر؛ جایی که گرما دارد، چای تازه‌دم و رویی گشاده دارد، شبیه گرمای حضور مادر! خانه اما حفاظ می‌خواهد و قفل و بَست؛ بزرگ‌تر می‌خواهد و چهارچوب! خانه آسایش و روشنی می‌خواهد. آدمی برای رشد، شناختن خویش، ابراز هویت و جان‌بخشی به رویاها و خواسته‌هایش جایی را می‌خواهد که سکون و آسایش داشته باشد.

روزی از همه‌جا رانده، با خاطری مشوش و قلبی ناآرام، خسته از خود و زندگی بودم که حریم پاک و مأنوس خانه‌ای بزرگ، نجات‌بخشم شد؛ خانه‌ای که امن بود، مقدس بود و چهارچوب و حفاظ محکمی داشت و راهنمایی دلسوز همچون پدر داشت. می‌گفتم اینجا بهشت است و نمی‌دانستم چرا بی‌اختیار اشک از گونه‌هایم جاری می‌شد؟! خانه را آجر به آجر انسان‌هایی ساخته بودند که شبیه من روزی در اعماق تاریکی بودند و امروز آستین بالا زده بودند تا پناه و آموزگار امثال من باشند.

خانه پرخیر کنگره ۶۰ خالی نیست؛ ساز و نوا دارد، خبرهای خوش و رهایی دارد، جشن و بوی اسپند و نور امید دارد، نجات و معجزه دارد! شعبه به شعبه شعاع اضافه می‌کند و همچون حقیقتی روشن، پیام رهایی و عبور از تاریکی را به انسان‌ها می‌رساند.

در نوشتارها می‌خوانیم: کنگره ۶۰ تشکیلات تحقیقاتی مستقلی است که با راهنمایی‌ نیروهای مافوق و با توکل بر قدرت مطلق حرکت می‌کند و این یعنی با ساختاری عظیم و پرقدرت روبرو هستم؛ جایی که آموزش‌های آن با استناد به آیات شریف کلام‌الله است و هدفش پرورش انسان و تحکیم بنیان خانواده‌هاست. دانشگاهی که آدرس انسان‌ها را به خودشان می‌دهد تا برای رسیدن به حال خوش قدم بردارند و وقتی به بیداری رسیدند همچون بستری می‌شوند برای از نو بنا کردن ساختاری دیگر و برای روشن نگاه داشتن چراغ خانه‌ای دیگر.

این دانایی و تغییر نگاه از کجا می‌آید؟ چگونه قامت خمیده، خشکیده و پوسیده انسانی که هیچکس امید دوباره ایستادنش را نداشت، تغییر می‌کند و تبدیل به درخت ایستا و سرو قامتی می‌شود که هر بیننده‌ای را به تحسین وامی‌دارد؟ دیدن، درک کردن و شکرگزاری بابت این معجزه عظیم در سایه دستیابی به قوانین و فرامین تدوین شده در کنگره است که تحت عنوان "حرمت کنگره ۶۰" مطرح می‌شود.

حرمت در کنگره ۶۰ یعنی محافظت از خویشتن در برابر آنچه مرا از مسیر الهی و صراط مستقیم دور می‌کند. رعایت حرمت یعنی قدرت، توانمندی و ایستادگی در برابر حقه‌های نفس! رعایت حرمت در کنگره ۶۰ همچون بهره‌مندی از سفره‌ پربرکت آموزش‌ها است که راه رستگاری را برایم نشانه‌گذاری می‌کند و حال خوش به ارمغان می‌آورد.

قوانین و حرمت‌ها در کنگره ۶۰ حجت را بر من تمام می‌کند که اگر می‌خواهی قلبت جولانگاه پرورش عشق و محبت الهی باشد، اگر می‌خواهی عشق به مخلوقین خداوند را در دل پرورش دهی و در جایی باشی که گویی جنات عالیه منزلگاه توست، باید مراقب دانسته‌ها و آموخته‌هایت باشی! باید تک‌تک کلماتی که کنار هم نوشتی و یک سی‌دی را تمام کردی در برابر دیدگانت ظاهر شوند؛ مثلث‌ها همیشه در برابر چشمانت ردیف باشند؛ عشق، عقل، ایمان؛ عدالت، معرفت، عمل سالم؛ تغییر، تبدیل، ترخیص و یادآوری اولین سی‌دی که نوشتی، وظایف رهجو!

گویی تداعی ایمان است در دل ترس، تنهایی و اضطراب یا ظهور تفکری سالم است در اعماق تردید و بددلی‌ها! تولد تجربه‌های شیرین است از نسخه‌های بدلی و ناامیدی گذشته و امید است در دل انسان‌هایی سپیدپوش که گرچه در دل غم دارند، اما غمگین نیستند؛ چراکه آموخته‌اند جهان بر مبنای اضداد است و تنها گنج ارزشمندی که باید در پی آن باشند، گنج درون است.

حرکت در کنگره اگر اصولی و بر مبنای رعایت حرمت‌ها باشد، تجلی بهشت جاری پروردگار است که هلهله شادی افراد را می‌شنوی و از شنیدن خنده و خوشبختی دیگران، شاد و سرمست می‌شوی تا جایی که حس‌ها آرام‌آرام همچون شکوفه‌های بهاری رنگ به چهره می‌زنند و رخ نمایان می‌کنند که «نیاز تو را در دل دیگران و نیاز دیگران را در دل تو نهادم!» جایی که از مرز داشته‌ها و نداشته‌هایت عبور می‌کنی تا دیگر چهره کودک غمگینی را نبینی که از محبت پدر یا مادرش محروم است، کمک کنی تا دیگر مادری در اضطراب ذره‌ذره آب شدن فرزندش نماند و راه درمان برایشان فراهم شود و ...

در نهایت حرمت کنگره ۶۰ وضع شد تا خانه از نگاه نااهل دور باشد و حریم شخصی افراد حفظ شود و بتوانند در اندیشه بازسازی و مرمت شاخ و برگ‌های شکسته و پوسیده خود باشند و تمرکز را بر روی خود بگذارند تا بتوانند صوت، نور و حس جاری در بهشت را در مأمن خویش بنیان کنند. پروردگار مهربان را هزاران بار شاکرم بابت تدبیر و درایت جناب مهندس برای وضع کردن قوانین و حرمت‌ها، همچنین بنا کردن بهشتی وصف‌ناشدنی و دلپذیر برای هر کس که بخواهد و برای احیای خویش گام بردارد.

 

نویسنده: راهنما همسفر نگار، عضو لژیون سردار
رابط خبری: دنور همسفر لیلا (لژیون دوم)
عکاس خبری: همسفر محبوبه، عضو لژیون سردار
ارسال: دنور راهنما همسفر زهرا (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .