English Version
English

ریشه قضاوت از جهل و ناآگاهی است

ریشه قضاوت از جهل و ناآگاهی است

زمانی که جلسه شروع می‌شود ۱۴ ثانیه سکوت برقرار می‌شود که از جهل و نادانی خود به خداوند پناه ببریم. قضاوت رابطه مستقیمی با جهالت دارد. قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است. قضاوت کردن بسیار دشوار است و هرکسی نمی‌تواند قضاوت نماید. ما ظاهر امر را می‌بینیم و از باطن بی‌خبریم بیشتر قضاوت‌ها در ظاهر است؛ زیرا هرچه چشممان می‌بیند، سریع مورد قضاوت قرار می‌دهیم. برای لحظه‌ای تفکر نمی‌کنیم که شاید این‌گونه نباشد که ما می‌بینیم‌. قضاوت نکنیم تا مورد قضاوت دیگران قرار نگیریم. خدایا صدای افکار مرا خاموش‌کن تا صدای تو را بشنوم آن‌قدر غرق در قضاوت هستم که فراموش کرده‌ام قاضی تویی. دستور جلسه این هفته «قضاوت و جهالت» است برای روشن‌تر شدن این موضوع گفت‌وگویی با همسفر مریم ترتیب دادیم از شما عزیزان دعوت می‌کنم تا همراه ما باشید.

همسفر مریم و مسافرشان با آنتی ایکس مصرفی شیشه و هروئین وارد کنگره شدند. با متد DST و داروی OT به مدت ۱۲ ماه به راهنمایی همسفر مرجا‌ن و مسافر جلال سفر کردند. هم‌اکنون با دستان پرتوان آقای مهندس به مدت 1 سال و ۲ ماه است که آزاد و رها هستند.
ازنظر شما رابطه این دستور‌ جلسه با درمان اعتیاد چیست؟

هر دستور جلسه‌ای که عنوان می‌شود صد درصد آقای مهندس تدبیری در این مورد داشته‌اند. دستور جلسه قضاوت و جهالت بی‌مورد نیست، فردی که دچار اعتیاد می‌شود در جهالت و نادانی قرار دارد و فکر می‌کند هیچ‌وقت دچار اعتیاد نمی‌شود؛ ولی فردی که وارد کنگره می‌شود به‌عنوان مسافر برای درمان اعتیاد باید دست از جهالت بردارد و بدون قضاوت‌ کردن در مورد هر موضوعی شروع به سفر کند و در مسیر آموزش قرارگرفته تا به درمان برسد. هیچ‌کس در هیچ کجا از مسیر زندگی نمی‌تواند با قضاوت و نا‌آگاهی به مقصد برسد.

قبل از کنگره چه قدر مصرف‌کنندگان مواد مخدر را قضاوت می‌کردید و امروز حستان چه قدر نسبت به این افراد تغییر کرده است؟

قبل از کنگره هر فردی را که دچار اعتیاد بود می‌دیدم حس ترحم و دلسوزی داشتم و او را فردی نالایق و بی‌اراده می‌دانستم. همیشه فکر می‌کردم چه قدر یک فرد می‌تواند بی‌اراده باشد این‌همه راه برای ترک مثل کمپ و بیمارستان وجود دارد و این‌که چرا از این وضعیت خود را نجات نمی‌دهد و آن‌ها را بدبخت و بی‌خانمان می‌دانستم تا این‌که روزگار چرخید و من متوجه مصرف مسافرم شدم. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک فرد ورزشکار با شرایط اجتماعی و شغلی خوب و داشتن خانواده دچار اعتیاد شود. همه‌ راه‌هایی که فکر می‌کردم می‌تواند به ترک مسافرم کمک کند را امتحان کردم و هر بار با شکست مواجه شدم و جالب این‌که بار دیگر اوضاع بدتر می‌شد تا این‌که به‌واسطه‌ عزیزی با کنگره آشنا شدم. در کنگره با سیستم‌ ایکس آشنا شدم و این‌که مصرف‌کنندگان از روی نیاز است که نمی‌توانند از مواد دوری کنند و ترک راه‌حل نیست. تا فرد درمان نشود اوضاع عوض نمی‌شود. کم‌کم سفر را شروع کردیم و امروز من هیچ‌وقت یک مصرف‌کننده را قضاوت نمی‌کنم و او را بی‌اراده خطاب نمی‌کنم. با سیستم‌ ایکس فرد مصرف‌کننده آشنا هستم و از مشکلات او آگاهی دارم امیدوارم مسیر کنگره برای تمام مصرف‌کنندگان باز شود و به درمان برسند.

حضور در لژیون تغذیه چه تأثیری درروند زندگی‌تان داشته است و آیا قبل از کنگره روش‌های دیگری برای لاغری را امتحان کرده بودید و نتیجه چه بوده است؟

مسلماً هر کس برای رسیدن به‌تناسب اندام بارها تلاش کرده است. من‌ هم قبل از کنگره چند سالی بدن‌سازی کار می‌کردم. با رژیم‌های سخت و دستگا‌ه‌های مختلف کار می‌کردم و تایم زیادی را وقت می‌گذاشتم؛ ولی با شروع کرونا و دوری از ورزش وزنم دو برابر برگشت، بعد از دستگاه بخار چندین جلسه استفاده کردم؛ ولی بلافاصله بعد از اتمام چند ماه که می‌گذشت دوباره وزنم برمی‌گشت تا این‌که در کنگره با لژیون تغذیه آشنا شدم. وارد لژیون شدم با کمک راهنما همسفر سولماز با ۱۸ کیلو اضافه‌وزن سفرم را شروع کردم. اکنون توانسته‌ام ۸ کیلو کاهش وزن داشته باشم. من در لژیون تغذیه با سفره سلامت آشنا شدم. جالب این‌که خوردن همه نوع غذا آزاد است؛ ولی در زمان مناسب، به مقدار مناسب، نکته‌ مهمی وجود دارد این است که در سفر تغذیه سالم همه‌چیز مصرف می‌شود و منع غذایی نداریم این کار را آسان‌تر می‌کند.

حس و حالتان را از دبیری لژیون سردار بفرمایید و این‌که نگاهتان بعدازاین خدمت نسبت به این لژیون چه تغییراتی کرده است؟

قبل از ورودم به کنگره تجربه بخشش مالی و کمک به دیگران را داشتم و در روز گل‌ریزان سال اول که وارد کنگره شدم کارت کشیدم، اطلاعاتی در مورد لژیون سردار نداشتم کم‌کم با این لژیون آشنا شدم. نام سردار برایم آرامش خاصی داشت بلافاصله عضو لژیون سردار شدم. این‌یک کمک به حال خودم بود و به این‌که سفر بهتری داشته باشم و بتوانم از ضد‌ ارزش‌های زیادی عبور کنم، دخترم را عضو لژیون سردار کردم. حس و حال لژیون سردار و دبیری که روزی‌ام شد مثل بوی گل است، مثل یک عطر خوشبو که باید خود فرد آن را تجربه کند من هر چه از بوی خوش بگویم تا خودتان بو را تجربه نکنید نمی‌توانید آن حس را درک کنید امیدوارم این حال خوب نصیب تک‌تک شما عزیزان شود.

انسان در مسیر خودسازی چگونه می‌تواند عمل کند که از قضاوت دیگران آزرده‌خاطر نشود و تأیید دیگران درروند زندگی‌اش تأثیری نداشته باشد؟

اگر من در مسیر خودسازی باشم؛ باید بپذیرم که هیچ‌وقت قضاوت دیگران را نمی‌توانم پایان بدهم. قبل از کنگره هر وقت مورد قضاوت قرار می‌گرفتم عکس‌العمل نشان می‌دادم، زندگی و خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دادم، آشفته می‌شدم و روزها درگیر مسئله‌ای بودم که عنوان‌شده؛ ولی خدا را هزاران بار شکر که با آموزش‌های کنگره یاد گرفته‌ام قضاوت شدن هیچ‌وقت پایانی ندارد و ریشه‌ این مشکل از جهالت، نادانی و ناآگاهی فرد است، این مسئله نیز برایم روشن است که هرکسی را در هر شرایطی قضاوت کنم چرخش روزگار مرا به آن جایگاه هدایت خواهد کرد. تمام تلاشم در کنگره بر این است که بتوانم اگر قضاوت شدم با گفت‌‌وگو آن را حل کنم و اگر نشد سکوت کنم؛ زیرا خانواده و عزیزانم خیلی باارزش‌‌تر هستند. هرگز به دنبال تأیید دیگران نباشم، بهترینِ خودم باشم و برای آرامش خانواده‌ام تلاش کنم نه دیگران. فردی می‌تواند به دیگران کمک کند که اول به خودش کمکی کرده باشد.

به‌عنوان یکی از فعالان سایت نمایندگی شادآباد کدام قسمت از مطالب سایت برای شما جذاب است؟

خدمت سایت یک خدمت پر از آموزش و تجربه است. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم در سایت بسیاری از گره‌های من باز شود، کنار دوستان عزیزم سراسر آموزش می‌گیرم. همه‌ قسمت سایت شیرین است؛ ولی دل نوشته‌ها، عجیب به دل می‌نشینند. هر وقت دل نوشته‌ای می‌خوانم کلید مشکل خودم را پیدا می‌کنم. حرفی که دلی باشد به دل می‌نشیند افرادی از جنس خودم با دردی مشترک از حس و حال خوبشان می‌گویند. در اینجا از دوستان عزیزم در سایت که چراغ خاموش حرکت می‌کنند و زحمت می‌کشند قدردانی می‌کنم امیدوارم بهترین‌ها برایشان اتفاق بیفتد. توصیه می‌کنم اگر کسی احساس راکد بودن می‌کند حتماً خدمت سایت را تجربه کند که سراسر آموزش و لذت است. از این‌که من را برای خدمت انتخاب کردید از شما عزیزان کمال تشکر رادارم.

طراحان سؤالات: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فریده (لژیون پانزدهم)، همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون یازدهم)
تهیه و تنظیم: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فریده (لژیون پانزدهم)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون بیست‌و‌پنجم)
ویراستاری و ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون بیست‌و‌پنجم)
همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .